Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




33 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 23 jul 2015, 14:11 
Rooster Booster

Berichten: 83
Woonplaats: Ridderkerk
Hallo allemaal,

Ik zit met een dillema. Ik wil graag een rollenspel bordspel gaan spelen met mijn kinderen, die 12 en 10 zijn.
Nu zit ik te twijfelen tussen Castle Ravenloft en Mice and Mystics. Beiden zijn dungeon crawler bordspellen zoals hier waarschijnlijk bekend is.
Maar welke is het beste gezien mijn situatie, en waarom?
Beiden lijken me erg leuk en uitdagend.
Met Ravenloft ben je echt 1 van de karakters en is het bord elke keer anders.
Bij Mice and Mystics staat de "dungeon" elk scenario vast en ben je met weinig spelers genoodzaakt meerdere karakters te spelen (dus kun je je niet identificeren met 1 specifiek karakter).
Bij Mice and Mystics het ik begrepen dat het verhaal heel erg sterk is, wat bij Ravenloft minder aanwezig is.
En is Ravenloft wel geschikt voor kinderen, ivm deamons, en monsters? Bij Mice and Mystica zijn de tegenstanders insecten en dergelijken.

Voor ik een keuze wil maken hoor ik graag jullie ervaringen en adviezen. Want een spel met een dergelijk prijskaartje wil ik niet op de "gok" aanschaffen.

Is er van een dergelijke game trouwens een nl versie, dat iemand weet? Dat zou voor de kinderen misschien net wat makkelijker zijn.

Alvast bedankt voor jullie reacties.


Laatst bijgewerkt door mastermage op do 23 jul 2015, 18:00, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 23 jul 2015, 16:58 
1. 7 Wonders Duel (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Je zou Legende van Andor kunnen poberen. Die is erg leuk, zeker ook voor kinderen in die leeftijd.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 23 jul 2015, 17:31 
Rooster Booster

Berichten: 83
Woonplaats: Ridderkerk
Legenden van Andor is wel in het nl. Dat is zeker een plus.
Maar een kennis van mij gaf aan dat het meer een puzzel was dan een avonturen spel. Ik ga het zeker proberen, bedankt voor de tip. :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 23 jul 2015, 17:44 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Ik mis bij Andor heel erg karakter vaardigheden en upgraden van je karakter.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 23 jul 2015, 18:10 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Andor is vooral een puzzel inderdaad.. niet mijn kop thee.

Mice & Mystics is een interessante coop, vooral heel erg op het (engelse) verhaal leunend. Ik vond zelf de gameplay niet heel interessant, maar de sfeer die het neerzet is erg goed. Je vecht inderdaad tegen kakkerlakken en ratten, dus dat valt wel mee. Enkel engels.

De D&D games.. zijn prima. Mijn grootste irritatie hierin is de hoeveelheid suffe, saaie, grauwe, grijze tegels. Zelden zo'n ongeïnspireerd design gezien. Ik zou zeggen dat deze games iets pittiger zijn M&M, maar inderdaad ook aanzienlijk minder verhaal hebben. De vijanden zijn misschien wat griezeliger dan bij M&M. Enkel engels.. al staat hier uit mijn hoofd wel minder text op de kaartjes dan bij M&M.

Naast de Nederlandse vertaling van Andor is er .. ergens.. een matige vertaling van Runebound te vinden, dat is een echte adventure game. Daar zitten ook wel heksen en vampieren in.. maar vind ik zelf het leukste van de 4 hier genoemde games.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 23 jul 2015, 20:11 
Rooster Booster

Berichten: 83
Woonplaats: Ridderkerk
Runbound, interessant. Die kende ik nog niet.
Is dat zwaar kwam regels? Is dat ook co-op, of tegen elkaar?
Ik zal eens onderzoek doen naar runebound. Thx :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2015, 09:25 
Rooster Booster

Berichten: 83
Woonplaats: Ridderkerk
Ik heb wat onderzoek gedaan naar Runebound, maar dat heeft wat probleempjes. De vertaling zou matig zijn en ook combineren met uitbreidingen kan wel, maar bepaalde kaarten zijn zo vertaald dat je goed moet opletten. Dit omdat de uitbreidingen niet in nl te krijgen zijn.
Verder lijkt me de gameplay beetje ingewikkeld, met movement dmv symbolen op dobbelstenen. Ook dat de combat in 3 rondes is verdeeld, klinkt lastiger dan ravenloft of mace and mystics.
Daarbij komt nog het grootste probleem: het spel is heel lastig te krijgen. Niet meer in de winkel te koop.

Toch bedankt voor de tip :eh:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2015, 10:35 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Ik heb beiden spellen in mijn bezit plus de andere d&d games uit die reeks.

Mag ik vragen waarom je specifiek naar Ravenlord kijkt? Ik zelf vind de nieuwste "Temple of Elemental Evil" een heel stuk beter als de andere d&d games. Je hebt echt een verhaal en er is meer variaties in de missies die je hebt. Ook level je je character.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2015, 10:48 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Als min of meer 'out of the box' suggestie: ik weet niet of ze voor enorme prijzen gaan tegenwoordig, maar je zou een Nederlands exemplaar van Hero Quest kunnen zien te bemachtigen. Het is een vrij basic dungeon crawler, maar in het Nederlands dus, behoorlijk toegankelijk, en goed als opstapje naar het zwaardere Engelstalige werk (of om erachter te komen dat dungeon crawlers ze wellicht niet liggen).

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2015, 11:05 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
HeroQuest is wel erg erg simpel.. en kost je 2e hands -op marktplaats- 50 euro. Je kan geluk hebben en ze voor zo'n 15-20 euro wel krijgen.. het is mij ooit gelukt voor 4 euro.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2015, 13:46 
Rooster Booster

Berichten: 83
Woonplaats: Ridderkerk
missiloon schreef:
Ik heb beiden spellen in mijn bezit plus de andere d&d games uit die reeks.

Mag ik vragen waarom je specifiek naar Ravenlord kijkt? Ik zelf vind de nieuwste "Temple of Elemental Evil" een heel stuk beter als de andere d&d games. Je hebt echt een verhaal en er is meer variaties in de missies die je hebt. Ook level je je character.


Ravenloft is volgens mij de 1ste uit de reeks. Ik ben altijd iemand die bij deel1 wil beginnen ipv bij het einde. Daarbij, lijken me de opvolgers (wrath of Asharladon en legend of Drizzt) ook leuk, maar komen daar weer extra regels boven op die van ravenloft. Leek me daarom beter daarmee te beginnen.

Tempel of elemetal evil ken ik niet, maar de naam klinkt niet als een spel voor kinderen onder de 14 jaar. Misschien valt het mee, dat zou ik moeten bekijken.

Heroquest is niet makkelijk meer te vinden en ik vraag me af of het na 4x spelen wel genoeg uitdaging biedt. Maar goeie suggestie. Ik moet toegeven dat ik gezocht heb naar spellen van de afgelopen jaren...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2015, 15:03 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Die delen staan volgens mij volledig los van elkaar.. Alsin.. Ze hebben alle 3 (Ravenloft, Drizzt, Ashardalon) in elk geval Campaigns die gecombineerd kunnen worden, maar in principe los van elkaar blijven.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2015, 17:00 
Rooster Booster

Berichten: 83
Woonplaats: Ridderkerk
OK, dat was mij niet bekend, Ruud. Goed om te weten.

Waar ik eigenlijk op zoek naar ben is ervaringen met Mice and Mystics. Ik heb van nox spellenzolder en anderen al reviews en speluitleggen bekeken, maar graag hoor ik de meningen van de spelers zelf ook.
Liefst in vergelijking met andere crawlers, zoals ravenloft, wrat, Drizzt, en anderen.

Ik neig naar mice and mystics voor het verhaal en de "kindvriendelijkheid", maar is het spel ook echt leuk? Wordt het vele dicerolling niet saai? Worden latere scenario's niet meer van hetzelfde? Wordt hett in latere scenario's veel moeilijker? Geven de paar verschillende vijanden (kakkerlakken, ratten, spin en duizendpoot) genoeg variatie? Dat soort vragen roept mice and mystics bij mij op, terwijl het thema mij erg aanspreekt.

Als mice and mystics blijkt niet de keuze tete zijn, zal ik richting Andor of ravenloft/wrath/drizzt gaan, denk ik.
Ik zal kijken wat ik daarvan 2de hands kan krijgen voor een redelijke prijs. Aanschaf blijft erg duur, maar dat komt door de miniaturen, schat ik.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2015, 17:02 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Andor is totaal geen dungeoncrawler. Is een puzzelspelletje, niet meer.

Maar ik zal eens aan een vriend vragen, die heeft ravenloft en MnM.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2015, 17:03 
Rooster Booster

Berichten: 83
Woonplaats: Ridderkerk
maartend schreef:
Andor is totaal geen dungeoncrawler. Is een puzzelspelletje, niet meer.

Maar ik zal eens aan een vriend vragen, die heeft ravenloft en MnM.


Dat hoor ik meer. Maar die kan ik lenen van iemand, dus is wel makkelijker te "proberen". :D

Thx voor het navragen, ik hoor graag zijn mening. :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
33 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Mice and mystics of castle Ravenloft  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Castle Ravenloft, Mice and Mystics



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®