Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2007, 11:10 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Slecht nieuws voor postorderend spelend Nederland: Adam Spielt sluit haar deuren. Vandaag ontving ik het volgende emailbericht in mijn postbus:
Adam Spielt schreef:
Dear gamers,

After one and a half years of tests, trials and experiments in the on-line business, we have reached the decision to cease selling games via mailorder. The decision was not easy for us. We have struggled to compete in a difficult environment, but we must realize that we did not succeed. The number of competitors that offer the same goods as we do, only for lower prices, lead to a severe decrease in turnover. We had to evaluate our business model. Did we purchase goods at overpriced conditions? Did we strive for too high a margin? We have constantly asked questions, and tried to fight costs with verve, until we reached a point where it was increasingly difficult for us to identify with the service we provided. Less than that is impossible, and even more: undesirable.
Therefore we ask for your understanding that we have to cancel all existing back- and pre-orders, effective immediately.
In a couple of days we will begin our clearance sale. All items in stock will be offered at reduced prices. Please use our on-line shop to order. Orders will be accepted and delivered only while supply lasts. Orders will be processed in chronological order, so the earlier an order is placed, the more likely it is to get all items desired.

We want to take the opportunity to thank you for the trust you expressed with your purchases over the last one and a half years.

Kind regards

Your
ADAMSpielt Team

Dit is een forse, zo niet gapende aderlating omdat niemand prijs, snelheid & kwlaiteit van verzending, en grootte van het assortiment van Adam Spielt kon evenaren. Waarom men besluit er het bijltje bij neer te gooien is niet helemaal duidelijk (wellicht wil men te commerciel opereren?): zeker is wel dat het vertrek van de originele eigenaar Friedhelm Adam door ernstige ziekte het geheel geen goed heeft gedaan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2007, 17:45 
Avatar gebruiker

Berichten: 2091
Woonplaats: Eindhoven
RJV schreef:
Blijkbaar is die er wel :wink:

Zelf vond ik Adam spielt niet zo goedkoop.


Maar ze leverden wel goede service, althans mijn ervaring met ze is erg goed. Hoe hun concurrenten daarin zijn weet ik trouwens niet.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2007, 21:00 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Tsaar schreef:
Maar ze leverden wel goede service, althans mijn ervaring met ze is erg goed. Hoe hun concurrenten daarin zijn weet ik trouwens niet.


De service was ooit goed, maar ging het laatste jaar wel achteruit. Met name de levertijden liepen fors op. Ik ben de laatste tijd voor mijn postorders overgestapt naar AllGames (die was al een favoriet voor "unplugged" aankopen). Hun "eerst geld overmaken, dan verzenden" systeem was de laatste maanden minstens net zo "snel" als een credit card betaling via Adam Spielt. Verder had ik de indruk dat Adam er niet goedkoper op werd.

Hoe dan ook, ik was meer dan 15 jaar een trouwe klant van Adam Spielt en tot de overgang naar het Amigo concern ook een zeer tevreden klant.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Adam Spielt sluit haar deuren  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®