Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




15 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 28 aug 2007, 20:01 
Standaard moderator

Berichten: 779
Woonplaats: Leiden
Morgenavond 29 augustus hebben we bij Spelgroep Phoenix de wereldprimeur van Im Jahr des Drachen van Alea. Het spel kwam vanavond per koerier vanuit Duitsland en zit in onderdelen in een beplakte doos van Augsburg 1520, maar hij is het echt. Kortom, de ultieme prototypedoos.

Het spel zal komende zaterdag zijn te bewonderen op Ducosim, waar we het zullen demonstreren naast Arkadia, Notre Dame, Can't Stop! en Cubus.

_________________
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.


Laatst bijgewerkt door Tamara_Bakker op di 28 aug 2007, 21:40, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 aug 2007, 20:49 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Op Phoenix kun je bouwen.
Mooie stunt, prima actie!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 aug 2007, 21:46 
Standaard moderator

Berichten: 779
Woonplaats: Leiden
Dank je! We vinden het zelf een hele eer om dit spel al te kunnen presenteren ver voor Essen. Zoals het er nu naar uitziet, is het spel in Essen al te koop, in tegenstelling tot de voorgaande jaren toen het nieuwste spel van Alea in Essen alleen nog als prototype te zien was.

Dus: kom gezellig zaterdag Im Jahr des Drachen uitproberen, en als het bevalt dan kan hij op de wensenlijst voor Essen.

_________________
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 aug 2007, 22:14 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 365
Woonplaats: Zevenaar
Moet je reserveren voor een potje....? :wink:


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2007, 08:33 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1045
Woonplaats: Amersfoort
Strakke actie!

Tamara_Bakker schreef:
Dus: kom gezellig zaterdag Im Jahr des Drachen uitproberen, en als het bevalt dan kan hij op de wensenlijst voor Essen.


Nou, aangezien het een alea is, staat het bij mij ongespeeld al op de wensenlijst. :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2007, 09:54 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
:shock: Snel! Meer informatie!

:D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2007, 11:03 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
... Mmmzzwaahhh? Oh, nieuwe Aleaaaazzzz....

Afbeelding

Die bewaar ik wel voor Essen. Maar goeie aktie van Phoenix!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 aug 2007, 08:18 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 853
Woonplaats: Bollenstreek
Nieuwe alea is altijd leuk, maar op welke stand kan ik die poes krijgen, daar word ik pas echt week van in de knien (al weet ik niet of Sjaak en Snofroe zitten te wachten op concurrentie op de beperkte schootruimte :wink: )


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 31 aug 2007, 15:48 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Afbeelding

en

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2007, 15:17 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Gisteren was het weer zover. De (na)zomerbeurs van Ducosim als opmaat naar een voor de spellenliefhebber prachtig beursnajaar. Net zoals andere jaren valt deze beurs altijd samen met de Blokkeruitverkoop (altijd handig zo'n uitrijkaart voor EUR 2,00 i.p.v. de gebruikelijke EUR 10,00 :D ) en het boekenfestijn. Dit betekend naast meer auto's op het parkeerterrein dat je in het beursgebouw wat meer moet oppassen voor landgenoten die met karrenvol "aanbiedingen" uit de blokkerhal vandaan komen. Soms kunnen ze amper nog over de kar heenkijken.

Maar goed genoeg hierover. Ik werd deze keer vergezeld door mijn jongere broer, vriend Henk en een zoon van een collega. Bij binnenkomst eerst vier spellen (Hermagor, El Grande (Duitstalig), Tongiaki en Stratego Legends) ingeleverd bij de Bring&Buy stand. Toch even wat ruimte maken voor de komende maanden. Alle vier de spellen waren aan het eind van de dag verkocht dus iemand anders was er waarschijnlijk weer blij mee.

Nadat dit geregeld was snel de beurshal binnen en ja hoor Armand (Spelgroep Phoenix) had ons direct in de gaten en wist ons te strikken voor een spelletje Cubus. (http://www.boardgamegeek.com/game/6660) Geen van ons vieren had hier nog van gehoord, maar het bleek best een grappig spel te zijn waarbij je door het aanleggen van puzzelstukjes (allemaal stukjes van een kist) moest proberen steeds meer kisten te maken. Dit alles in een 3D-vorm, wat aan het begin erg wennen was, maar best grappig bleek. Volgens Armand was dit spel een ware rage bij Phoenix. Hij had voor verschillende leden (ik meen een stuk of twaalf) een speciale bestelling bij de kleine Duitse uitgever gedaan. In Nederland is het spel nagenoeg niet te krijgen.

Op de tafel naast ons werd Im Jahr des Drachen gespeeld. De reacties waren vrij positief. Ook Armand was behoorlijk enthausiast over de nieuwe Alea. Vriend Henk maakte een paar mooie foto' die zijn te bewonderen via http://www.boardgamegeek.com/images/game/31594

Armand wist tussen neus en lippen door nog te melden dat Notre Dame in Nederland door QWG op de markt zal worden gebracht.

Nadat we Cubus gespeeld hadden liepen we verder langs de speeltafels. De vaste namen waren weer aanwezig. Van 999-games, De Gamemaster, PS-Games tot Hodin en Indentity Games (als ik het goed onthouden heb). QWG was helaas niet met een stand aanwezig.

Van de handelaren miste ik trouwens Speldorado. Ik hoop dat dit eenmalig is aangezien hij standaard de scherpste prijzen heeft.

Er was uiteraard de nodige aandacht voor de Nationale Spellenprijs en het was mooi om te zien hoe de grootste spellencracks van Nederland (Erwin, Ronald en Peter Hein) zich daar inzetten om de genomineerde spellen uit te leggen.

Op de spellenbeurs in mei had ik Vorsten van Florence al een tweetal rondes geprobeerd maar ik wilde graag het complete spel ervaren aangezien de vorige sessie toch een wat wrange nasmaak had gegeven.
Erwin werd bereid gevonden om uitleg te geven en zo begonnen we aan een spel met vijf deelnemers. Het bleek met vijf een behoorlijke strijd in de veiling en het was nog lastig om te bepalen wat alles nu echt waard is.

Na twee rondes kwam Frank van QWG aanschuiven. Hij had deze keer zijn dochter meegenomen. Frank was blij dat we ons niet hadden laten afschrikken door de ervaring op de vorige beurs en benadrukte nog maar eens de rijkdom van deze klassieker. Hij wist verder nog te vertellen dat aanstaande dinsdag de laatste gesprekken met de organisator van SSP in Zwolle worden gevoerd over deelname van QWG. Dus dinsdag allemaal duimen met zijn allen :D .

Ronald was op de tafel ernaast Factory Fun aan het uitleggen, maar kwam halverwege even polsen hoe het er bij ons voorstond. Terloops gaf hij nog enkele adviezen mee en dan blijkt maar eens te meer dat je een spel van dit kaliber echt vaker moet spelen om de finesses door te krijgen. Met uitleg was het wel een lange pot en het was al half drie geweest nadat we het spel afronden. Ik won afgetekend maar dat terzijde :wink: .

Daarna even snel de stemmen uitgebracht voor de spellenprijs. In mijn geval 1. De Kathedraal (Sorry Frank :oops: ), 2. Vorsten van Florence en 3. Mr. Jack.

De zoon van mijn collega had tijdens onze Vorstensessie kennisgemaakt met Shogun en was dermate enthausiast dat hij het spel direct wilde aanschaffen. Shogun bleek echter bij alle beurshandelaren uitverkocht en dus zijn we op de terugreis nog even over Amersfoort gereden om bij de spellenwinkel van Bert een Shogun op halen. Daarna weer huiswaarts, het was weer een geslaagde dag.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2007, 16:24 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Vanwege het vieren van mijn verjaardag kon ik niet naar de Ducosm-meeing, dus dankjewel voor het korte verslagje. Wat is die nieuwe Alea voor spel? Kan je daar in het kort iets over vertellen?

Notre Dame in het Nederlands, huh... Moet QWG wel snel zijn voor iedereen het spel al heeft, denk ik. Het spel is zo taalonafhankelijk als wat, met een compleet eigen 'taaltje' voor wat de kaarten en gebouwen allemaal doen, en als je dat eenmaal 'spreekt', heb je het regelboekje bijna niet meer nodig.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2007, 20:32 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
cymric schreef:
Wat is die nieuwe Alea voor spel? Kan je daar in het kort iets over vertellen?


Ik heb het spel niet kunnen spelen omdat het de hele dag bezet was, maar voor een beschrijving van Armand kan je de volgende link bekijken. Beschrijving Im Jahr des Drachen. Het gaat dan om de onderste reactie.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Recensie Gamepack
BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2007, 22:01 
Standaard moderator

Berichten: 779
Woonplaats: Leiden
Inmiddels staat er ook een recensie van het spel op www.gamepack.nl

_________________
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2007, 23:17 
Spelmagazijn.com
Avatar gebruiker

Berichten: 684
Mijn verslagje met foto's van de beurs staat op http://www.spelmagazijn.nl/nl/versl221.html


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Recensie Gamepack
BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2007, 13:59 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 365
Woonplaats: Zevenaar
Tamara_Bakker schreef:
Inmiddels staat er ook een recensie van het spel op www.gamepack.nl


En op BGG staat nu ook een recensie van het spel met foto's. Allen gemaakt op de Ducosim beurs.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
15 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Evenementen  
 Feed - Onderwerp - Ducosim 1 september: Im Jahr des Drachen (nieuwste Alea)!!!  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags

Im Jahr des Drachen, alea



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®