Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





111 berichten | Pagina 6 van 8 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2015, 18:26 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Hmm. Ik zou Dead of Winter niet spelen met iemand die geen engels kan inderdaad. Er zijn twee problemen denk ik met spelen met iemand die geen goed Engels kan. Probleem een, is dat je eigenlijk de locatie-decks en je persoonlijke objective kaarten goed moet begrijpen wil je het spel goed kunnen spelen. Immers, als je perongeluk verkeerd speelt als een betrayer verpruts je het spel. Daarnaast bevatten de item decks en andere kaarten opzich best veel text (zeker de crossroads kaarten).

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 07 jan 2015, 11:15 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 29
Woonplaats: Haasdonk
nog altijd nergens verkrijgbaar in België? Ze kunnen het blijkbaar niet bijhouden :(


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 07 jan 2015, 11:17 
Regenmaker

Berichten: 257
Woonplaats: Wichelen, Belgie
Ruud2009 schreef:
Hmm. Ik zou Dead of Winter niet spelen met iemand die geen engels kan inderdaad. Er zijn twee problemen denk ik met spelen met iemand die geen goed Engels kan. Probleem een, is dat je eigenlijk de locatie-decks en je persoonlijke objective kaarten goed moet begrijpen wil je het spel goed kunnen spelen. Immers, als je perongeluk verkeerd speelt als een betrayer verpruts je het spel. Daarnaast bevatten de item decks en andere kaarten opzich best veel text (zeker de crossroads kaarten).


Jammer :(

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 07 jan 2015, 11:19 
Demo-Spel

Berichten: 286
Woonplaats: Willebroek België
Aruvilla schreef:
nog altijd nergens verkrijgbaar in België? Ze kunnen het blijkbaar niet bijhouden :(


ze bevoorraden eerste alle winkels in Amerika daarna uk daarna continental europe... en aangezien de titel een groot succes is en de uitgeverij niet zo een heel grote duurt het even alvorens wij aan bod komen...
Laatste bericht van mijn leverancier was mid - eind januari dat ik hem zou binnenkrijgen. Nog even geduld dus :)

_________________
De spellenspeciaalzaak in Leuven! http://www.demo-spel.be


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 07 jan 2015, 13:28 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Dan ben ik toch wel deksels blij dat ik 'm ge-preordered had bij Plaid Had games zelf... Ik hoop dat onze zuiderburen er snel aan geraken!


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2015, 22:52 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Ondertussen zijn er waarschijnlijk al meerdere spelers die dit spel al hebben gespeeld. Is het inderdaad zo goed als iedereen beweert of zijn er ook spelers die het niet zo fantastisch vonden?


Ik ben benieuwd naar jullie meningen ;-)

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 29 jan 2015, 01:07 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
ditterio schreef:
Ondertussen zijn er waarschijnlijk al meerdere spelers die dit spel al hebben gespeeld. Is het inderdaad zo goed als iedereen beweert of zijn er ook spelers die het niet zo fantastisch vonden?

Ik ben benieuwd naar jullie meningen ;-)


Ik hou wel van hidden role / goal spelletjes. En ik hou ook wel van een traitor mechanic. Als je dat aanspreekt, dan is dit spel wel een van de beste spellen die er op dat gebied verkrijgbaar is. Battlestar Galactica (BSG) is eigenlijk het enige spel waarmee je het fatsoenlijk kunt vergelijken. Het is anders dan BSG, maar ik weet niet of ik het beter vind.

Het spel is niet dat je met z'n allen zombies gaat hakken. Dat vind ik echt heel positief. Het gaat veel meer over de mensen aan tafel / followers. Dat maakt het echt leuk.

Er zitten wel wat kleine dingetjes in dat ik jammer vind.

Het is soms erg gemakkelijk als traitor om te winnen. Gemakkelijker dan bij bijv. BSG. Doordat de first player marker tegen de klok in verschuift, heb je soms twee beurten achterelkaar (ipv het alternatief dat als je first player bent, je daarna heel lang moet wachten). Dat betekent dat het voor de traitor soms te gemakkelijk wordt. Dit heeft weer als gevolg dat de laatste persoon in de voorlaatste beurt (of wat men verwacht dat de voorlaatste beurt is), altijd wordt geëxiled, zodat deze niet de boel kan verzieken mocht deze een traitor zijn.
Sommige personal goals zijn ook simpeler te behalen dan andere personal goals; ze zijn niet heel evenwichtig.

De varianten voor 2 spelers zijn OK, maar zeker niet geweldig. Of althans: er zijn veel beduidend betere spellen verkrijgbaar voor 2 spelers. Het spel is op z'n best met 4 of 5, alhoewel je met 5 niet al te ongeduldige mensen moet hebben ivm downtime.

Bovenstaande klinkt wat negatief, maar het totaalplaatje is dat zeker niet. Zeer goed vermaak. Componenten zijn ook top, kun je niets van zeggen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 23 feb 2015, 16:15 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 93
Woonplaats: Almelo, Nederland
Afgelopen weekend het spel eindelijk binnengekregen.
Gelijk met 5 man het scenario We need more samples gespeeld.

We hebben ons ontzettend vermaakt en de tijd vloog om.
Uiteindelijk 2 winnaars.

Het spel wordt wel leuker als je goed engels kan en de flavor op de kaartjes een beetje goed kan brengen.
Een nederlandse vertaling zou niet slecht zijn (maar wel een hele opgave)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 23 feb 2015, 18:15 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Heeeeeel toevallig loop ik in de spellenwinkel in Den Bosch tegen deze titel aan....

En direct gekocht !!

Ben benieuwd!
Denk met de juiste personen (is dat niet altijd zo) een van de betere spellen !!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 23 feb 2015, 19:21 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
EEMBC/Bongo schreef:
...........Denk met de juiste personen (is dat niet altijd zo) een van de betere spellen !!

ja.......dat is ALTIJD zo. ;)

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 feb 2015, 20:29 
4. Ghost Stories (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Zijn er mensen die ervaringen hebben met 2 spelers? Ben behoorlijk geinteresseerd in deze titel, maar volgens mij is dat een stuk minder met 2, of zit ik er naast?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 23 feb 2015, 20:40 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Volgens mij speelt het spel niet met twee.. er is wel een variant, maar die heb ik niet geprobeerd.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 feb 2015, 22:42 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5895
Woonplaats: Meerstad (NL)
Probleem met 2 is vooral de spanning die je niet hebt met het wegsturen van iemand, dacht ik.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 24 feb 2015, 09:15 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Ik heb het met 2 gespeeld. Overduidelijk valt dan het traitor element weg. Wat dan overblijft, is wel een deksels spannende coop met followers die ieder een eigen ability hebben en daardoor ook iets leuks meebrengen.

Gaat het je echt om het traitor aspect, dan moet je dit niet als tweespelerspel spelen. Dat is duidelijk. Maar als je het niet erg of zelfs leuk vindt om in de tweespelervariant een spannende coop te vinden, dan is dit een topper.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 24 feb 2015, 09:24 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Op bgg staat een 2p traitor variant die toen ik het spel had erg populair was.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
111 berichten | Pagina 6 van 8 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Dead of Winter: a crossroads game  

Gebruikers die deze topic waarderen

eateasse

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

Dead of Winter: a crossroads game;Dead of Winter



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®