Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




22 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Spel 2017: jouw verslag
BerichtGeplaatst: za 25 nov 2017, 23:24 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2953
Woonplaats: Deerlijk
Was je er bij op Spel 2017 in Antwerpen? Dan zijn wij benieuwd naar jouw ervaringen. Nieuwe spellen, sympathieke mensen, het ultieme tweedehandsje, leuke koopjes, verborgen parels: we lezen het graag.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Spel 2017
BerichtGeplaatst: za 25 nov 2017, 23:44 
FORUM-Federatie vzw
Avatar gebruiker

Berichten: 243
Leuke reportage over spel 2017 op ATV:
https://atv.be/nieuws/video-spelletjes-spelen-52282

_________________
[Forum Federatie VZW] -- [Spel] -- [Gouden Ludo]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Spel 2017
BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2017, 10:20 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
FORUM-Fed schreef:
Leuke reportage over spel 2017 op ATV:
https://atv.be/nieuws/video-spelletjes-spelen-52282

Nou. hiephoi.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2017, 10:25 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 136
Woonplaats: België
Koopjes waren er (weer) niet echt. Ik denk dat die tijd voorbij is?
Er komt steeds meer volk bij iedere editie, er wordt zeer veel gekocht en de meesten vinden deze prijzen dan al zeker de moeite. Standaard 10% er af op goede prijzen is natuurlijk niet slecht.
Doch een paar toppers tegen 15 euro zoals vroeger zie ik niet snel terugkomen. De echt afgeprijsde games waren duidelijk brol games waar je anders niet vanaf geraakt. Getuige hun BGG score en het feit dat er zoveel al bij 2e hands lagen.

Bij de 2e hands 2 games opgepikt, als je geluk had kon je daar iets vinden maar natuurlijk ook veel brol en/of te hoge prijzen.

Gelukkig was er de Math Trade. Daardoor 8 games erbij en best wel wat toppers lijkt me. Het loont duidelijk om goede games te ruilen :D

Afbeelding

Mijn vriendin was ziek dus zelf ben ik maar tot 14.30 gebleven. Na een paar keer door de winkel, 2e hands en math trade geregeld dus vertrokken.

Hopelijk volgend jaar terug met 2 of meer naar daar en ook effectief wat uitproberen. Al blijft Spel voor mij als hoofddoel een moment om nieuwe games te verkrijgen en dat is zeker weer gelukt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2017, 10:48 
Jakkiebak!

Berichten: 61
Uitstekende dag gehad gisteren!

Ik was al een aantal jaren niet meer geweest; de laatste keer was nog in Broechem. Broechem werd me in de latere jaren toch te druk. Een probleem dat ik tegenwoordig met het Spellenspektakel heb.

Ik ging er voornamelijk heen om mijn spellen op de tweedehands markt te verkopen en wat te ruilen via de math trade. Ik had me eigenlijk al ingesteld op geocachen in de buurt en/of even Antwerpen in. Maar dat bleek niet nodig. Er was genoeg te spelen en te zien en het voelde lekker ruim allemaal. Veel speelplekken, en we konden redelijk makkelijk een tafel vinden.

Gespeeld hebben we Dead Men Tell No Tales. Uitstekende uitlegger, die, omdat het nog niet druk was, zelf een potje meespeelde. Het speelde bijna hetzelfde als Flashpoint, en dat vind ik een prima spel. Ik vond dit thema persoonlijk wel leuker. Het zag er ook mooier uit.

Camel Up hebben we ook gespeeld. Voornamelijk omdat ik van Sinterklaas gehoord heb dat de kinderen van een vriendin van me dit spel gaan krijgen. Dat moet straks uitgelegd worden, en daarvoor had Sinterklaas mij aangewezen :lolno:

Frutti di Mare ook gespeeld. Leuk spel, geinig thema, maar ik denk dat het in mijn spellnclubje niet echt op tafel komt.

En ook Revenge of the Dictators geprobeerd. Dat kwam al een stuk meer in de buurt van onze smaak. Leuk thema en goed spelmateriaal. Het spel zelf deed me erg denken aan de film The Cannonball Run. Ik heb me prima vermaakt.

Tussendoor nog wat geluncht, de math trade afgerond, wat rondgelopen, de tweedehands markt en de grote ruime stand (wat een verbetering ten opzichte van Broechem!) van Adriaensen rustig doorgespit. Het viel me op dat Adriaensen niet meer zulke dumpprijzen hanteerde. Zelf vond ik dat niet zo erg.

Uiteindelijk niks gekocht. Ik ben tegenwoordig gewoon erg kritisch; mijn kast puilt eigenlijk altijd uit. Ik wilde aan het eind van de dag wel nog de Engelstalige versie van Cosmic Encounter nog kopen, maar die was uitverkocht.

Bijna al mijn spellen ook verkocht op de tweedehands markt. Een paar waren er niet verkocht en die zijn gedoneerd aan GraSpAc.

Ik vind het wel voor herhaling vatbaar. Volgend jaar weer :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2017, 11:16 
Uno

Berichten: 1
deev schreef:
Koopjes waren er (weer) niet echt. Ik denk dat die tijd voorbij is?


Momasa gekocht voor €25 hier, dat was toch een koopje vond ik


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2017, 11:30 
Locomotief

Berichten: 31
Woonplaats: Kampen
Voor mij wordt Calimala meegenomen voor €26,30. Maand geleden zn release op Essen was die €45.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2017, 12:00 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
LarsVanSchagen schreef:
Voor mij wordt Calimala meegenomen voor €26,30. Maand geleden zn release op Essen was die €45.
Dat is een schitterende deal inderdaad.

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2017, 12:28 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Op zaterdag was er weer meer volk dan vorig jaar. Door de verhuis naar hal 2 was er ook meer ruimte. Op het drukste van de dag moest je soms even aanschuiven voor een tafel, maar over het algemeen konden spelers toch een plaatsje aan de speltafels vinden.

Op zaterdag komen vooral de veelspelers, die er dan ook vroeg bij zijn. Zondag komt traditioneel iets rustiger op gang en dan zijn er meer familiespelers.

Onze BSM-uitgeversrally had ook dit jaar weer een ruim publiek, dat bij de uitgevers ijverig op zoek ging naar de spellen voor de wedstrijd. Om 16u mochten we 19 winnaars gelukkig maken met een spel, met dank aan de deelnemende uitgevers.



Meer foto's op onze FB-pagina.


_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2017, 18:42 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
el_crosso schreef:
LarsVanSchagen schreef:
Voor mij wordt Calimala meegenomen voor €26,30. Maand geleden zn release op Essen was die €45.
Dat is een schitterende deal inderdaad.


Ik heb er tot twee keer toe bij staan kijken maar nam het spel ernaast mee, London second edition ... een paar uur later ging ik toch nog maar eens kijken naar Calimala en was de hele rij spellen prompt weg :D . Verder nog heel blij met Bruxelles 1893 ....

Heerlijke beurs, fijne locatie (ondanks rommelige omgeving), grotere hal was zeker een pluspunt, schappelijke inkomprijs, drinken & eten, genoeg speelgelegenheid ...

Zeer goede uitleg gekregen bij White Goblin Games voor Gaia Project, helaas konden we slechts een uurtje proeven van het spel. Verder kunnen spelen Merlin, Kingdomino, Montana en een impressie van Keyper (tegenvaller).

Idd jammer dat er niet 'echte' koopjes waren maar de prijzen op deze beurs zijn toch globaal gezien super goed!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2017, 21:50 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
AlliantieAJ schreef:
Idd jammer dat er niet 'echte' koopjes waren maar de prijzen op deze beurs zijn toch globaal gezien super goed!

Superkoopjes aan dumpprijzen: die tijd is zowel in Antwerpen als in Essen grotendeels voorbij. Maar volgens mij waren er, vergeleken met andere beurzen, véél goede spellen aan interessante tot zéér interessante prijzen.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 nov 2017, 09:11 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 136
Woonplaats: Bavikhove/West-Vlaanderen
Ik hoorde dat er zondag een kort verslagje was op het radionieuws (MNM). Kan iemand dat verslagje vinden of een linkje posten?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 nov 2017, 10:46 
2. Concordia (2013)

Berichten: 749
Woonplaats: Mechelen
Mijn SPEL 2017 ervaring

Dag 1:
Demo geven bij the Gamemaster.
Mij viel vooral op dat de stand een stuk groter was dan vorig jaar. Je kon dit keer makkelijk wandelen tussen de tafels.
In de tussentijd een leuke Math-trade gedaan en veel kunnen praten met mede spellenliefhebbers tijdens het demoën.

Dag 2:
Eindelijk zelf spelen.
We speelden: Polis (999games), Bali (WGG), Chimera station (GB), Halloween (QG), Berenpark (999 games), iets roleplay achtig dat met echt niet lag :p

We kochten:
- Chimera Statation
- Lorenzo Il Magnifico
- Tzolkin (Uitbreiding)
- marco Polo (Uitbreiding)
- Istanbul (uitbreiding)

De beurs zelf was een leuke ervaring
De ruimte was groter. De accoustiek blijft een probleem.
De stand van Adriaenssens was ok, prijzen waren goed. Je vindt nu eenmaal geen "goedkope" goede spelen meer.
Eten en drinken was goed en betaalbaar.
Medewerken waren enorm vriendelijk.

2de hands was in mijn ogen wat chaos. Maar dat is zo bij elke beurs.

Spel 2018 dat het maar snel zo ver is ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 nov 2017, 11:02 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Bart schreef:
AlliantieAJ schreef:
Idd jammer dat er niet 'echte' koopjes waren maar de prijzen op deze beurs zijn toch globaal gezien super goed!

Superkoopjes aan dumpprijzen: die tijd is zowel in Antwerpen als in Essen grotendeels voorbij. Maar volgens mij waren er, vergeleken met andere beurzen, véél goede spellen aan interessante tot zéér interessante prijzen.


Voor de super-dump-koopjes moest je op de Spel No Shipping Auction List zijn.
Daar heb ik toch heel wat spellen onder de €5 verkocht. :mrgreen:

Maar goed.......mijn verslagje.

Ik ben enkel de zaterdag geweest met Xander en Dirk. (Dank voor het goede gezelschap :thumbup: )
De tocht te voet van de P-plaats aan de Sloepenweg naar de Waagnatie was al een avontuur op zich. Met onze rolkoffers door de modder en over de kasseien. Maar we hebben het zonder kleerscheuren gehaald.
Bij aankomst even staan koukleumen in de rij, maar al gauw mochten we ons onderdompelen in een warm spellenbad.

De hal oogde ruim en licht en dat voelde erg prettig aan.
Beetje rondgelopen en wat spellen afgegeven bij GraSpAc.
Er stonden wat spellen op het lijstje op uit te proberen.
Onder andere Merlin, maar die tafel was steeds bezet.
We zijn dan maar begonnen met Loot Island.
Ik had die vaag op de radar staan voor Essen, maar daar laten schieten.
En dat bleek achteraf terecht te zijn.
Het was op zich wel een vermakelijk spelletje met leuke pestelementen, maar het pakte met toch niet echt.

Al rondlopende spotte ik een vrije tafel met Majesty.
Die stond al hoog op de lijst (om blind te kopen), dus waarom niet toch even eerst uitgeprobeerd.
Een vlotte uitleg en we waren op weg.
Heerlijk vlot spelletje wat er ook nog eens prachtig uitziet.
Deze kon wel eens met elk van ons drieën naar huis gaan.

Daarna nog wat bij de 2e handsstand gekeken en een potje IceCool gedaan.
Was ook zeer vermakelijk maar niets voor de eigen collectie.

Toen we de tijd tot de Mathtrade wilde vullen met een potje Atlantis, zagen we ineens dat er een tafel vrij was bij Merlin.
Dus toch maar daar aangeschoven.
Ook hier weer een vlotte uitleg en snel een paar rondes gespeeld om een indruk te krijgen.
Op zich denk ik dat het geen slecht spel is. Typische Feld.
Ik kreeg een beetje een Aquasphere gevoel, waarbij ik die dan wel wat overzichtelijker vond.

14:00 was tijd voor de mathtrade, of eigenlijk het uitdelen bij de auctionlist.
Mijn volle kratten waren snel leeg, dus daarna kon er geshopt gaan worden om de zo onstane gaten in mijn kast weer te vullen.
Maar eerst had ik beloofd om bij de BSM stand te helpen met het nakijken van de wedstrijdformulieren. dat was wel even een klusje, maar met 4en toch redelijk snel geklaard.

Op naar Adriaensen........
Als een kind in een snoepwinkel.
Heerlijk om daar zo rond te lopen.
Ik had al een voorbestelling gedaan voor een aantal spellen die ik op Spiel bewust had laten liggen (en met succes), dus moest wel goed opletten om geen dubbele spellen in mijn tas te gooien :mrgreen:

Tijdens het shoppen nog even Mazinho getroffen om nu eindelijk hem de hand te schudden en hem het Rijksmuseum te overhandigen. Altijd weer leuk om nieuwe gezichten te leren kennen achter oude namen. :wave:

Om goed 16:00 waren we uitgeshopt en eigenlijk ook wel wat daas van het geroezemoes.
Tijd dus weer om de weg terug te aanvaarden en onze nieuwe aanwinsten door de modder naar de auto te slepen. Ook dat is weer zonder kleerscheuren gebeurt.

Al met al een hele super leuke dag.
Spel heeft een hele relaxte sfeer, veel gezellige mensen en in deze "nieuwe" hal nog meer licht en plek om te spelen. Zeer prettig geprijzde spellen en een groot aanbod. Het enige nadeel wat ik ondervind is het geluidniveau.
Ik zeg, volgend jaar weer.

:ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :thumbup: :wave: :thumbup: :wave: :thumbup: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 nov 2017, 20:55 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
rober schreef:
Tijdens het shoppen nog even Mazinho getroffen om nu eindelijk hem de hand te schudden en hem het Rijksmuseum te overhandigen. Altijd weer leuk om nieuwe gezichten te leren kennen achter oude namen. :wave: :ster: :ster: :ster: :ster: :thumbup:


Was enorm leuk Robèr!

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
22 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spel  
 Feed - Onderwerp - Spel 2017: jouw verslag  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®