Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.



5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 07 maart 2015, 12:25 
Joker

Berichten: 7
Woonplaats: Almere
Hoi, ik hoop dat iemand me hier kan helpen.

Ik zit er aan te denken om een Healer-character te willen gaan spelen, maar dan wil ik 'm ook toewijden aan Healing en het helpen/beschermen van mensen. En dan vind ik het eigenlijk ongepast dat zo'n character ook maar iets doet met wapens. (Zelfs slaan met een Staff vind ik eigenlijk al ongepast).

Probleem is echter dat ik niet nutteloos wil toekijken tijdens een combat-situatie. Ik kan altijd maar een max aantal spells per day, dus dat is ook niet toereikend om altijd iets te doen te hebben.

Ik zoek dus naar iets dat ik in principe tijdens elke beurt kan doen (of in ieder geval in die beurten dat ik niet aan het spellcasten ben);
- Dat niet overpowered is (liever nog underpowered). Ik moet namelijk ook nog m'n DM overtuigen om 't te mogen doen)
- Wel een bijdrage levert aan de groep tijdens een combat-situatie
- Ook nog leuk en "spannend" is. (Lukt 't wel of niet, afhankelijk van dobbelstenen-worp).

Ik heb zelf zitten denken aan bijvoorbeeld een ability waarmee ik m'n groepsleden kan "shielden" (damage-reduction), maar ik kom niet helemaal uit welke rolls daarvoor leuk zouden zijn.

Ik heb ook al even gekeken naar de standaard skills (omdat je een skill in principe oneindig vaak kan gebruiken), maar zie niet echt een skill die tijdens combat heel vaak gebruikt kan worden.

Ik heb zitten kijken of homebrew classes, maar ik neig toch gewoon naar de D&D 3.5 Cleric als basis, en die dan wat tweaken.

Heeft iemand hier nog ideeën? Ik ben dus eigenlijk op zoek naar iets dat de standaard attack-move (attack roll + damage roll) kan vervangen. En het moet roleplay-wise ook te verklaren zijn :P


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 08 maart 2015, 10:52 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 126
Woonplaats: hooglanderveen
ik ken de editie niet zo goed, maar volgens mij heb je bij dnd en pathfinder talloze andere manieren om te helpen zonder wapen, afleiden, grab, trip en nog veel meer, verder kan je na gaan of er nog "wapens" zijn de geen dmg doen, een bolas, een net of iets dergelijks.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 08 maart 2015, 11:50 
Joker

Berichten: 7
Woonplaats: Almere
Hmm... allemaal interessante ideeën om te overwegen, alleen ik zit er een beetje mee dat;

- Of dingen zoals grab en trip story-wise logisch zijn voor een healer, zeker als deze niet combat-geörienteerd wordt.
- Of dingen zoals grab en trip überhaupt gaan lukken als m'n character slechte Strength-waarde heeft (en dus nog wel een waardevolle bijdrage leveren).

De bolas vind ik tot nu toe het meest interessant. Ga ik even wat meer details over opzoeken. Dank voor je ideeën, en als iemand nog meer ideeën heeft, hoor ik het graag. :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 15 okt 2017, 14:02 
PIONier

Berichten: 4
Je kunt je DM vragen of je de pathfinder Clericmag gebruiken. De regels zijn heel compatibel. In Pathfinder is de Cleric veel minder combat gericht en heel goed in support/healing.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 03 apr 2018, 20:50 
PIONier

Berichten: 2
Als je DM het goedkeurt kan je feats uit Tome of Exalted Deeds gebruiken. Daar zitten feats tussen die je bonussen geven als je geen schade doet en feats waardoor je aanvallen of spreuken non-lethal schade doen.

Voor veel heals en buffs zou ik voor een Cleric gaan met de domains Healing en Protection. Je belangrijk abilities zijn Wisdom, Constitution en Dexterity (in die volgorde). Ikzelf zou investeren in harnas en magic items waarmee je spells die he anders heel vaak cast niet vanuit je pool hoeft te halen. Rond level 6 kan leadership feat ook helpen om een Paladin sidekick en een groep low-level healers te krijgen die of downtime healing of magic items kunnen regelen.

Ik hoop dat ik hiermee heb geholpen en ik het niet veel te ingewikkeld maak (ik hoor wel vaker dat ik dingen te ingewikkeld maak)

Sent from my Moto G (5S) using Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Rollenspellen  
 Feed - Onderwerp - D&D 3.5: Een healer-character die geen wapens gebruikt?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®