Spelers voor RPG met Cypher Systeem (IRL / Online) gezocht

voor eenzame RPG-spelers die verwante zielen zoeken

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Voltar
Meeple

Spelers voor RPG met Cypher Systeem (IRL / Online) gezocht

Bericht door Voltar »

Gezocht: mensen die IRL (Nijmegen en omgeving) of online (Discord en WhatsApp) een RPG willen spelen volgens het Cypher Systeem. Er wordt gespeeld in het Nederlands. Ik heb enige ervaring als GM.

Het Cypher Systeem is ontwikkeld door Monte Cook. Het is een snel te leren RPG waarbij je vlot een karakter kunt maken. De nadruk ligt op 'theatre of the mind' en de ontwikkeling van het verhaald. Ook samenwerken en lol hebben staan hoog op de agenda :D . Verwacht dus geen miniaturen, geen battlemaps en geen XP-hunting.

Er zijn verschillende genres mogelijk, bijvoorbeeld (tussen haakjes het boek / systeem waarop deze setting gebaseerd is):
- Hard SF (Cypher Rulebook + The Stars are Fire)
- Soft SF met fantasy elementen (Numenera)
- Multiverse (The Strange)
- Tijdreizigers gestrand in de prehistorie (Predation)
- Superhelden (Cypher Rulebook + Claim the Sky)
- Rampenbestrijding in een moderne setting (Cypher Rulebook + First Responders)
- Hedendaags met een 'twist' (Cypher Rulebook + The Origin)
- Sprookjes (Cypher Rulebook + We Are All Mad Here)
- Humoristisch (Cypher Rulebook + Gobb of Gobs)
- Andere genres in overleg. Ik speel geen settings waarin sprake is van buitennatuurlijke wezens, zoals goden, demonen, zombies, vampiers, etc.

Een spelsessie duurt tussen de 3 - 4 uur. Het is de bedoeling 2 keer per maand een sessie te spelen.
Geïnteresseerd? Laat van je horen.
Balkman
Joker

Re: Spelers voor RPG met Cypher Systeem (IRL / Online) gezoc

Bericht door Balkman »

Hallo, je oproep is niet al te vers meer maar ik heb zeker interesse. Heb veel ervaring als (als DM) met OdM.
Hoor graag wat van je.
Balkman
06 37559884
gcvanderwaal
Meeple

Re: Spelers voor RPG met Cypher Systeem (IRL / Online) gezoc

Bericht door gcvanderwaal »

Beste Voltar,
Inmiddels al aan de gang gegaan met een groep hoop ik? Zo niet, ben ik bezig met het starten van een groep waarin we irl (omgeving Nunspeet/Elburg) om de paar weken/maanden een ander systeem spelen en ook regelmatig van game master wisselen. Cypher staat zeker ook op het menu, ik ben van plan om me in Old Gods of Apalachia te verdiepen. Mocht je nog interesse hebben, hoor ik het graag!

Gerard