Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



24 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2012, 21:12 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
woozle schreef:
Mooi :thumbup: Ik kijk er al naar uit.

Het spel staat op mijn pre-orderlijst voor Essen dus ik ben blij dat ik het al eens kan testen. Het verslag volgt ;)

Daar rekenen we op. Veel plezier!

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2012, 21:22 
1. Yedo (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 593
Woonplaats: Hove
Piet schreef:
Neem je een levende of een ondode mee als partner?
Ik zie uit naar jouw verslagje.


Mijn vrouw zag het niet zitten, dus gaat er vriend uit de spellenclub mee.

We hebben al wat ervaring met de zombies uit Last Night On Earth en het onderhandelen uit Lifeboats, dus dat kan niet mislopen :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2012, 21:25 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2953
Woonplaats: Deerlijk
woozle schreef:
Piet schreef:
Neem je een levende of een ondode mee als partner?
Ik zie uit naar jouw verslagje.


Mijn vrouw zag het niet zitten, dus gaat er vriend uit de spellenclub mee.

We hebben al wat ervaring met de zombies uit Last Night On Earth en het onderhandelen uit Lifeboats, dus dat kan niet mislopen :D

Als ik het goed begrijp is het dus een gewoon monster dat je meeneemt. :mrgreen:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2012, 10:42 
7. Agricola: All Creatures Big and Small (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 593
Woonplaats: Hove
Het was een geslaagde avond. We hebben twee keer City of Horror gespeeld en de eerste indruk is zeker positief.

Dankzij het kadootje van Asmodee kan ik het intussen ook al van mijn pre-order list schrappen :grin:

Verslag en fotos volgen.

Verstuurd via Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2012, 20:11 
8. The Resistance (2009)
Avatar gebruiker

Berichten: 593
Woonplaats: Hove
Op vrijdagavond naar een verlaten industrieterrein rijden om een nieuw zombie-spel te testen. Het klinkt als de start van een slechte horrorfilm, maar toch hield het mij niet tegen. De nieuwe, bijgewerkte versie van Mall of Horror maakte me veel te nieuwsgierig.

Omdat het verkeer voor een keertje wel goed meewerkte, kwamen we een half uurtje te vroeg aan. Dit gaf ons echter al de kans om de uitgestrekte show- en demoroom te bewonderen. Aan de muren hingen er meer dan genoeg spellen om eens eventjes zoet te houden.

Om acht uur kon de pret beginnen. In de kamer waren er een tiental tafels met het spel klaar gezet. Al snel waren er nog vier andere spelers gevonden en konden we het spel starten.
De onderstaande beschrijving gaat uit van een spel met 6 spelers, met minder spelers varieert onder andere het aantal personages dat je bestuurt en het aantal handkaarten dat je ontvangt.

Afbeelding

City of Horror speelt zich af in een verlaten stadscentrum dat door zombies werd overrompeld. Elke speler controleert 3 karakters en het doel van het spel is om zoveel mogelijk van je personages 4 rondes (uren) te laten overleven zodat ze gered kunnen worden. Op het einde van het spel scoor je punten voor elk personage dat nog in leven is. Addertje onder het gras is wel dat je voor elke overlever ook een injectie met antigif verzameld moet hebben.

Elke speler krijgt bij de start van het spel 4 handkaarten waar je best spaarzaam mee omspringt, je krijgt er namelijk niet veel meer bij gedurende het spel. Deze kaarten geven je bepaalde voordelen. Zo kan je zombies vernietigen, verplaats je zombies naar een andere locatie, mag je personages zich laten verstoppen, ….

Ook je karakter heeft één bepaalde eigenschap die je een - meestal éénmalig - voordeel geeft. Zo kan het kleine meisje bijvoorbeeld zich één keer verstoppen zodat ze niet gedood kan worden. Gebruik je de speciale eigenschap van een karakter, is deze wel minder punten waard op het einde van het spel. Bepaalde locaties in het spel geven je wel de mogelijkheid om je personage te laten rusten zodat je de eigenschap nog eens kan inzetten.

Afbeelding

Op het bord vind je 6 verschillende locaties, waar je je karakters over verdeelt. Elk van deze locaties heeft een bepaalde actie die je kan uitvoeren met het personage waarmee je aanwezig bent. Zo kan je in het ziekenhuis bijvoorbeeld een injectie met antigif uit de voorraad nemen. Andere locaties laten je personages aansterken of laten je zombies verplaatsen. In elke locatie is er slechts plaats voor een bepaald aantal personages. Als je pech hebt, zijn alle plaatsen in de locatie bezet en verhuist je karakter naar het kruispunt.

In elke ronde worden er zombies bij geplaatst. Wanneer het aantal zombies op een locatie de grens overschrijdt, moet er één van de aanwezigen het loodje leggen. En dan begint de onderhandel-pret natuurlijk. Alles is toegestaan tijdens het onderhandelen, zolang je karakter maar in leven blijft.
Er worden tijdens een nieuwe ronde ook af en toe voorwerpen op locaties gedropt. Ook hier moet je over onderhandelen zodat de goederen verdeeld kunnen worden. Dit alles zorgt op bepaalde momenten voor hevige discussies.

Er zijn twee locaties in het spel die vernietigd kunnen worden: de wapenwinkel en de watertoren. Als je bepaalde actiekaarten uitspeelt, moet je een vuurmarker in deze locatie plaatsen. Na drie vuurmarkers ontploft de boel en is de locatie niet meer bruikbaar.

Afbeelding

Ik heb nooit het originele spel gespeeld, dus ik kan geen vergelijking maken met Mall of Horror. Ik kan alleen zeggen dat ik zeer te spreken ben over het spel. Na een tijdje in het spel durven er al eens pittige discussies ontstaan en het gebrek aan actiekaarten in je hand jaagt je voortdurend op. Het spel zelf is mooi uitgewerkt, het uitstekende artwork geeft de sfeer mooi weer.

Voortdurend ben je aan het wikken en te wegen of het op dat moment al waard is om een bepaalde kaart uit te spelen of dat je een bepaalde eigenschap van je karakter gebruikt. En net als je naar een bepaalde locatie wilt verhuizen, neemt de speler voor je die laatste plaats op die locatie in.

De startspeler wordt degene die in de vorige ronde als laatste een karakter verloor. Op zich vond ik niet dat altijd een voordeel omdat je dan als eerste in de nieuwe ronde moet kiezen waar je je karakter naartoe verplaatst. Meestal is er dan nog niet veel keuze. De startspeler beslist wel wanneer er een gelijke stand is bij een discussie over wie er ten prooi valt aan de zombies.

De spelduur is correct ingeschat, op een 90-tal minuten heb je het spel afgerond. Op vrijdagavond hebben op ongeveer drie en een half uur twee spellen gespeeld, één met beginnerskant van de borden en één met de versie voor de gevorderden.

Twee kleine puntjes van kritiek. Ten eerste had het demo-exemplaar last van warping. De borden sloten niet mooi bij elkaar aan. Het spel dat ik mee kreeg, heeft hier echter geen last van. Op BGG is er een topic op het forum dat enkel de eerste exemplaren hier last van hadden - dit lijkt gelukkig dus al opgelost.

Verder stond er ook nog een foutje op één van de tijdkaarten (waar je een ronde mee start en die zorgt voor een nieuwe verdeling van zombies) en een foutje in de handleiding over de eigenschap van een locatie. Kleine schoonheidsfoutjes die echter niets aan het spelplezier veranderen. Als je van onderhandelen houdt en je je spellen niet te serieus neemt, kan ik dit spel alleen maar aanraden.

Bedankt aan Bordspelmania en Asmodee voor deze leuke avond :thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2012, 21:24 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Leuk verslag! :clap:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2012, 23:38 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
woozle schreef:
Bedankt aan Bordspelmania en Asmodee voor deze leuke avond :thumbup:

Graag gedaan. Bedankt Asmodee!

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2012, 00:09 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Ook Dominique van De Tafel Plakt, voelde zich thuis tussen de monsters en schreef een verslag over City of Horror.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2012, 19:44 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
Geweldig stuk mooi beschreven!

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
24 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - City of Horror - win toegang tot exclusieve avant-première  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Tags

Asmodee, City of Horror, Repos Production



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®