Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




50 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2012, 22:40 
8. Perudo (1987)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Was een aantal "ik ging naar Spiel en ik nam mee" topics aan het lezen en verbaasde me (weer) over de stapels spellen die sommige meenemen. Vandaar dat ik mij afvroeg wat jullie budget is als jullie naar Essen of eventueel een andere beurs gaan? Ik zal openen met het melden van mijn nietige budget van maximaal 100 euro.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2012, 22:51 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Ik doe niet aan een budget, wat uiteraard niet betekent dat ik onbeperkt spellen koop. Ik heb een lijstje spellen die me interessant lijkt en als ik die voor een leuk prijsje tegenkom gaan ze mee.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2012, 22:58 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 625
Woonplaats: Delft
Wat seabie zegt echter ervaring leert dat ik ong 200 euro op maak aan spellen. Irritant blijft dat je bij de beurs zelf niet makkelijk kan pinnen (is misschien maar goed ook).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2012, 23:18 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ik ben gestopt met budgetteren sinds ik mezelf wat beter in de hand heb qua spelaanschaf (d.w.z. ik koop niet meer alles wat los en vast zit). Daarvoor gaf ik mezelf meestal een budget van 200 euro. De afgelopen twee keer heb ik 100-150 euro uitgegeven. Dan heb ik iets minder spellen, maar speel ik de spellen die ik wel heb tenminste wat vaker. Kan ik iedereen aanraden...

Wat ik vroeger niet deed, en nu wel, is mezelf bij elk spel de vraag stellen: ga ik dit spel vaak genoeg spelen om de aanschaf te rechtvaardigen? En dan moet ik dus niet alleen rekening houden met wat ik zelf leuk vind, maar ook met wat mijn medespelers zouden willen spelen. Dat is niet altijd goed in te schatten, maar ik ben er intussen redelijk goed in geworden.
O ja, en hoe meer ik aanschaf, hoe minder vaak ik het speel en dus hoe minder ik het kan rechtvaardigen om nog een spel te kopen. Dus twee redenen om heel kritisch te zijn bij elke aanschaf. Tot nu toe hou ik het vol, en dit jaar ga ik het weer op die manier benaderen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2012, 23:40 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Budget? :wtf:

Als ik de agrumenten lees (overigens zeer terechte) waarom je een spel wel of niet zou moeten kopen, dan moet ik eigenlijk niks meer aanschaffen. Ik heb genoeg om nog jaaaaaaaren plezier te hebben met heel veel verschillende spelers. Maar ja, we kunnen het toch niet laten.

Dus daar sta ik straks weer aan de stands. En dan vragen ze me; " meneer, heeft u dit spel wel écht nodig?" Mijn antwoord zal zijn; " no, mais je le veux."

Aangezien ik de laatste jaren wel veel meer spelers om me heen heb, probeer ik wel een betere inschatting te maken wat anderen gaan aanschaffen. Maar er blijft altijd nog genoeg over. Ik denk dat ik uiteindelijk wel ergens tussen de 3 à €400 ga uitgeven.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door rober op za 06 okt 2012, 23:58, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2012, 23:44 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Ik zit meestal met een budget van tussen 200 en 300 euro, en dat hoeft niet allemaal op. Dit jaar is er mogelijk nog een eenmalige hap van ongeveer 100 euro afhankelijk van wat ik aan oudere beestjes tegenkom die al meerdere jaren op mijn wensenlijst bivakkeren. Dat gezegd: ik houd dit jaar zeer sterk in gedachten dat de prijzen in webshops en winkels een stuk lager zullen uitvallen. Tzolkins 'speciale Essenprijs' is bijvoorbeeld €40, terwijl de titel nu al voor ruim €33 op Adriaensens lijst is ingeboekt. Vanzelfsprekend ben je dan afhankelijk van beschikbaarheid en dergelijke, maar het verschil is aanzienlijk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2012, 00:15 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Mijn budget lag alle jaren rond de 200 euro alleen dat gaat niet altijd op en wil hem dit jaar ook bijstellen naar 150 euro, dit houdt wel in dat ik naast de 50 euro voor uitbreidingen ik maar 100 euro over hou. Dit doe ik omdat ik meer dan de helft na Essen 2011 niet weer heb gespeeld en ik bewuster 1 a 2 spellen aan wil kopen.

Ik hoef niet perse alles zelf meer te hebben, kan wel langer wachten, koop daarnaast erg bewust spellen nu en heb daarbij afgelopen jaar meer verkocht dan gekocht dus gaat de goeie kant op met het zuiveren van mijn collectie die ik rond de 100 wil houden exclusief uitbreidingen en zit daar nu op.

Ik vind daarom de math trades erg handig en leuk om zo eventueel te ruilen tegen spellen die ik wel aan mijn collectie wil toevoegen en andere ruilen die niets meer toevoegen.

Ook is spelen van nieuwe spellen geen probleem aangezien ik in veel verschillende gezelschappen speel (gisteren Lelystad, vandaag Utrecht en morgen Zwolle) alleen het duurt soms wat langer (dan gelijk zelf aanschaffen) om een spel te spelen aangezien ik Last Will nu pas heb gespeeld. Bevalt me het spel dan alsnog dan ga ik vaak wel over tot aanschaf.

Wat ik nu ga hanteren is dat er geen nieuwe spellen meer in mijn collectie komen zonder dat er eerst een spel uit mijn collectie gaat en daarbij als er een kaartspel weg gaat mag er wel een bordspel voor terug komen maar andersom niet. Ik wil mijn kostbare tijd :wink:, liever niet verdoen aan een klein spel en dan voornamelijk deductie, party, trein, handel of geluksspel want heb gemerkt dat me dat niet echt interesseert en ik veel liever een deck building, worker placement of dergelijke spellen speel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2012, 00:53 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Ik heb geen budget. Ik neem genoeg geld mee (want pinnen in Essen is inderdaad een slecht plan) om alles te kunnen kopen wat ik wil, maar het hoeft niet op. Spellen zijn mijn enige hobby, dus dat mag geld kosten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2012, 00:54 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1976
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Eigenlijk moet je jezelf de vraag stellen; Wat gaat dit hele weekend me kosten? Het gaat niet alleen om die 100 of 500 euro aan spellen, maar wat geven jullie uit aan vervoer, toegang, hotelovernachtingen, eten en drinken?

Ik kom met mijn budget tot de conclusie dat deze zaken me meer gaan kosten als de aanschaf van enkele spellen, maar dat heb ik er voor de gezelligheid en de leuke ervaring graag voor over. Een weekend Essen is voor mij dé herfstvakantie. Geen geld meer voor nog een weekje zon of skiën, maar dit doe ik ook 10x liever.

En om weer terug te komen op de vraag; wat geef je uit aan spellen; weinig. Het is van veel factoren afhankelijk. De voornaamste: Is een spel binnen een jaar niet veel goedkoper in een uitverkoop of 2e hands te koop? En ik wil het sowieso eerst gespeeld hebben voordat ik besluit om het te kopen of niet.

_________________
Everybody has the right to play...


Laatst bijgewerkt door Bridget op zo 07 okt 2012, 10:36, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2012, 10:04 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 1296
Woonplaats: Heemskerk
Ik ga voor een budget van €150 daar ik al twee spellen heb gepreordered voor totaal €60 en in het budget ook de toegang zit etc.


Sent from my Atari 2600 using Tapatalk

_________________
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2012, 10:20 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 683
Budget voor spellen. Eigenlijk heb ik elk jaar geen budget voor spellen. Ik denk dat dit het eerste jaar is dat ik een budget heb. Niet om minder te kopen maar om een beetje inzocht te hebben.

Andere jaren heb ik mezelf beperkt in het kopen van spellen. Dit jaar kan ik doorgaan tot de pot op is als ik dat zou willen. Ik heb heel veel spellen op de vorige Ducosim beurs verkocht en daarom ziet het er goed uit qua budget. Het bedrag dat ik incl. de preorders mag besteden is 250 euro. Maar vooralsnog kom ik hier zeker nog niet aan.

Omdat wij drie dagen naar Essen gaan waarvan 1 dag niet naar de beurs heb ik nog eens een aanvullende 200 euro gereserveerd voor overnachtingen (+/- 100), vervoer en eten.

_________________
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2012, 11:24 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3024
Woonplaats: Nijmegen
tsja, het wk carcassonne winnen heeft z'n voordelen mbt toegang, reiskosten ed. Dat scheelt wel wat in de kosten. En we delen een huisje met meerdere mensen waarbij we elke avond zelf kunnen koken of wat makkelijks halen. 1 avond gaan we meestal uit eten in Essen op zaterdag. Dus de kosten vallen allemaal wel mee.

budget om spellen mee te kopen is 50-100 euro. Niet erg veel, omdat ik niet veel heb. En mijn omgeving koopt al genoeg nieuwe spellen die ik toch kan spelen.
Vorig jaar heb ik 60 euro aan (nieuwe en/of 2e hands) spellen uitgegeven ongeveer en dat was prima. Ik ben geen verzamelaar, maar een speler.

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2012, 15:12 
Board Game Stats
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Enschede
pleunie.william schreef:
Ik heb geen budget. Ik neem genoeg geld mee (want pinnen in Essen is inderdaad een slecht plan) om alles te kunnen kopen wat ik wil, maar het hoeft niet op. Spellen zijn mijn enige hobby, dus dat mag geld kosten.


Precies mijn idee.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2012, 15:22 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Ja ik wil rond de 100 gaan zitten, minder is ook goed, nu heb ik al een paar pre-orders staan en betaald, ik denk dat inclusief die ik eigenlijk al aan de 100 zit dus denk niet dat ik heel veel dingen extra ga kopen.

Les Dames de Troyes en Among the Stars heb ik al betaalden gepre-ordered.

De rest zijn pre-orders die je ter plekke betaald. hmm dat is er eigenlijk maar 1... KOT: PowerUp!

Denk dat het me wel lukt om onder de 100 te blijven. Als het geld op is, is het op ;).

Easy peasy


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2012, 15:36 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1361
Woonplaats: Leerdam
Ik heb nooit echt specifiek een budget gehad, maar ik nam altijd een paar honderd euro mee, om er na afloop achter te komen dat ik slechts €60,- had uitgegeven. Ben nogal zunig van aard en dat is met de jaren enkel toegenomen. Mij zul je daarom ook met weinig nieuwe dozen de beurs af zien lopen. Ik heb voor mezelf een redelijk strikt 'eerst spelen, dan kopen' beleid en dat stelt mij niet teleur. Zo af en toe wijk ik hier van af als de aanbieding wel erg scherp is en het toch een bekend spel betreft (zoals laatst Brass op Ducosim).

Op mijn verlanglijst prijkt voorlopig slechts één titel en dat is 'Homesteaders', maar ik wil hem wel erg graag eerst even een keer testen bij de mensen van Quined.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
50 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spiel  
 Feed - Onderwerp - wat is jouw budget voor Spiel??  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Spiel 2012



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®