Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





35 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 apr 2016, 09:39 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ik ben doorgaans geen liefhebber van "programmeer-spellen" (alleen River Dragons vind ik nog wel leuk) en Colt Express was daarop geen uitzondering. Ziet er mooi uit, maar ik beleef weinig plezier aan het spelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2016, 17:52 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
Een mooi uitgevoerd spel, maar spellen die me lang laten nadenken over een plan waarbij dat plan vervolgens drie van de vier keer niet uitkomt, keer ik van harte de rug toe.

Het is een lollig spel, maar de door de scheve verhouding nadenken/willekeur slaat het wat mij betreft de plank mis. Een spel als King of Tokyo bijvoorbeeld heeft ook zo'n grote mate van onvoorspelbaarheid, maar doordat je nauwelijks over een zet na hoeft te denken, is dat niet zo'n punt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2016, 18:29 
9. It's a Wonderful World (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Mijn plannen komen bij Colt Express juist 3 van de 4 keer wel uit. Je moet goed opletten wat de anderen spelen dan kun je weten wanneer ze waar staan en daar van profiteren Met de tunnels (kaart blind spelen) moet je goed in kunnen schatten wat je tegenstander gaat doen.

Wat betreft de zwarte speler. De volgende keer ga ik het met de regel spelen dat je mag kiezen en ook jezelf een terugslag kunt geven als je iemand raakt en zo dus een wagon (wellicht naar voren) op kunt schuiven.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 12 aug 2016, 13:09 
Sojaboon

Berichten: 25
Woonplaats: Den Haag
Hallo, alhoewel deze post al een tijdje geleden geplaatst is lees ik hem nu pas. Ik heb Colt Express net gekocht en het ziet er heel leuk uit. Ik wil het snel eens gaan proberen maar heb een vraag: is het spel leuk voor kinderen van 7 en 9 jaar (die spelletjes snel oppikken en doorhebben)? Ik zie dat nergens echt terug terwijl het qua ontwerp en thema mij echt iets lijkt voor kinderen.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 12 aug 2016, 14:29 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Of het thema iets is voor jouw kinderen, kun je zelf denk ik beter inschatten dan wij.
Wat het spelplezier betreft, mijn kinderen (10 en 12) vonden het wel ok, maar waren toch minder enthousiast dan ik had verwacht.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 12 aug 2016, 14:34 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Een belangrijk deel van de lol van Colt Express zit hem in het elkaar en elkaars plannen dwarszitten: slaan, schieten, buit voor de ander zijn neus wegpakken, de marshall op elkaar afsturen. Of je kinderen het leuk zullen vinden is ook afhankelijk van in hoeverre ze daar op die leeftijd al mee om kunnen gaan.

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 13 aug 2016, 15:01 

Berichten: 756
Woonplaats: Utrecht - NL
Leeftijd is wel een ding. Ik zou dit spel niet met mijn zoon van 8 spelen zoals ik het met Ugur van hierboven speel, want dat wordt het gegarandeerd gejammer als het teveel tegenzit. ("waarom moeten jullie de hele tijd mij hebben!!!")

Dus alleen met jonge kids spelen als ze goed tegen pesten en plagen kunnen. Dat soort kinderen heb ik nog niet ontmoet onder de 10 jaar, ook niet als ze makkelijk spelletjes oppikken...

Je kunt ze natuurlijk ook 'ontzien' als volwassene, wat ik ook vaak doe met mijn eigen zoontje, maar dan komt het spel wel minder tot zijn recht qua domme pret denk ik.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 13 aug 2016, 18:32 
Sojaboon

Berichten: 25
Woonplaats: Den Haag
Ah bedankt! Dat verklaart inderdaad waarom het niet echt staat aangeschreven als een spel voor jongere kinderen. Ik ga het misschien een keer proberen door ze te ontzien, alhoewel ik snap dat het spel dan niet volledig tot zijn recht komt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2016, 14:39 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 932
Woonplaats: Utrecht
Bij de 2e uitbreiding (Marshal en Gevangenen) kan een speler met het zwarte karakter spelen :)

WTULTC schreef:
Bij mijn niet spel spelende vrienden is dit een hit. We zijn dan precies met 6 spelers en meestal blijft het niet bij een potje.

We willen we eigenlijk de rol van het zwarte karakter veranderen omdat we deze te zwak vinden tov de andere. Heeft iemand toevallig nog een goed idee daarvoor?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2016, 15:34 
Professor Pimpel

Berichten: 215
Woonplaats: Amersfoort
Ik weet niet hoe het zit met de uitbreidingen, maar zwart vind ik ook één van de zwakkere. Dit is alleen niet storend. Meest storende vind ik dat het witte karakter zo sterk is. Je kan hem eigenlijk nooit helemaal volgen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2016, 16:03 
[img]https://www.bor

Berichten: 41
Goozbabs schreef:
Ik weet niet hoe het zit met de uitbreidingen, maar zwart vind ik ook één van de zwakkere. Dit is alleen niet storend. Meest storende vind ik dat het witte karakter zo sterk is. Je kan hem eigenlijk nooit helemaal volgen.

Wit vind ik er zeker niet over, paars is veel erger en dan nog niet erover

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2016, 21:57 
2. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Je zou natuurlijk ook af kunnen spreken dat iedereen dezelfde eigenschap heeft op de paarse eigenschap na, want die gaat moeilijk als iedereen de paarse eigenschap heeft. De andere eigenschappen zou je allemaal tegelijk kunnen zijn en spelen. Dus bijv. iedereen 7 kaarten (blauwe karakter) of iedereen de 1e kaart blind (witte karakter) etc.. Ik heb het zo nog niet gespeeld, maar dit zou wel de krachtverschillen van de karakters elimineren. Wellicht dat ik het voorstel om het zo een volgende keer te spelen met mijn vrienden. Zodra ik dat heb gedaan zal ik hier mijn bevindingen posten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 04 nov 2016, 10:30 
tabletopfinder.eu
Avatar gebruiker

Berichten: 18
Woonplaats: Belgie, West-Vlaanderen
Is dit spel ook leuk met twee spelers? Aangezien dit bij mij meestal het geval is. :)

_________________
https://www.anyfinder.eu/ - De beste prijs voor online producten


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 04 nov 2016, 10:41 
what's in a game...

Berichten: 214
Woonplaats: oostende
Met 2 heb je elk 2 personages, waardoor het voor mij zeker speelbaar is.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 04 dec 2016, 12:43 
Meeple

Berichten: 11
Woonplaats: Wilrijk
Is een leuke tussendoortje.
Maar verwacht ook niet meer.

Gisteren nog eens gespeeld - en het zal toch weer even moeten duren eer ik het nog eens zal spelen :-)
Beetje te chaotisch voor me.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
35 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Hoe leuk is Colt Express  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Asmodee, Colt Express, Enigma Distribution



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®