Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  

21 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 13 aug 2015, 16:30 
Party Animal

gvconkel schreef:
Basisset + eerste uitbreiding + kooplieden zijn een must.
De rest van de sets zijn niet goed (genoeg) om te kopen.

Veel succes
Met de eerste regel ben ik het helemaal eens. Als beginnende Carcassonne speler zou ik gewoon beginnen met alleen het basisspel, en daarna al snel deze twee uitbreidingen toevoegen.

Of de andere sets de moeite waard zijn of niet, is denk ik erg persoonlijk.

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2018, 10:57 
Sojaboon

Ik kwam op dit topic omdat ik ook op zoek was naar wat meer verdieping bij mijn Carcassonnespel. Eerst dacht ik dat het basisspel zo wel genoeg was, maar als ik jullie reacties lees, wil ik ook wel uitbreiding 1 en Kooplieden en Bouwmeesters aanschaffen.

Maar ik heb de oude versie nog, dus ik moet Marktplaats afstruinen en daar vragen ze soms echt de hoofdprijs.. Iemand vroeg voor beide uitbreidingen samen 45 euro. Wat vinden jullie een redelijke prijs voor de oude uitbreiding?

Of zeggen jullie dat ik beter de nieuwe Carcassonne kan aanschaffen, aangezien ik toch nog niet zo ver ben met verzamelen?

[Mocht ik hier een nieuw topic voor moeten aanmaken, laat het dan even weten :)]

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2018, 12:24 
Beheerder

Maricken schreef:
Ik kwam op dit topic omdat ik ook op zoek was naar wat meer verdieping bij mijn Carcassonnespel. Eerst dacht ik dat het basisspel zo wel genoeg was, maar als ik jullie reacties lees, wil ik ook wel uitbreiding 1 en Kooplieden en Bouwmeesters aanschaffen.

Maar ik heb de oude versie nog, dus ik moet Marktplaats afstruinen en daar vragen ze soms echt de hoofdprijs.. Iemand vroeg voor beide uitbreidingen samen 45 euro. Wat vinden jullie een redelijke prijs voor de oude uitbreiding?

Of zeggen jullie dat ik beter de nieuwe Carcassonne kan aanschaffen, aangezien ik toch nog niet zo ver ben met verzamelen?

Gezien de gevraagde prijs en het feit dat je pas start met je collectie, zou ik je inderdaad adviseren om over te stappen naar de nieuwe versie. Tenzij je het oude design zoveel mooier zou vinden dat je bereid bent er meer voor te betalen. Of dat je langer blijft zoeken in de hoop de uitbreidingen aan een gunstigere prijs te vinden. (Heb je de markt op Bordspelmania al doorzocht? Je kan er zelf ook een zoekertje plaatsen.)

Je zou ook de Carcassonne Big Box kunnen kopen. Dit is een grote doos met het Carcassonne basisspel samen met enkele uitbreidingen. De Big Box editie 2017 kan je nog vrij makkelijk nieuw vinden.

Offline Profiel  BoardGameGeek    

BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2018, 20:52 
Sojaboon

Dank voor je advies Bart!

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2018, 21:00 
Beheerder

Maricken schreef:
Dank voor je advies Bart!

Graag gedaan!

Ter info: bovenaan in de oranje BSM-balk heb je een zoekfunctie waarbij je de naam van een spel, uitgever of auteur kan ingeven. Vervolgens krijg je een overzicht met de relevante spellen in de BSM-spellendatabase. Aan de linkerkant kan je nog verderklikken naar het forum en enkele andere links (je ziet telkens hoeveel hits er zijn). Als je 'Carcassonne' ingeeft, krijg je DIT resultaat.

Offline Profiel  BoardGameGeek    

BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2018, 21:05 
Sojaboon

Die functie had ik inderdaad ontdekt, zo had ik ook in de grochten dit topic nog gevonden :)

Tussen de aanbiedingen stonden de 2 uitbreidingen helaas niet. Had ik een goede hoop op.

Offline Profiel     

21 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2

Opties

Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 

Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Beginnende Carcassonne speler