Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




81 berichten | Pagina 5 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 29 nov 2011, 12:22 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 78
Piet schreef:
- Revolver: The Wild West Gunfighting Game uitgelegd aan Erwin en iemand die ik meen te herkennen, maar wiens naam ik niet weet.


Dat was ik.
Bedankt voor de goede uitleg. :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 29 nov 2011, 22:14 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
snoek09 schreef:
Dat was ik.
Bedankt voor de goede uitleg. :thumbup:


Idem, en jij voor het vriendelijke gezelschap.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 29 nov 2011, 22:52 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6307
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Piet schreef:
Barad_the_dwarf schreef:
en aan ons Rattus Africanus uitgelegd


Maar natuurlijk. Excuses, Barad, dat ik je zomaar over het hoofd zag. :mrgreen:

Hij is dan ook niet van de grootste, hé.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2011, 11:57 
speelvogel
Avatar gebruiker

Berichten: 84
Woonplaats: lokeren
Ik was er dit jaar op zaterdag! En het was druk idd. Maar er waren dan ook 'koopjes' te doen en dan is het in gelijk welke winkel druk!!! (ga maar es tijdens de koopjesperiode een Mediamarkt, kledingwinkel of andere zaak binnen: je wordt nog niet niet vertrappeld of verscheurd door kooplustigen...) Dus: 'druk' is eigen aan 'koopjes'... Ik heb geduldig anderhalf uur aangeschoven en dan mijn inkopen gedaan. En ik wil iedereen die op dezelfde voorbeeldige manier stond aan te schuiven dan ook feliciteren. Het duurde lang, het was frustrerend, maar iedereen bleef zijn glimlach bewaren: bravo daarvoor! :thumbup:

Het was idd ook druk aan de demotafels. Tja: geduld ie een mooie deugd, zeker voor boardgamers ;-) Ben maar aan één spel toegekomen, maar heb ondertussen wel wat staan babbelen met oude bekenden. :D
Ik vind het in elk geval een onwaarschijnlijk goed initiatief deze Spellenbeurs. Zeer goed georganiseerd, supervriendelijke mensen (van parkingwachters tot 'demonstranten' en toogbedienders): Chapeau!!! :clap:

Mogelijke oplossing voor de wachtrijen: iedereen krijgt bij zijn polsbandje ook een nummer: roep om het half uur af: dat de nrs 1-50 enz.. nu naar de winkelstand mogen komen (je hebt 9 uur beurstijd, maal 2 = 18 x 50 = 900 man die kan passeren), combineer dit met een aantal strategisch geplaatste overzichtsfolders met de koopjes (en eventueel andere prijzen) en iedereen kan op voorhand zijn kooplijstje klaarmaken.... MOet het geheel toch enigszins vlotter doen lopen denk ik. :idea:


het zijn maar suggesties, maar in elk geval: het was alweer de moeite waard (en niet alleen omwille van de koopjes) :wave:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2011, 12:26 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1976
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
dolkonijn schreef:
(van parkingwachters tot 'demonstranten' en toogbedienders): Chapeau!!! :clap:


Ik ben blij dat er geen demonstanten waren, maar wel demonstreerders.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2011, 14:18 
speelvogel
Avatar gebruiker

Berichten: 84
Woonplaats: lokeren
vandaar mijn '...' :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2011, 15:38 
Garnaal

Berichten: 304
Woonplaats: Rosmalen
dolkonijn schreef:
Mogelijke oplossing voor de wachtrijen: iedereen krijgt bij zijn polsbandje ook een nummer: roep om het half uur af: dat de nrs 1-50 enz.. nu naar de winkelstand mogen komen (je hebt 9 uur beurstijd, maal 2 = 18 x 50 = 900 man die kan passeren), combineer dit met een aantal strategisch geplaatste overzichtsfolders met de koopjes (en eventueel andere prijzen) en iedereen kan op voorhand zijn kooplijstje klaarmaken.... MOet het geheel toch enigszins vlotter doen lopen denk ik. :idea:


Het is dan toch vervelend als je in het eerste half uur je spellen mag kopen en vervolgens nog 3 spellen speelt op de beurs die je ook zou willen kopen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2011, 16:20 
speelvogel
Avatar gebruiker

Berichten: 84
Woonplaats: lokeren
Vogeltje schreef:
dolkonijn schreef:
Mogelijke oplossing voor de wachtrijen: iedereen krijgt bij zijn polsbandje ook een nummer: roep om het half uur af: dat de nrs 1-50 enz.. nu naar de winkelstand mogen komen (je hebt 9 uur beurstijd, maal 2 = 18 x 50 = 900 man die kan passeren), combineer dit met een aantal strategisch geplaatste overzichtsfolders met de koopjes (en eventueel andere prijzen) en iedereen kan op voorhand zijn kooplijstje klaarmaken.... MOet het geheel toch enigszins vlotter doen lopen denk ik. :idea:


Het is dan toch vervelend als je in het eerste half uur je spellen mag kopen en vervolgens nog 3 spellen speelt op de beurs die je ook zou willen kopen.


Klopt! Zoals ik zei: het is maar een suggestie, een waterdichte oplossing is het natuurlijk niet....


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2011, 17:50 
3. Hoogspanning (0)

Berichten: 162
Woonplaats: Herent - België
misschien een andere suggestie: zoals in deze topic reeds vermeld: de winkel zo opstellen dat er langs beide kanten van de kasten kan aangeschoven worden. Waarbij er één kant zoals nu (alles ook uitgestald op die tafels) en één kant voor de mensen die reeds weten wat ze gaan kopen en niet zonodig alles moeten gezien hebben.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2011, 17:56 
Standaard moderator

Berichten: 779
Woonplaats: Leiden
Demonstranten? Occupy Broechem :-) Met tentjes op de parking....

_________________
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2011, 18:29 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 944
Woonplaats: Tielt
jopla schreef:
misschien een andere suggestie: zoals in deze topic reeds vermeld: de winkel zo opstellen dat er langs beide kanten van de kasten kan aangeschoven worden. Waarbij er één kant zoals nu (alles ook uitgestald op die tafels) en één kant voor de mensen die reeds weten wat ze gaan kopen en niet zonodig alles moeten gezien hebben.


Als je al wist wat je wou kopen dan kon je nu ook al doorschuiven hoor. Iemand van de organisatie kwam dat vertellen dat we dat mochten doen. Mss was dat voor velen niet zo duidelijk. Maar goed, ik heb dan ook geen koopjes kunnen spotten, dus mss heb ik daar dan wel iets laten liggen he.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2011, 20:01 
speelvogel
Avatar gebruiker

Berichten: 84
Woonplaats: lokeren
Pedro777 schreef:
jopla schreef:
misschien een andere suggestie: zoals in deze topic reeds vermeld: de winkel zo opstellen dat er langs beide kanten van de kasten kan aangeschoven worden. Waarbij er één kant zoals nu (alles ook uitgestald op die tafels) en één kant voor de mensen die reeds weten wat ze gaan kopen en niet zonodig alles moeten gezien hebben.


Als je al wist wat je wou kopen dan kon je nu ook al doorschuiven hoor. Iemand van de organisatie kwam dat vertellen dat we dat mochten doen. Mss was dat voor velen niet zo duidelijk. Maar goed, ik heb dan ook geen koopjes kunnen spotten, dus mss heb ik daar dan wel iets laten liggen he.


Tja, maar wie zegt dat dat ook zo is. Ik bedoel mar als je al een uur staat aanschuiven en iemand zegt: 'als je weet wat je wil, mag je al door', dan ben je sneller geneigd om te zeggen 'ik weet al wat ik wil'.... als je begrijpt wat ik bedoel... en natuurlijk kan het eventueel extra wrevel opwekken bij de geduldige aanschuiver die plots een aantal mensen ziet 'voorsteken' (zonder te weten waarom)... soit: nog es ik heb ook geen sluitende oplossing en mij waren mijn aankopen het lange wachten waard, dus...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2011, 22:54 
9. Eclipse: Rise of the Ancients (2012)

Berichten: 162
Woonplaats: Herent - België
Pedro777 schreef:
jopla schreef:
misschien een andere suggestie: zoals in deze topic reeds vermeld: de winkel zo opstellen dat er langs beide kanten van de kasten kan aangeschoven worden. Waarbij er één kant zoals nu (alles ook uitgestald op die tafels) en één kant voor de mensen die reeds weten wat ze gaan kopen en niet zonodig alles moeten gezien hebben.


Als je al wist wat je wou kopen dan kon je nu ook al doorschuiven hoor. Iemand van de organisatie kwam dat vertellen dat we dat mochten doen. Mss was dat voor velen niet zo duidelijk. Maar goed, ik heb dan ook geen koopjes kunnen spotten, dus mss heb ik daar dan wel iets laten liggen he.


Na een uur aanschuiven kwam men dat inderdaad zeggen. Samen met vele/enkele anderen heb heb dat dan ook gedaan (na een uur aanschuiven) en heb me dan maar beperkt tot het lijstje dat ik bij had.
Dat werd niet echt geapprecieerd door velen... ("wij hebben hier niet zo lang staan aanschuiven om ons dan te laten voorsteken...")


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2011, 23:49 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 18
Woonplaats: Tessenderlo
aicirtap schreef:
Ik vond het net als voorafgaande jaren een leuke en gezellige beurs.
Ik arriveerde samen met henk en nog 2 heren zo tegen half 11. Eerst even gekeken bij de 2de handsstand niet veel boeiends. Later op de dag ook niet. Niet wat nog op mijn te wensen lijstje staat of niet de prijs die ik in gedachten voor heb.
Daarna bij adrieansen wezen kijken. Stond inderdaad een lange lange rij. Maar ik ben op een gegeven moment naar voren gelopen, want ik het bij binnenkomst op het bord al wat leuke koopjes gezien en aangezien ik een beperkt budget had wilde ik die enkel en van een paar de prijzen weten.
Niet echt veel gespeeld en zowieso niks nieuws. Vooral gezellig bijgekeltst enzo. Maar dat is ook niet erg :)
De beurs wordt inderdaad steeds drukker. Maar het is gewoon een kwestie van op tijd er zijn. Regelmatig even bij de 2de handsstand kijken en een keertje naar Adrieansen toe en verder gezellig spelen. Bij de demo's kom je inderdaad lastig aan een tafel, maar de speel-o-theek biedt ook genoeg spelplezier :)
De buiten van vandaag:
Jambo 5 euro (tweedehands)
7 wonders 25 euro (tweedehands)
yspahan 8,50 euro (nieuw)
thurn und taxis 10,00 euro (tweedehands)

Wat ik uit mijn hoofd weet welke spellen koopjes waren bij adrieansen en ongeveer de prijzen, maar pin me er niet op vast:
metropolis (rond de 10 euro),
voor de wind (8 euro),
igazu (rond 10 euro),
magelean,
castello (rond 10 euro),
yspahan (8,50 euro),
ballonrace (6,00 euro),
inca (ergens tussen de 5 en 10 euro),
cartagena (ergens tussen de 5 en 10 euro),
trans america/europa (ergens tussen de 5 en 10 euro),
im schutze der burg/koningsburucht) (12,50),
mini regenwormen (4 euro)
en nog een paar oudjes van 999 games
en bij 5 of 6 kaartspellen krijg je een kaartspellen kado
ze hadden ook zakjes en sleeves


Inderdaad zeer gezellig, maar wel druk.

Mijn eerste keer op spel broechem.
Wat op viel waren de echt sterke promoties van Adriaensen.
75% op goa (toch een topper bij 999)

aicirtap je vergeet nog

goa (8 euro)
eufraat en tigris (6 euro)
Le Havre (17,5 euro)
Brass (rond 9,5 -10 euro)
Hacienda (rond 10 -12 euro )
vorsten van Florence ( 15 euro)

Zelf heb ik
yspahan, le havre, cartagena, time's up, brass, hacienda en leage of six aan mijn collectie toegevoegd.

Volgend jaar weer.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 01 dec 2011, 08:34 
6. Agricola (2007)

Berichten: 162
Woonplaats: Herent - België
aicirtap schreef:

yspahan (8,50 euro),
eufraat en tigris (6 euro)
Brass (rond 9,5 -10)
vorsten van Florence ( 15 euro).


Dju,
Dan was ik beter toch blijven aanschuiven in de rij....


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
81 berichten | Pagina 5 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 4, 5, 6  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spel  
 Feed - Onderwerp - Spel 2011 zaterdag 26 en zondag 27 nov Broechem, België  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Spel 2012



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®