Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




17 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 14 maart 2017, 09:33 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 47
Woonplaats: Almere
Ik zoek een bordspel met het thema wielrennen, bij voorkeur met mini's, modulair bord en iets waar je minimaal een half uurtje voor gaat zitten, maar ook niet heel veel langer dan een uur. Qua spelers geen voorkeur, 1 speler lijkt mij erg lastig, maar vanaf 2 is alles best. Zelf heb ik al gevonden:

Demarrage
Linkeballen (ziet er mooi uit, zeker met uitbreidingen er bij
Flamme Rouge
Leader 1 / Giro D'Italia: The Game

Flamme Rouge lijkt er volgens de reviews (o.a. bgg) het beste uit te komen, maar zijn er hier mensen die ervaring hebben met een of meerdere van deze spellen?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 14 maart 2017, 10:18 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Ik heb alleen ervaring met Flamme Rouge en dit spel vind ik zelf echt heel erg leuk.
Wat erg goed gedaan is dat het echt vangt waar wielrennen om gaat en het effect dat het heeft op de rijders. In het peloton is het goed toeven, maar sleur je ergens op kop in de wind dan is dat natuurlijk harder werken. De tactiek om eerst de ander zijn bordje leeg te eten, is dus super leuk geimplementeerd :D

Ook is er een hele actieve BGG community hieromheen die al vele nieuwe courses heeft gemaakt, nieuwe manieren van spelen (Variabele rijders krachten, een Grand Tour, etc.) geïntroduceerd en ook de designer Asger heeft al diverse varianten daar neergezet om te gebruiken of te testen.

Nu ben ik zeker ook benieuwd hoe FR zich verhoud tot de andere spellen.
Als wielerfanaat heb ik daar ook zeker interesse in :D

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 14 maart 2017, 11:36 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
100% Flamme Rouge! En precies om de redenen die el_crosso noemt.

Leader 1 heb ik zelf nooit gespeeld, maar staat ook wel vrij goed aangeschreven. Van Demarrage en Linkeballen heb ik de regels gelezen, en daarna het spel teruggezet in de kast: te veel random elementen naar mijn smaak, het leek me eigenlijk niet zo leuk. Maar ja, niet gespeeld dus, daarom weet ik niet of mijn mening in deze wel telt.
Maar Flamme Rouge, die kan ik je van harte aanbevelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 14 maart 2017, 12:13 
Bronzen Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 8492
Woonplaats: Groningen
Leader 1 hell of the north vind ik de beste. Flamme Rouge is een goed spel, maar is meer gestroomlijnd. Leader 1 is uitgebreid en omvat meer aspecten van het wielrennen. Verschillende terreinen, valpartijen, peloton, kopgroep, demarrage, doping. Hele etappes of klassiekers zijn te maken en renners met individuele kwaliteiten

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 14 maart 2017, 12:43 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 47
Woonplaats: Almere
Leader 1 is ook vrij lastig verkrijgbaar. Nu ben ik niet eerder naar bijv. een beurs o.i.d. geweest, iemand hier enig idee van of deze daar nog wel (mogelijk 2e hands) verkrijgbaar is? Flamme Rouge is nog vrij eenvoudig te vinden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 14 maart 2017, 13:11 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Ik heb enkel Flamme Rouge gespeeld, maar kan je deze van harte aanraden.
De vraag is wat je precies wil:
- Wil je een diepe simulatie van het wielrennen? (dan is vermoedelijk leader 1 beter)
- Wil je een sneller, tactischer spel (dan is Flamme Rouge beter)

Flamme Rouge vind ik geweldig. Ik ben zelf maar een matig wielren-volger (ik volg de Tour de France, maar verder eigenlijk niet), dus heb nooit enorm veel interesse gehad in wielrenspelletjes. Flamme Rouge greep me echter meteen. Ik denk dat het spel ook voor niet-wielren-fanaten erg leuk is. En dat is een grote plus!

Om al de redenen die el_crosso aangeeft is het geweldig. Het zit razendknap in elkaar, en zeer tactisch (en licht strategisch).

Mijn enige zorg is de herspeelbaarheid. De basisversie biedt niet veel terreinverschillen. Bochten in het terrein doen niks. Gameplay is ietwat repititief. Echter, de community is zo actief (en er is geloof ik al sprake van uitbreidingen), dat dit geen probleem is. Er is enorm veel potentie om er dingen aan toe te voegen (en zelfs dingen zelf te bedenken).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 14 maart 2017, 15:04 
3. Age of Empires III: The Age of Discovery (2007)
Avatar gebruiker

Berichten: 87
Woonplaats: Vichte - België
Ik heb intussen ervaring met zowel Flamme Rouge, Linkeballen en Leader 1: Hell of the North.

Als ik kijk in mijn omgeving wordt door de veelspelers Flamme Rouge beter onthaalt dan Leader 1 en Linkeballen. In de familie wordt linkeballen dan weer beter onthaalt, zij houden iets meer van die random effects die in linkeballen kunnen voorvallen.

Als puur koersspel zet ik Leader 1 dan weer bovenaan vanwege - zoals hierboven ook al eens gezegd - het iets groter realisme. Flamme Rouge is wel van de 3 diegene die het meest en het vlotst op tafel komt, gewoon omdat hij heel snel uitlegt, niet te moeilijk is en toch voldoende diepgang heeft.

Op termijn zal het zeker geen kwaad kunnen als er extra terrein tegels of mogelijkheden bijkomen naar herspeelbaarheid toe, maar daar zitten wij nu nog lang niet.

Qua aanbeveling sluit ik me graag aan bij Robertopellizini, Leader 1 voor iets meer wielerrealisme en Flamme rouge voor een tactisch, snel spel. Laat mij daar dan nog aan toevoegen dat als je toch van een geluksfactor houd Linkeballen dan de beste keuze is.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 14 maart 2017, 16:56 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Ik ben nog steeds niet overtuigd door Flamme Rouge. Er zit toch net weinig diepgang in? Ik wil het zo graag fantastisch vinden ...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 14 maart 2017, 17:38 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Voor FR komen er dus al wel wat nieuwe terreinen aan zoals o.a. de beruchte kasseien ;)

AlliantieAJ schreef:
Ik ben nog steeds niet overtuigd door Flamme Rouge. Er zit toch net weinig diepgang in? Ik wil het zo graag fantastisch vinden ...

Misschien eens wat rondneuzen op BGG en een van de varianten proberen?
De Grand Tour met speciale rijders lijkt mij wel echt heel gaaf.
Daar loopt zoals de Tour natuurlijk doet, je vermoeidheid door naar de volgende rit.
Het geeft een langere termijn strategie.

Ik zag nu ook dat Asger een test had gevraagd om 6-8 rijders te spelen met allemaal maar 1 rijder. En daarmee de laatste km's van de koers nog meer te simuleren als de teams vaak al gesneuveld zijn.

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 14 maart 2017, 20:33 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
el_crosso schreef:
Voor FR komen er dus al wel wat nieuwe terreinen aan zoals o.a. de beruchte kasseien ;)

AlliantieAJ schreef:
Ik ben nog steeds niet overtuigd door Flamme Rouge. Er zit toch net weinig diepgang in? Ik wil het zo graag fantastisch vinden ...

Misschien eens wat rondneuzen op BGG en een van de varianten proberen?
De Grand Tour met speciale rijders lijkt mij wel echt heel gaaf.
Daar loopt zoals de Tour natuurlijk doet, je vermoeidheid door naar de volgende rit.
Het geeft een langere termijn strategie.

Ik zag nu ook dat Asger een test had gevraagd om 6-8 rijders te spelen met allemaal maar 1 rijder. En daarmee de laatste km's van de koers nog meer te simuleren als de teams vaak al gesneuveld zijn.


Ik heb me er al in verdiept. Hoe is jouw ervaring dan met het spelen van de kaarten? Bij ons bleef het een peloton omdat iedereen ongeveer dezelfde kaarten speelde en dan op het einde een sprint. Dat was gewoon saai alhoewel een realistisch scenario. Er was er eentje die halfweg alleen op kop geraakte maar het was voorspelbaar dat hij het niet zou halen.
Stel dat er toch groepjes zijn is het toch ook een beetje gokken wat de ander doet?

Of slaag ik de bal mis? :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 14 maart 2017, 21:30 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 47
Woonplaats: Almere
Allen hartelijk dank, ik verwacht toch echt dat het Flamme Rouge voor mij gaat worden. Ziet er leuk uit, verschillende varianten en waarschijnlijk ook het beste met mijn vrienden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 14 maart 2017, 21:34 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Raznov schreef:
Allen hartelijk dank, ik verwacht toch echt dat het Flamme Rouge voor mij gaat worden. Ziet er leuk uit, verschillende varianten en waarschijnlijk ook het beste met mijn vrienden.


Dan kijk ik uit naar een review van je :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 14 maart 2017, 21:54 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
AlliantieAJ schreef:
Stel dat er toch groepjes zijn is het toch ook een beetje gokken wat de ander doet?
Je kunt ook proberen met je beide renners een groepje te vormen, dan hoef je niet te gokken... als je zo een paar beurten voorop kunt blijven, terwijl één van je renners alle vermoeidheidskaarten pakt, dan kan de ander uiteindelijk het peloton wel voorblijven. Toegegeven, het is makkelijker gezegd dan gedaan.
In de parcoursen met heuvels gebeuren wel wat vaker interessante dingen dan in vlakke ritten trouwens, en zijn de keuzes die je moet maken ook een stuk interessanter.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 15 maart 2017, 10:30 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Mac-S schreef:
AlliantieAJ schreef:
Stel dat er toch groepjes zijn is het toch ook een beetje gokken wat de ander doet?
Je kunt ook proberen met je beide renners een groepje te vormen, dan hoef je niet te gokken... als je zo een paar beurten voorop kunt blijven, terwijl één van je renners alle vermoeidheidskaarten pakt, dan kan de ander uiteindelijk het peloton wel voorblijven. Toegegeven, het is makkelijker gezegd dan gedaan.
In de parcoursen met heuvels gebeuren wel wat vaker interessante dingen dan in vlakke ritten trouwens, en zijn de keuzes die je moet maken ook een stuk interessanter.

Exact dus dit en sluit ik mij geheel bij aan.

En als iedereen het veilig speelt, wat inderdaad in het echt wielrennen in sommige vlakke etappes ook gebeurd, dan begrijp ik wat je ervaring is.
Daarom is het zo leuk dat je soms een "Sagan", "Contador" of een "van Avermaet" in je spel groep hebt die gewoon gaat en dan wel ziet waar het schip strand. ;-)

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 15 maart 2017, 10:31 
Locomotief

Berichten: 31
Woonplaats: Tilburg
ik kwam deze net tegen op Marktplaats.

http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... =lr&pos=10


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
17 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Op zoek naar een bordspel met thema Wielrennen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®