Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.



1 bericht | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 03 dec 2018, 15:35 
Jakkiebak!

Berichten: 50
Een Amerikaans distributiecentrum heeft een RPG-boek laten vernietigen, omdat deze het niet eens was met het onderwerp van het betreffende boek. Het boek, "She Bleeds", is een regelsupplement van een groter RP-systeem genaamd Lamentations of the Flame Princess.

Ik doe zelf nauwelijks aan tabletop RP, maar volgens mij heeft Lamentations of the Flame Princess wel wat weg van dingen als Vampire: The Masquerade in de zin dat het om tabletop roleplaying games gaat met wat meer volwassen en "edgy" settings. "She Bleeds" geeft extra regels voor characters om bovennatuurlijke eigenschappen te creƫren, aan de hand van menstruatie.

Raar? Vast wel, maar de schrijver van She Bleeds houdt dan ook van quirky settings. Bovendien zag ze een uitdaging in het op een positieve manier toepassen van een bepaald taboe over vrouw-zijn.

Het distributiebedrijf besloot echter dat een fantasieboek over menstruatie echt niet kan en heeft de boeken vernietigd, wat des te meer bewijst dat menstruatie inderdaad een taboe is. De schrijver is een persoonlijke vriendin van mij en ik hoop dan ook dat dat zootje preutse hufters echt keihard over de kop gaat.

Bron: Geeknative


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
1 bericht | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Rollenspellen  
 Feed - Onderwerp - Distributiecentrum vernietigt RP-boek wegens inhoud  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

She Bleeds



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®