Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



De BSM-recensenten geven hier hun persoonlijke visie op gespeelde spellen.

Ben je het met hen wel of niet eens? We horen graag jouw reactie, zolang deze rekening houdt met de nettiquette.



22 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Crystal Palace
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2020, 09:21 
6. The Castles of Burgundy (2011)
Avatar gebruiker

Berichten: 16
Woonplaats: Lebbeke
4 leningen is bij ons ook wel het maximum, behalve misschien als je die kaart hebt dat je geld krijgt per lening ( weet de naam niet meer)

Als je allemaal natuurlijk zwaar leent, zal dit minder uitmaken. Ik probeer toch altijd zo efficiƫnt mogelijk te lenen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Crystal Palace
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2020, 09:29 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Ekni schreef:
Ik dacht nog eens na over de spelersvolgorde volgens inzet. Persoonlijk ga ik dan toch niet voor een aanpassing. Het heeft ook wel voordelen om met hogere waardes van dobbelstenen later aan beurt te komen. Als je op het einde nog een hoge dobbelsteen hebt, kan je vaak een belangrijke actie wegkapen.
Herkenbaar.

Met 2 spelers wordt vaak een hoge steen gebruikt als chantagemiddel. Met name voor de bank om inkomsten te krijgen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Crystal Palace
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2020, 10:20 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ik ga juist vaak voor lage dobbelstenen om op die manier minder geld te hoeven uitgeven. Je bent dan wel veroordeeld tot de kruimels die de medespelers overlaten, maar er zijn genoeg actievelden dat je nog steeds wel aardige acties kunt kiezen. De laatste keer heeft het me niet de winst gebracht overigens, dus er valt nog wel wat aan de tactiek te verbeteren :-)
(En ik moet erbij zeggen dat ik Crystal Palace alleen nog maar met drie spelers heb gespeeld, maar aangezien het aantal actievelden groter wordt bij meer spelers verwacht ik niet dat het meteen heel veel slechter gaat zijn met vier.)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Crystal Palace
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2020, 10:27 
9. Grand Austria Hotel (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 16
Woonplaats: Lebbeke
Mac-S schreef:
Ik ga juist vaak voor lage dobbelstenen om op die manier minder geld te hoeven uitgeven. Je bent dan wel veroordeeld tot de kruimels die de medespelers overlaten, maar er zijn genoeg actievelden dat je nog steeds wel aardige acties kunt kiezen. De laatste keer heeft het me niet de winst gebracht overigens, dus er valt nog wel wat aan de tactiek te verbeteren :-)
(En ik moet erbij zeggen dat ik Crystal Palace alleen nog maar met drie spelers heb gespeeld, maar aangezien het aantal actievelden groter wordt bij meer spelers verwacht ik niet dat het meteen heel veel slechter gaat zijn met vier.)


Dan zijn je medespelers erg lief. Je kan ook altijd een hogere waarde neerzetten op een lagere plaats. Zo blokkeer je die voor spelers die willen profiteren met lage dobbelstenen. Er blijven natuurlijk de plaatsjes over waarbij je wat extra centen moet betalen, maar is het die extra kost wel altijd waard? Uiteindelijk had je dan evengoed kunnen investeren in een iets hogere dobbelsteen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Crystal Palace
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2020, 10:30 
5. Terraforming Mars (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 16
Woonplaats: Lebbeke
Een dobbelsteen meer hebben dan de anderen vind ik ook een enorm voordeel. Je komt als laatste nog eens aan beurt en dan kan een lage dobbelsteen soms nog wonderen verrichten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Crystal Palace
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2020, 16:44 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Leuk om te lezen dat mensen verschillende tactieken hebben om de dobbelstenen te plaatsen.

1 van e factoren die dit spel zo leuk maken. En dan hebben we het alleen nog maar over de plaatsing van de dobbelstenen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Crystal Palace
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2020, 21:50 
3. Alchemist (2007)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Zooo 4,5, 6 of 7 leningen? Inspirerend :)

Ik probeer juist altijd zonder lening te spelen (2 spelers)
volgende keer ga ik ook eens ruimer uitgeven en dan eindigen met een paar leningen, kijken of dat de investering waard is :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
22 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Recensenten van de Lage Landen  
 Feed - Onderwerp - Crystal Palace  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Tags

+14, 2019, Andrea Alemanno, Carsten Lauber, Crystal Palace, White Goblin Games, recensies



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®