Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




132 berichten | Pagina 9 van 9 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 7, 8, 9
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2012, 07:27 
10. KLASK 4 (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Ok

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 14 okt 2012, 02:22 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Zo, mijn lijst is klaar. Een mooie shortlist van 10 tot 12 titels met sterke nadruk op eenvoud en daardoor hopelijk wat emergent complexity (en ook nog eens vriendelijke prijzen!), met nog eens eenzelfde aantal spellen variërend van snel en klein tot op-veel-piefjes-en-palletjes-drukken en lang. Die laatste groep is echt voor de leuk, de eerste groep zou ik graag geprobeerd willen hebben voor ik Essen weer verlaat. Zou moeten kunnen in 3 dagen, in ieder geval.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 14 okt 2012, 10:30 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Ik ben benieuwd welke spellen op je lijstje staan.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 14 okt 2012, 10:35 
Bronzen Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 8492
Woonplaats: Groningen
cymric schreef:
Zo, mijn lijst is klaar. Een mooie shortlist van 10 tot 12 titels met sterke nadruk op eenvoud en daardoor hopelijk wat emergent complexity (en ook nog eens vriendelijke prijzen!), met nog eens eenzelfde aantal spellen variërend van snel en klein tot op-veel-piefjes-en-palletjes-drukken en lang. Die laatste groep is echt voor de leuk, de eerste groep zou ik graag geprobeerd willen hebben voor ik Essen weer verlaat. Zou moeten kunnen in 3 dagen, in ieder geval.


Welke spellen heb je op je shortlist staan?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 14 okt 2012, 14:08 
3. Asara (2010)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
cymric schreef:
Zo, mijn lijst is klaar. Een mooie shortlist van 10 tot 12 titels met sterke nadruk op eenvoud en daardoor hopelijk wat emergent complexity (en ook nog eens vriendelijke prijzen!), met nog eens eenzelfde aantal spellen variërend van snel en klein tot op-veel-piefjes-en-palletjes-drukken en lang. Die laatste groep is echt voor de leuk, de eerste groep zou ik graag geprobeerd willen hebben voor ik Essen weer verlaat. Zou moeten kunnen in 3 dagen, in ieder geval.



Niet ons een beetje lekker maken en dan niets zeggen he...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 14 okt 2012, 18:58 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Names, names.
We want names!!!!!!!

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 okt 2012, 23:15 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
't Is allemaal echt niet zo bijzonder en het meeste is al genoemd:

  • Aztlán — voorwaar een ogenschijnlijk ouderwets-minimalistische van Leo Colovini. Heeft, voor zover ik kan beoordelen, enkele trekjes van Clans; geen slecht spel om leentjebuur bij te spelen. Ben alleen een beetje bezorgd over de extra actiekaarten, maar we zullen wel zien. Het basisidee is in ieder geval zeer 'clean'.
  • Qin — opnieuw een ouderwets-minimalistische titel, ditmaal van Reiner Knizia, en dan gaat de mathematicus in mij toch rechtop zitten. Vertoont duidelijke trekken van Eufraat & Tigris en Genius, met daarnaast een race om als eerste je pagoden kwijt te raken. Dit is het enige dure spel dat ik ongespeeld durf mee te nemen. Mijn partner wil daar niet aan, maar ik kan me haast niet voorstellen dat dit een teleurstelling wordt.
  • Tzolk'in — het meest uitgebreide spel op de shortlist, zie de specifieke draad wat mij er in aanspreekt.
  • Express 01 — de voor mij meest onwaarschijnlijke toevoeging omdat ik zeer kritisch op alle Kickstarterachtigen ben geweest. Maar de auteur lijkt héél goed te hebben gekeken naar het ingenieuze meervoudige kaartengebruik van San Juan en Race for the Galaxy (die ik beide slechts 1x heb gespeeld), en heeft daar op sobere wijze een ogenschijnlijk doeltreffend treinen- & aandelenspel omheen gebouwd. En dan trek je de aandacht van rare liefhebbers als ik.
  • Tokaido — prachtig artwork, simpele doch ook ogenschijnlijk doeltreffende implementatie van een tijdspoormechanisme. Ik verwacht dat het spel aan de eenvoudige kant zal zijn, maar aan de andere kant groeien tijdsporen niet aan bomen... dus proberen. En ook voor eenvoud is ruimte in mijn kast, mits tot in perfectie uitgevoerd. De lat ligt hoog voor Antoine Bauza.
  • Sheepdogs of Pendleton Hill, Amber — effectief incentive management waar creativiteit van de spelers wordt verlangd, en dat gestroomlijnder (waarbij Amber het geheel tot op het fundament heeft uitgekleed) dan het naar mijn huidige mening wat topzwaar lijkende Terra Mystica. 'Nuff said.
  • Suburbia, Gingkopolis, Oddville — mijn partner en ik vinden het topologische naburigheidsgepuzzel dat deze spellen voorstaan wel aardig (getuige het succes van Glen More aan onze tafel), en dit jaar komt er een flink aantal van dergelijke spellen op de markt. Leuk om vergelijkend warenonderzoek te doen. Andere kandidaten vallen af wegens onderwerp, matige Kickstarterkwaliteit, of reeds gespeeld en niet goed bevonden.

Er zijn natuurlijk nog meer titels op de lijst, maar die hóef ik niet te spelen: als het hierbij blijft is het ook in orde. Dat moet in drie dagen wel te doen zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 14 okt 2012, 23:22 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Mooi lijstje. Ik zie eigenlijk bijna alleen maar spellen waar ik ook mijn ogen voornamelijk op gericht had :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2012, 09:12 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
cymric schreef:
Aztlán — voorwaar een ogenschijnlijk ouderwets-minimalistische van Leo Colovini. Heeft, voor zover ik kan beoordelen, enkele trekjes van Clans; geen slecht spel om leentjebuur bij te spelen. Ben alleen een beetje bezorgd over de extra actiekaarten, maar we zullen wel zien. Het basisidee is in ieder geval zeer 'clean'.

Grappig, juist die actiekaarten hebben mijn interesse in Aztl'an weer wat aangewakkerd. Na de eerste beschrijving had ik het spel van mijn lijstje geschrapt omdat het mij TE minimalistisch overkwam (iets wat ik wel vaker heb met Colovini-spellen).

Voor de rest zie ik nog veel overeenkomsten met mijn eigen lijst. Daar staan overigens ook nog een paar complexere spellen op, ik vermoed dat een deel daarvan op jouw tweede lijstje terecht is gekomen.

Bedankt voor de toelichting in elk geval, het is altijd erg verhelderend als iemand duidelijk kan aangeven wat in zijn/haar ogen de sterke en zwakke punten van een spel zijn, en jij bent zo iemand.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2012, 17:23 
8. Julius Caesar (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 225
Woonplaats: Waalre
Ik kijk het meest uit naar Exodus: Porxima Centauri.
Afbeelding
Dit is een combinatie tussen Eclipse en Twilight Imperium 3. Het speelt binnen 3 uur!
Dit spel zou pas in 2013 uitkomen maar is nu toch al te spelen en te koop in Essen.

Boardgamegeek: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/122842/exodus-proxima-centauri
Een filmpje van Tom Vasel: http://www.indiegogo.com/exodus-proxima-centauri

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door zodiak op ma 15 okt 2012, 19:14, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2012, 18:47 
Bronzen Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 8492
Woonplaats: Groningen
zodiak schreef:
Ik kijk het meest uit naar Exodus: Porxima Centauri.
Afbeelding
Dit is een combinatie tussen Eclipse en Twilight Imperium 3. Het speelt binnen 3 uur!
Dit spel zou pas in 2013 uitkomen maar is nu toch al te spelen en te koop in Essen. :clap:

Boardgamegeek: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/122842/exodus-proxima-centauri
Een filmpje van Tom Vasel: http://www.indiegogo.com/exodus-proxima-centauri


Ik heb het filmpje snel bekeken. Ik krijg heel erg een Eclipse gevoel en heb niet het idee dat het heel veel anders is. Waarom zou dit spel beter zijn dan Eclipse? Ik zie het niet.

Eclipse zou ook binnen 3 uur spelen. Dat haal je al nooit denk ik. En het grootste probleem bij Eclipse vind ik dat het spel afgelopen is als je net op gang bent. Dan kun je beter Twilight Imperium spelen. Weet je zeker dat je 8 uur speelt maar ook echt wat doet.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 16 okt 2012, 19:04 
Regenmaker

Berichten: 268
Woonplaats: Meerhout
Titels die must buy of me tenminste interessant lijken:


Letters from Whitechapel (mocht de nieuwe versie al beschikbaar zijn)
Myrmes
Nieuwe kaarten voor Hoogspanning
City of horror
CO2
Ground Floor
Expansion voor Agricola: all creatures big & small (en de 2 personen versie van Le Havre indien het er leuk uit ziet)
Tzolk'in
The Cave
Among the stars
Briefcase
Keyflower
The Dwarf King
Helvetia
PI
Archipelago
Merchant of Venus
Eclipse rise of the ancients expansion
Suburbia
Goblins, Inc.
Thunderstone Advance: Root of Corruption expansion
Exodus Proxima Centauri.

Nog een te lang lijstje, dus ik zal nog moeten snoeien...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
132 berichten | Pagina 9 van 9 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 7, 8, 9


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Spiel 2012: Welk spel kijk je het meest naar uit?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags

Spiel 2012



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®