Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





26 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 30 aug 2012, 13:07 
5. The Manhattan Project (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 593
Woonplaats: Hove
jopla schreef:
mijn voorbereiding is ook al grotendeels gebeurd (en nog steeds lopende).

Heel wat spellen heb ik al besteld/gereserveerd en er zijn ook een aantal kickstarters op te halen...

- Crude: The Oil Game


Over Crude is er blijkbaar heel wat te doen. Ik heb het voorlopig op mijn lijstje staan om het nog eens te bekijken. Is dit spel echte de moeite? Iemand die het al ooit eens gespeeld heeft?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 30 aug 2012, 14:12 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
MichielH schreef:
Ja, weer alle dagen naar Essen. Weinig slapen, veel spelen. Ik ben er klaar voor, het huiswerk is al gedaan. Zie hieronder mijn wishlist. Dit is vooral een uitprobeerlijst, een doorlopende, meerjarige lijst. Als ik gedurende het jaar iets interessants lees dat in mijn straatje kan passen, wordt-ie toegevoegd. Zo fungeert de lijst als geheugensteun voor mezelf. Boothnrs. worden nog in de wishlist comments toegevoegd, zodra bekend. Wie weet, brengt het je nog op ideeën. Ziehier:

http://www.boardgamegeek.com/wishlist/Michiel

Nu de kunst om maar weinig te kopen en alleen spellen die echt iets aan de collectie toevoegen...


92 maar? sjeejzus.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 30 aug 2012, 14:44 
7. ZhanGuo (2014)

Berichten: 244
Woonplaats: Hoogland, gem. Amersfoort
Ja, het is wat opgelopen... Maar ter plekke in Essen gauw het kaf van het koren scheiden en streng zijn, want de kast is al vol met goede spellen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 30 aug 2012, 18:11 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Je zou bijna gaan denken dat je Age of Steam wel leuk vindt, als ik zo je collectie op BGG bekijk. Ik zie dat je New Zealand nog niet gespeeld hebt. Ik houd me aanbevolen...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 30 aug 2012, 19:02 
1. Age of Steam (2002)

Berichten: 244
Woonplaats: Hoogland, gem. Amersfoort
Age of Steam spelers? Daar zijn er veel te weinig van, dus altijd welkom! Inderdaad scherpe analyse dat ik redelijk door mijn kaartenvoorraad begin heen te raken. Tijd voor nieuwe aankopen dus. Nieuw-Zeeland is een hele mooie print and play kaart, maar heeft enkel Franse regels. Hoe is je Frans?
Ik ben bijv. a.s. zaterdag op de speldag in Utrecht, daar hoop ik weer wat treinenspellen te spelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 30 aug 2012, 19:05 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
MichielH schreef:
Age of Steam spelers? Daar zijn er veel te weinig van, dus altijd welkom! Inderdaad scherpe analyse dat ik redelijk door mijn kaartenvoorraad begin heen te raken. Tijd voor nieuwe aankopen dus. Nieuw-Zeeland is een hele mooie print and play kaart, maar heeft enkel Franse regels. Hoe is je Frans?
Ik ben bijv. a.s. zaterdag op de speldag in Utrecht, daar hoop ik weer wat treinenspellen te spelen.

Ik stuur je wel een pb, want we gaan een beetje off-topic nu.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 30 aug 2012, 20:20 
9. Eclipse: Rise of the Ancients (2012)

Berichten: 162
Woonplaats: Herent - België
woozle schreef:
jopla schreef:
mijn voorbereiding is ook al grotendeels gebeurd (en nog steeds lopende).

Heel wat spellen heb ik al besteld/gereserveerd en er zijn ook een aantal kickstarters op te halen...

- Crude: The Oil Game


Over Crude is er blijkbaar heel wat te doen. Ik heb het voorlopig op mijn lijstje staan om het nog eens te bekijken. Is dit spel echte de moeite? Iemand die het al ooit eens gespeeld heeft?


ik weet er ook niet zo veel van, maar blijkbaar is het wel een denkspel, en eerder aan de mathematische kant. Iets voor mij dus...
Ik ga het op de beurs zeker eens bekijken en zien of ik het daar kan testen.
Onlangs zag ik ergens een foto van een pre-productie kopie, en dat zag er niet slecht uit.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 30 aug 2012, 20:28 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Ik ben op dit moment alleen tamelijk rücksichtlos aan het wegstrepen. Regels lees ik wel als september om is; dan is ook de bulk van de gepubliceerde spellen wel bekend. (Op dit moment bevat de Spiel preview op BGG 11 pagina's, vorig jaar waren dat er 16 of 17. Het schiet dus aardig op.) Ik merk vooral dat ik op zoek ben naar spellen die lange tijd speelplezier bieden, en verwacht dat ik in de komende tijd, als alles wat duidelijker wordt, nog vaak aan auteurs en uitgevers zal vragen wat voor potentie een spel in die richting heeft. Want zoals de Duitser die mij toevertrouwde dat hij Tzolkin alleen maar ging kopen vanwege het hoge gimmick-gehalte van in elkaar grijpende tandwielen én dat hij verwachtte het spel niet meer dan een keer of 4, 5 te spelen... Dat is gewoon zonde geld.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 31 aug 2012, 10:28 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
Goh zo herkenbaar . Dat naar essen toe leven . Buiten het rennen klopt het als een bus .
Dat avondje op Hotel is ook zo tof . Ik heb alvast geboekt . alleen hoop ik dit jaar mijn wenslijstje beetje kleiner te houden . Maar vermoedelijk is dat weer een voornemen dat niet haalbaar gaat zijn. Ik zal alvast maar plaats beginnen zoeken en maken voor nieuwe aanwinsten !

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2012, 13:38 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Kire schreef:
Ik ben langzaamaan begonnen aan mijn Essen wishlist op basis van de eerste Gencon feedback in de US.

Blijkbaar zijn volgende spellen alvast de moeite waard:
- Android Netrunner
- Chicken Cesar
- D Day Dice
- Smash-up (de hit blijkbaar)
- Milestones

Heeft er iemand al enige ervaring met deze spellen?


Ik heb Milestones eenmaal gespeeld. Ik vond het een aardig spel, maar het had niks waarvan ik echt uit mijn stoel sprong. Aan mijn collectie voegt het weinig toe.

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2012, 13:43 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
jopla schreef:
woozle schreef:
jopla schreef:
mijn voorbereiding is ook al grotendeels gebeurd (en nog steeds lopende).

Heel wat spellen heb ik al besteld/gereserveerd en er zijn ook een aantal kickstarters op te halen...

- Crude: The Oil Game


Over Crude is er blijkbaar heel wat te doen. Ik heb het voorlopig op mijn lijstje staan om het nog eens te bekijken. Is dit spel echte de moeite? Iemand die het al ooit eens gespeeld heeft?


ik weet er ook niet zo veel van, maar blijkbaar is het wel een denkspel, en eerder aan de mathematische kant. Iets voor mij dus...
Ik ga het op de beurs zeker eens bekijken en zien of ik het daar kan testen.
Onlangs zag ik ergens een foto van een pre-productie kopie, en dat zag er niet slecht uit.


Ik heb het origineel in bezit (in de McMulti-versie dan) en enkele malen gespeeld. Erg leuk materiaal (mini boortorens, tankstations e.d. van plastic) en zeker ook een leuk spel, al laat het hier en daar wel zijn ouderdom zien. Zo kan het spel bijvoorbeeld erg stagneren als er maar geen dubbel wordt gegooid. Ik begreep dat deze heruitgave een beetje aangepast gaat worden, als de scherpe randjes er een beetje af gaan kan het een zeer goed spel worden. Als echt "denkspel" zou ik het niet betitelen, er gaat wel wat gereken in zitten.

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
26 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - BordspelManiaK  
 Feed - Onderwerp - BordspelManiaK: Essen, here we come (again)  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

BordspelManiaK, Essen 2012, Spiel 2012



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®