Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




36 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Aeon's End ervaring
BerichtGeplaatst: vr 30 maart 2018, 11:27 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Heeft ervaring met Aeon's End en zou je er iets over kwijt willen? Speel je liever de 1e of 2e editie, vindt je wederhelft het leuk, is het spannend, zijn de spelregels te moeilijk, duurt het te lang, speel je het liever solo en zoja met hoeveel helden, hoe ben je aan het exemplaar gekomen etc. Zit te twijfelen over aanschaf dus zou je mening op prijs stellen!
Alvast bedankt!

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Aeon's End ervaring
BerichtGeplaatst: vr 30 maart 2018, 12:42 
7. Eufraat & Tigris (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2514
Woonplaats: De Goorn
Topspel, ik heb hier iets geschreven over het basisspel en hier iets over de standalone uitbreiding War Eternal.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Aeon's End ervaring
BerichtGeplaatst: vr 30 maart 2018, 16:16 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Flash schreef:
Topspel, ik heb hier iets geschreven over het basisspel en hier iets over de standalone uitbreiding War Eternal.


cool, leuk verhaaltje. beursvolgorde even aanpassen naar beurtvolgorde.
"Qua componenten hadden de kaarten van mij van een iets dikkere/betere kwaliteit mogen zijn. " is de 2e editie dan betere kwaliteit?
Raad je aan de breach vierkantjes te sleeven?

Je stipt aan dat een verhaal ver te zoeken is - dat is wel iets wat me zorgen baart, blijft nemmies verslaan na 10x nog wel leuk? of reduceert het tot een vaag-abstracte puzzel waar je niets bij voelt?

Uit je stukje maak ik op dat je ook Thunderstone hebt gespeeld, heb je daar ook een review van? Staat ook op mn' wensenlijstje ;-)

Maaarreh mooi verhaal hoor!

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Aeon's End ervaring
BerichtGeplaatst: vr 30 maart 2018, 17:29 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Wij, ega dus ook, vinden dit een zeer leuk spel en zouden het eigenlijk snel weer moeten spelen. De unieke characters, de combinaties die te maken zijn met de verschillende kaarten op de markt en het niet schudden van je deck, maar op zo'n goed mogelijke volgorde krijgen van je deck, is erg goed gedaan.

De verschillende nemesissen ( is dat een woord? slechteriken dus :) ) zijn ook goed gedaan en deze zijn ook elke keer weer erg leuk gedaan met een goed ingebouwde arc aan spanning en wat ze kunnen.

De componenten uit de eerste editie, die wij hebben, is inderdaad misschien wat onder de tegenwoordige standaard, maar zo'n ramp is dat nu ook weer niet. De zwarte randen aan de kaarten is inderdaad wat naïef geweest, maar koop een paar sleeves en je hebt nergens last van als je bang bent dat je het spel zoveel gaat spelen dat het slijt.

Er zijn ook al een berg aan uitbreidingen, dus er zit veel spel in en om heen en de uitgever steekt er dus flink wat in. Altijd positief.

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Aeon's End ervaring
BerichtGeplaatst: za 31 maart 2018, 10:29 
6. Puerto Rico (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2514
Woonplaats: De Goorn
kosterix schreef:
Flash schreef:
"Qua componenten hadden de kaarten van mij van een iets dikkere/betere kwaliteit mogen zijn. " is de 2e editie dan betere kwaliteit?
Raad je aan de breach vierkantjes te sleeven?

Je stipt aan dat een verhaal ver te zoeken is - dat is wel iets wat me zorgen baart, blijft nemmies verslaan na 10x nog wel leuk? of reduceert het tot een vaag-abstracte puzzel waar je niets bij voelt?

Uit je stukje maak ik op dat je ook Thunderstone hebt gespeeld, heb je daar ook een review van? Staat ook op mn' wensenlijstje ;-)

Maaarreh mooi verhaal hoor!


Ik heb de tweede editie niet gespeeld of in handen gehad, maar van wat ik het gelezen is de kwaliteit van de componenten in de tweede editie inderdaad beter dan bij de eerste editie. En met el-crosso eens dat als je ervoor kiest om je kaarten te sleeven dat ze dan in uitstekende conditie zullen blijven.

Ik heb de breaches zelf niet gesleeved, maar kan me voorstellen (gezien het draaien met de kaarten over tafel) dat je daar wel voor zou kiezen.

De reply value is voor mij, ondanks het ontbreken van verhaal, erg hoog hoor. Er zitten enorm veel mogelijke combinaties in het spel, zowel aan jouw kant als aan de kant van de nemesis (zelf gebruik ik de online randomizer om elke keer een nieuwe combinatie aan kaarten te gebruiken). Het heeft voor mij nog nooit als abstracte puzzel aangevoeld. Ik moet daarbij wel eerlijk erkennen dat ik inmiddels ook bijna 150x Marvel Legendary gespeeld heb en dat ook nog steeds niet als een puzzel aanvoelt.

Als je overigens kunt wachten (best een tijdje), dan komt ook Aeon's End Legacy eraan. Daar zal - ongetwijfeld - meer verhaallijn in zitten.

Thunderstone en Thunderstone Quest heb ik inderdaad ook gespeeld. Van de laatste zal nog een review online geplaatst gaan worden. Beiden ook erg leuke spellen, maar wat Aeon's End voor mij uniek maakt (en daarmee ook interessanter dan Thunderstone Quest) is het feit dat de aflegstapel niet geschud wordt voordat het een nieuwe trekstapel. Heerlijk om daar mee te spelen en mooie combinaties mee te maken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Aeon's End ervaring
BerichtGeplaatst: za 31 maart 2018, 11:01 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Flash schreef:
(zelf gebruik ik de online randomizer om elke keer een nieuwe combinatie aan kaarten te gebruiken). Het heeft voor mij nog nooit als abstracte puzzel aangevoeld.

Als je overigens kunt wachten (best een tijdje), dan komt ook Aeon's End Legacy eraan. Daar zal - ongetwijfeld - meer verhaallijn in zitten.

Thunderstone en Thunderstone Quest heb ik inderdaad ook gespeeld. Van de laatste zal nog een review online geplaatst gaan worden. Heerlijk om daar mee te spelen en mooie combinaties mee te maken.


AE:L had ik vrij lafjes gebakt met 2 expansies, met het idee dat het typisch amerithrashy en te lomp/oppervlakkig zou zijn, en wordt op zijn vroegst januari 2019.
Had gehoopt dat je niet zulke positieve argumenten zou geven, nu moet ik dus ook echt AE hebben.. Genoteerd!
Bedankt voor het uitgebreid delen van je ervaring, je bent veel te overtuigend ;-)

ehm die randomizer.. kan dat op een android smartphone, is het gewoon google play of iets anders?

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Aeon's End ervaring
BerichtGeplaatst: za 31 maart 2018, 14:37 
1. Magic: The Gathering (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2514
Woonplaats: De Goorn
kosterix schreef:
ehm die randomizer.. kan dat op een android smartphone, is het gewoon google play of iets anders?


Nog eenvoudiger, het is gewoon een website.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Aeon's End ervaring
BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2018, 00:25 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Wow, thanks!
ziet er impressive uit, begrijp er niet veel van, wat die setup 1 t/m 5 voor verschil geven, maar moet eerst het spel spelen denk ik.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Aeon's End ervaring
BerichtGeplaatst: za 03 nov 2018, 22:22 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Even een oude koe uit de sloot halen - Kosterix, heb je er eentje gehaald en zo ja, welke? En hoe bevalt die? Ikzelf neig naar War Eternal vanwege de niet-verschrikkelijke art die de eerste versie wél had.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Aeon's End ervaring
BerichtGeplaatst: za 03 nov 2018, 23:42 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Nee ik wacht nog op AEL.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Aeon's End ervaring
BerichtGeplaatst: ma 19 nov 2018, 00:12 
Avatar gebruiker

Berichten: 84
Woonplaats: Dordrecht
Als ik dan ook nog eens een oude koe weer uit de sloot mag halen ... had ik ook nog wat vragen over Aeon's End.

Ben zelf heel erg geintrigeerd door deck-builders, heb o.a. Legendary: Marvel, Harry Potter Hogwarts Battle en Clank! op m'n radar staan. Kwam tijdens de zoektocht ook Aeon's End tegen, eventjes wat gameplay van gekeken, maar zag er vrij droog/complex uit.

Omdat we (m'n vrouw en ik) beiden nog weinig/geen ervaring hebben met deck-builders, denk ik dat ik eerst iets als Harry Potter moet doen (aangezien m'n vrouw groot HP-fan is en ik d'r daarmee wellicht iets meer into deck-building kan krijgen) ... en dan daarna eens verder kijken naar Legendary, Aeons End of iets als Thunderstone Quest.

Klopt dat? Of is Aeons End niet zo complex/ingewikkeld (als eerste deck-builder) dan het lijkt?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Aeon's End ervaring
BerichtGeplaatst: ma 19 nov 2018, 00:27 
Avatar gebruiker
Aeon's End is niet droog, ook niet complex. Het speelt zeer thematisch met een degelijke moeilijkheidsgraad en hoge herspeelbaarheid.
Met een randomizer hebben wij gemengde ervaringen. Een keer hadden we een aanbod waarmee we gewoon niet konden winnen. Het was gewoon onmogelijk, onvoldoende DPS zouden ze online zeggen. Maar goed, dat is toeval en hangt natuurlijk van het monster af, elk heeft immers zijn eigenaardigheden (ik ben de details ondertussen alweer vergeten).

Clank, dat vond ik pas een saai gedoe. Dominion vond ik veel te droog, opgeplakt thema, weet je wel.
Ik denk wel dat coöperatieve deckbuilders "moeilijker" zijn dan player vs player, omdat je dan als groep zeer goed moet presteren. Bij Star Realms, Dominion, Thunderstone, Clank etc moet je enkel zorgen dat je beter bent dan de anderen, bij een coöperatieve moet je beter zijn dan het mechanisme. Het hangt ervan af wat je graag speelt.

Als coöperatieve wist After the Virus van Fryxx Games me aangenaam te verrassen. Zombies, dat wel, maar zit thematisch aardig in elkaar, speelt vlot en een degelijke uitdaging.
Als prijs ook meespeelt, is die misschien wel het overwegen waard.


Omhoog
     
 
 Berichttitel: Re: Aeon's End ervaring
BerichtGeplaatst: ma 19 nov 2018, 00:38 
Avatar gebruiker

Berichten: 84
Woonplaats: Dordrecht
After The Virus, ga ik eens naar kijken. Merk dat coöperative spellen het makkelijkst op tafel komen. Iets als Pandemic vind m'n vrouw leuker dan iets tegen elkaar, heb ik het idee.

Dominion ziet er idd heel 'plat' uit qua thema. Maar Clank! leek me een leuke instapper. Ga eens kijken, thanks

Sent from my SM-G920F using Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Aeon's End ervaring
BerichtGeplaatst: ma 19 nov 2018, 10:18 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Als solo-speler wil ik na Legendary Encounters: Alien ook een nieuwe ervaring. Zo heb ik Helionox al weten te bemachtigen en ook Aeons End staat op mijn verlanglijstje. Ik denk dat het al snel heel intuïtief zal aanvoelen en dat niet zo zeer de regels alsmede het spel zelf de uitdaging zullen zijn.

Ben je er wel van bewust dat je kunt instappen met Second Edition, War Eternal of zelfs Legacy. Second is de meest basic, War Eternal schijnt iets complexer te zijn (meer mechanics) en Legacy is een campagne.

Ik ga kiezen voor War Eternal. Vind van mezelf dat ik al genoeg deckbuilder-ervaring heb dus dat durf ik wel aan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Aeon's End ervaring
BerichtGeplaatst: ma 19 nov 2018, 11:44 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Wat leuk om jullie ervaringen te lezen! Heb warhammer quest acg besteld, en set a watch in elkaar gezet. Beide hebben nemeses, maar hebben dobbelen met roll-to-hit waar ik geen fan van ben.

Diceborn heroes heeft 15 bazen, voorlopig genoeg te doen.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
36 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Aeon's End ervaring  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten


Tags

Aeon's End



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®