Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




22 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 27 okt 2013, 23:59 
10. El Capitán (0)

Berichten: 682
Woonplaats: Meijel
Zowel DL als DP meegenomen van Essen, en beide in het Duits. Qua spelmateriaal maakt dat voor DP niks uit, voor DL wel maar dat lukt ons wel.

Wat ik nog wel zoek is een NL speluitleg. De Engelse zojuist van BGG gehaald (van beide) maar het zijn toch complete boeken. Dus als iemand van beide spellen weet hoe ik aan een Nederlandse uitvoering kan komen (pdf of wat dan ook) zou ik daar erg mee geholpen zijn. Een goede samenvatting in het Nederlands zou al prachtig zijn. (Van DP wel een NL beurtoverzicht kunnen vinden, ook handig, maar is geen spelregelsamenvatting...)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 28 okt 2013, 00:11 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
EEMBC schreef:
Zowel DL als DP meegenomen van Essen, en beide in het Duits. Qua spelmateriaal maakt dat voor DP niks uit, voor DL wel maar dat lukt ons wel.

Wat ik nog wel zoek is een NL speluitleg. De Engelse zojuist van BGG gehaald (van beide) maar het zijn toch complete boeken. Dus als iemand van beide spellen weet hoe ik aan een Nederlandse uitvoering kan komen (pdf of wat dan ook) zou ik daar erg mee geholpen zijn. Een goede samenvatting in het Nederlands zou al prachtig zijn. (Van DP wel een NL beurtoverzicht kunnen vinden, ook handig, maar is geen spelregelsamenvatting...)


NL spelregels van DP kon ik niet vinden, DL heb ik (nog) niet dus daar ook niet naar gezocht. De spelregels van DP ben ik daarom gewoon in het Engels gaan lezen en dat ging prima; in heel simpel Engels geschreven.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 08 nov 2016, 16:37 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 102
Woonplaats: Bree (Limburg BE)
Ik ben al een tijdje bezig met mijn wishlist voor het spellenspektakel, en het dilemma waar ik wordt al verraden door de titel..

Zowel Dungeon Lords als Dungeon Petz spreken mij enorm aan. Niet alleen omwille van het thema, maar ook omwille van de complexiteit en de mechanismen. Verder bevatten ze allebei ook de nodige dosis humor, iets wat ik altijd weet te appreciëren.

Maar welke van deze 2 spellen geniet jullie voorkeur en waarom? Het maakt mijn keuze misschien iets gemakkelijker! :lol:

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Bart op do 10 nov 2016, 11:52, in totaal 1 keer bewerkt.
berichten samengevoegd


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 08 nov 2016, 17:06 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ik geef de voorkeur aan Petz. Die speelt gewoon lekkerder... het spelmechanisme is redelijk standaard (een soort van worker placement met set collection), maar zit goed in elkaar en speelt vlot. Het voeden van je petz is wel een uniek mechanisme.

Dungeon Lords is misschien iets origineler en de humor komt wat meer naar voren, maar het spel lijkt traag te gaan, en de tussenronde waarin de good guys je prachtige dungeon proberen te slopen, voelt voor mij aan als een onwelkome onderbreking: een spel in een spel, eigenlijk, met een boel kleine regeltjes waar je gauw de mist mee in gaat (met alle "had ik dat maar geweten, dan had ik..." die daar bij komt kijken).

Al met al: Ik wil Dungeon Lords heel leuk vinden, maar het lukt niet helemaal. Bij Dungeon Petz heb ik dat probleem niet, dat is gewoon leuk, vandaar mijn voorkeur voor de laatste.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 08 nov 2016, 17:22 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Waarschijnlijk is dit draadje van een paar jaar terug wel interessant voor je:

http://www.bordspelmania.eu/speladvies/topic10214.html

Mijn mening van destijds is overigens onveranderd: ik geef met afstand de voorkeur aan Dungeon Lords!

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Laatst bijgewerkt door Bart op do 10 nov 2016, 11:53, in totaal 1 keer bewerkt.
berichten samengevoegd


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 08 nov 2016, 17:26 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 102
Woonplaats: Bree (Limburg BE)
Ugur schreef:
Waarschijnlijk is dit draadje van een paar jaar terug wel interessant voor je:

http://www.bordspelmania.eu/speladvies/topic10214.html

Mijn mening van destijds is overigens onveranderd: ik geef met afstand de voorkeur aan Dungeon Lords!


Allright dan lees ik daar verder! :D

Thanks!

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Bart op do 10 nov 2016, 11:53, in totaal 1 keer bewerkt.
berichten samengevoegd


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 08 nov 2016, 21:37 
Avatar gebruiker
Beide spellen zijn te vinden op boiteajeux.net, dus daar kun je ze proberen :) Ik ben zelf een groot fan van Dungeon Lords en wat minder van Dungeon Petz, maar daar ben ik al uitgebreid op ingegaan in de eerder genoemde oudere thread.

Mocht je op boiteajeux willen spelen, dan doe ik graag mee, ik ben daar (ook) RueSailmana


Omhoog
     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
22 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Dungeon Lords en Dungeon Petz  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hippe en 2 gasten


Tags

Dungeon Lords, Dungeon Petz



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®