Was voor mij en mijn vriendin de eerste spellenbeurs. En het is heel goed meegevallen.
Ik had een 9-tal items mee voor de inzamelactie, die zijn we dan ook eerst gaan inleveren. Ik had hier ergens gelezen dat zij daar ook enkele special items zouden verkopen. Hier heb ik 2 leader-kaarten van 7wonders gekocht. (Stevie en Louis) een extra kaart voor dixit, een pakje extra kaarten voor king of Tokio (nl), en een campaignbook voor memoir44. Dit alles voor slechts 2,5€.
Vervolgens eens de zaal rond gelopen. Het was enorm druk, en nergens een tafeltje vrij. Dan maar eerst naar de 2e hands stand. De dozen stonden voor ons wat te ver, en volgens mij was er geen lijst, waardoor ik het aanbod niet kon lezen. Hier dan ook niks gekocht.
Dan zijn we afgezakt naar de stand van adriaensens. 1 grote opmerking: maak dat de prijzen duidelijker zijn. Wij hadden bijna een vergrootglas nodig. Ook klopten de etiketten soms niet. Hier hebben we 7wonders, dixit odyssee, hotel Samoa, takenoko, en de pompoentreinjes van ticket to ride gekocht. Op mijn lijstje stond ook nog castle panic en tsuro of the seas, maar deze werden beiden net voor mijn neus weggeplukt. Hele lange file aan de kassa, behalve aan de cash- only rij. Net voldoende op zak, dus langs daar naar buiten.
Nadien nog eens rond gegaan, en hebben toch enkele tafels kunnen scoren.
- Als eerste cartagena. Dit viel me eigenlijk wat tegen. We waren ook maar met 2, dus dit kan het verklaren.
- Daarna machi koro, en dat kon ons echt bekoren. Zie het als een lichte variant van catan. Dobbelen voor grondstoffen ( er is er maar 1 en dat is geld ), en dan gebouwen kopen. Dit zijn we dan nog gaan halen bij adriaensens, ook dankzij de 10% korting na de demo.
- Als derde hebben we colt express gedaan. We hadden het geluk dat er op dat moment nog 2 personen passeerden en wouden meespelen. Dus dit hebben we met 4 gespeeld. De uitleg was nogal onduidelijk, maar het was wel een fijn en vlot spel. Eerst legt iedereen acties neer, deze worden nadien 1 voor 1 uitgevoerd. Bedoeling is om als treinrover zoveel mogelijk buit te halen.
- ten slotte nog een partij legenden van andor. De vriendelijke dame die de uitleg deed, speelde ook mee als derde persoon. Dit spel kon minder bekoren. Op foto 8 van Bart zijn we deze aan het spelen

Ondertussen was ook de uitslag van de BSM rally er. Hier jammer genoeg niet in de prijzen gevallen.
Het enige spel waar ik echt naar uitkeek om op de beurs te spelen, was Black Fleet. De hele dag zat de tafel vol. Na de uitslag van de rally, toch nog eens gaan kijken, en wonder boven wonder de tafel was vrij. Wij, zo blij als een kind, aan de tafel gaan zitten, maar we kregen het deksel op de neus. Sorry, de persoon die de uitleg hier van doet, is al naar huis, en wij kennen dat niet.
Dit was voor ons dan ook het teken om naar huis te gaan.