Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Rolling Realms
BerichtGeplaatst: do 16 apr 2020, 12:38 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 130
Woonplaats: Zoetermeer
Mistharfare schreef:
Jamey Stegmaier heeft ook een print and play versie waarin je 9 mini games kan spelen in de werelden bedacht door Stonemaier games. Het heet Rolling Realms.

Mocht iemand niet bij BGG kunnen dan is het bestand bijgevoegd. Maar er komen meer versies uit.

Meer informatie
https://stonemaiergames.com/games/rolling-realms/

Dropbox downloads
https://www.dropbox.com/sh/kj5tunjjx1xf ... M2nAa?dl=0

http://cloud.tapatalk.com/s/5e8652b9a5b6e/Rolling%20Realms%20v7.pdf


Ik was geinspireerd hierdoor :)

Dus ik heb er ook een gemaakt. Een Roll & Write in dezelfde sfeer als Jamey, maar dan met een "bord". Mocht iemand interesse hebben de regels en de download zijn hier te vinden: Rolling Adventures

PS: BGG registratie hiervan wacht op goedkeuring... kan je ze ook registreren :)

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Bart op di 28 jul 2020, 10:15, in totaal 2 keer bewerkt.
uit oorspronkelijk draadje gehaald


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 16 apr 2020, 13:52 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Sinedia schreef:
Mistharfare schreef:
Jamey Stegmaier heeft ook een print and play versie waarin je 9 mini games kan spelen in de werelden bedacht door Stonemaier games. Het heet Rolling Realms.

Mocht iemand niet bij BGG kunnen dan is het bestand bijgevoegd. Maar er komen meer versies uit.

Meer informatie
https://stonemaiergames.com/games/rolling-realms/

Dropbox downloads
https://www.dropbox.com/sh/kj5tunjjx1xf ... M2nAa?dl=0

http://cloud.tapatalk.com/s/5e8652b9a5b6e/Rolling%20Realms%20v7.pdf


Ik was geinspireerd hierdoor :)

Dus ik heb er ook een gemaakt. Een Roll & Write in dezelfde sfeer als Jamey, maar dan met een "bord". Mocht iemand interesse hebben de regels en de download zijn hier te vinden: Rolling Adventures

PS: BGG registratie hiervan wacht op goedkeuring... kan je ze ook registreren :)
Cool! Op dit moment helemaal in het uitproberen van solo games, dus zal het straks eens proberen.

Op dit moment bezig met de kickstarters:
* The Ratcatcher
* Planet Unknown


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2020, 10:46 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
PB gestuurd met enkele vragen, suggesties, opmerkingen en ideeën.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2020, 18:21 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Eerste spel! Had even gewacht op wat antwoorden m.b.t. vragen maar die kwamen nog niet.

Afbeelding

Ik ben wel van het volgende uitgegaan:
* Dat je op de map vaker hetzelfde pad mag gebruiken
* Dat je niet elke beurt op de map hoeft te ontdekken.
* Dat je 20 beurten hebt en geen 40. Dus elk vakje is een dobbelsteen.
* Je bij de mini games waar je 1 dobbelsteen gebruikt, deze wel 2x kunt gebruiken


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2020, 19:34 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Tweede spel! Weer 16 punten.

Heb nu de nummers van de gebruikte dobbelsteen eronder gezet en niet 2x hetzelfde gang in de grotten genomen.

Afbeelding

Het is zeker een grappige puzzel alleen nu na 2x spelen denk ik dat er niet veel meer in zit. Sorry om te zeggen maar ik zit denk ik op 2 munten na aan de max en dan gaat het meer om geluk.

Iemand die het tegendeel kan bewijzen? ;-) Of speel ik iets niet juist? Dan mijn excuses!

Hieronder een uitleg waarom ik denk dat er nog maximaal 2 extra munten in zit en dit meer op geluk gebaseerd is dan keuzes.

Voor Mazes (8 vakjes) had ik beter nog 2 rijen kunnen vullen waardoor je een munt meer krijgt.

Vol voor kasteel gaan had gekund met 12 vakjes (nu bij Mazes en Rows) maar dan mis je 3 schilden en 2 passen die je nodig hebt in de grotten op de map. Maar dit had gekund wat je ook maar 1 munt meer oplevert aangezien je 2 schilden, 2 passen en een ster overhoudt.

De Map negeren kan niet want heb voor 32 vakjes (6.4 munten) nu 9 munten door de schatkist.

Ook zal er vast op de map nog efficiënter omgegaan kunnen worden met aantal gebruikte schilden en passen maar laten dit er nog 5 zijn. Dat is dan nog een munt.

Oftewel een munt voor kasteel i.p.v. mazes en rows of alleen rows i.p.v. mazes en in totaal nog 5 goederen extra over. Wat je dus 2 munten extra geeft.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2020, 21:04 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 130
Woonplaats: Zoetermeer
Hoi,

Leuk dat je het uitgeprobeerd hebt. Inmiddels staat ie ook op BGG trouwens :)

Ik heb je berichtje net even snel doorgenomen en zie dat je een paar leuke ideeen hebt... ik ga dat van het weekend nog even uitproberen :) Dank daarvoor.

We nu nog even een paar noten op je gespeelde spelletjes. Ik gok dat dezen het spel iets uitdagender maken. Vertelt me trouwens ook dat de regels beter opgeschreven mogen worden, ga ik ook nog even aan werken :)

Mistharfare schreef:
Ik ben wel van het volgende uitgegaan:
* Dat je op de map vaker hetzelfde pad mag gebruiken
* Dat je niet elke beurt op de map hoeft te ontdekken.
* Dat je 20 beurten hebt en geen 40. Dus elk vakje is een dobbelsteen.
* Je bij de mini games waar je 1 dobbelsteen gebruikt, deze wel 2x kunt gebruiken

Je eerste aanname klopt niet. Een pad EN een kamer mag maar 1 keer gebruikt worden, met uitzondering van de in/uitgang uiteraard.
De tweede aanname klopt dan weer wel. Je kan alleen lopen over een pad als je de resources ervoor hebt.
De derde klopt ook: 20 beurten.
De laatste dan weer niet. Waar staat dat je er 1 mag gebruiken mag je die ronder er ook maar 1 gebruiken. De andere dobbelsteen moet dan dus bij een andere mini-game gebruikt worden.

Ik zie dat je nu twee keer 16 punten hebt gescoord... Dat heb ik nog nooit gehaald :)
Mijn beste was 15+, maar toen had ik echt heel veel geluk met de dobbelstenen. Ik zit meestal tussen de 13 en 14.

Een keer zelft 0 gehaald... maar toen speelde ik met mijn meiden en dacht ze wel even te laten zien hoe het spel werkte... Ik wilde alles eruit halen en dat lukte niet... ik eindigde dus onder de grond :(

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Rolling Adventures
BerichtGeplaatst: za 18 apr 2020, 15:44 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Derde spel! Volgens mij nu alles goed gespeeld. Hoop ik

Afbeelding

Met iets meer geluk, oftewel in laatste 2 beurten een 6 + 3 en 6 + 2 i.p.v. een 1 + 1 en 4 + 2 had ik nog een munt meer gehad en 2 sterren over waardoor ik op 19 uit was gekomen! Maar dat wel veel geluk zijn, die ik zeker aan het begin van het potje ook reeds heb gebruikt.

Denk dat de focus op eerst Cards, dan Kasteel en dan Rows moet omdat dit het minste aantal vakjes zijn voor de sterren die je ervoor krijgt met daarbij de benodigde goederen.

Resources is alleen lucratief voor 2 zwaarden aangezien je de 6 ergens anders nodig bent. Verder levert deze te weinig op.

Reroll zoals ik al eerder aangaf is nooit nuttig en teveel gok om te krijgen wat je wilt.

Doubles is alleen 2x 5 of 2x 6 lucratief maar hierbij hetzelfde als bij resources. De 6 is hard nodig in Cards en Kasteel.

Rows gebruik je voor de lage nummers, Cards voor relatief hoge en kasteel is meer een mix waardoor je genoeg vrijheid hebt om altijd ergens wat te plaatsen. Bovenste 2 rijen zijn lastig omdat je voornamelijk lage nummers kwijt wil en je minder flexibel bent als alles elkaar op moet volgen.

Je ziet ook dat in de map je moet focussen op net iets meer passen aangezien je die net iets makkelijker kan krijgen door het vechten van monsters en bij doubles. Verder zal dit misschien nog net niet de meest ideale route zijn maar dat maakt niet uit aangezien het belangrijker is om alle goederen in de juiste volgorde te krijgen aangezien je in mijn situatie maar 2x mag missen.

Ga het zeker proberen om nog tot 18 of 19 te komen. Dit moet lukken alleen het lijkt wel alsof er maar 1 a 2 paden tot overwinning zijn alles meegenomen.

Dat was het voor nu wel even. Ga eerst even enkele andere proberen want er zijn er aardig veel zeker nu!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Rolling Adventures
BerichtGeplaatst: za 18 apr 2020, 15:49 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Ik hoop dat alles bij elkaar je het leuk vind en hard aan de slag voor v 2.0. Ik heb mij zeker wel vermaakt, ook met de terugkoppeling.

Jamey had er tot nu toe 9 versies voor nodig

Heb deze ook geprobeerd en snap wel hoe je op je ideeën komt

Als je weer een nieuwe versie hebt dan wil ik het zeker nog een keer proberen. Heel veel succes!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Rolling Adventures
BerichtGeplaatst: zo 19 apr 2020, 12:33 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 130
Woonplaats: Zoetermeer
Mistharfare schreef:
Ik hoop dat alles bij elkaar je het leuk vind en hard aan de slag voor v 2.0. Ik heb mij zeker wel vermaakt, ook met de terugkoppeling.

Jamey had er tot nu toe 9 versies voor nodig

Heb deze ook geprobeerd en snap wel hoe je op je ideeën komt

Als je weer een nieuwe versie hebt dan wil ik het zeker nog een keer proberen. Heel veel succes!


Ik vind het ontzettend leuk dat je hem geprobeerd hebt... en wel drie keer!
En de feedback wordt zeker gewaardeerd. Ben ook zeker van plan om een v2 te maken. Ga eerst eens de regels onder handen nemen, want daar zaten blijkbaar wat onduidelijkheden in :) maar daarna zeker wat nieuwe dingen proberen.

Nogmaals: ontzettend bedankt!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Solo  
 Feed - Onderwerp - Rolling Realms  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Rolling Realms, print & play, solo



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®