Tof concept!
Je probeert er alles aan te doen om geen kraters te krijgen want dan krijg je een kettingreactie en kon je weleens totaal vernietigd worden met minpunten als resultaat.
Het is erg belangrijk om dus gebouwen te bouwen waarmee je opties hebt waar de kraters kunnen vallen! Dit leidt wel weg van het behalen van punten en maakt het thematisch sterk maar de score mager.
Hierbij een paar vragen:
1. Mag je als er 2 meteoren vallen 2 dobbelstenen met dezelfde aantal ogen gebruiken? Bijvoorbeeld 2 vieren.
2. Mag je gebouwen activeren waar net een krater is gevallen? Gebouw is nog wel te activeren uiteraard en niet kapot.
3. Mag je een modifier dobbelsteen gebruiken voor een meteor?
4. Mag je met de fabriek waar je een dobbelsteen voor krijgt deze gebruiken in een kolom waar al een town dobbelsteen ligt om dat ene gebouw te activeren?
Suggestie:
1. Het zou handig zijn als je ergens je meteoren neer kunt leggen zoals in mijn 2e spel? Het toekennen is namelijk belangrijk voordat je de modifier gaat gebruiken.
2. Het ontwijken van je enige construct gebouw is erg lastig zeker als de dobbelstenen je niet gunstig gezind zijn. Als dat gebouw kapot is kun je wel stoppen met spelen.
Voor zover even! Zal het nog een paar keer moeten spelen om te zien waar de verschillende strategieën toe leiden.