Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





28 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2017, 21:59 
Joker

Berichten: 5
Er zijn inmiddels een aantal spellen geprobeerd.

De beer is los vind mijn dochter erg leuk. Ik vind het wel aardig. Zij wint trouwens behoorlijk vaak.



Splendor en Keltis spraken mij niet direct aan, maar wil ik toch nog eens goed gaan bekijken.
Touché spreekt me dan het minst aan.

De vergeten stad lijkt volgens mij te veel op verboden eiland. Kan een mens te veel spellen hebben? ;) Gelukkig speel ik ook nog wel eens met andere spelers en vaak zijn het ook lekker korte spelletjes.

Finca ziet er ingewikkeld uit hoor voor mij. Een soort boomgaard voor volwassenen roept het bij mij op. Misschien kom ik het eens tegen...

Stenen tijdperk staat in de collectie maar mijn dochter wil het niet proberen.
Die staat er nog even te wachten op een volwassen tegenstander zodat ik het spel vlotter kan spelen met mijn dochter.

Patchwork hebben we 1x gespeeld. Vonden het alle twee mwah. Dat staat ook te wachten op een volwassen tegenstander om te herspelen.

Machi Koro hebben we ook in huis, maar nog niet gespeeld.
Potion Explosion lijkt mij echt niet leuk. Dat zou ik echt eens moeten proberen misschien.
El grande heeft als indicatie 12 jaar en zou ik ook echt eens willen spelen voor aanschaf.
Karuba gaat ook op het experimenteerlijstje.
Takenoko ziet er in ieder geval nog best mooi uit. El caucho ook.
En Istanbul gaat ook op het lijstje.


Dominion is korte tijd heel vaak gespeeld, maar ze vindt het nu al niet meer leuk.
King of Tokyo vind ik er niet heel aantrekkelijk uitzien en ik heb al veel spellen die beter met meer dan twee gespeeld kunnen worden.

Kingdomino schijnt heel leuk te zijn he? Het lijkt me niet heel bijzonder. Qwixx en Qwinto hebben we al. Is het duel dan nog echt een toevoeging?
Is camel up het kaartspel wel leuk met twee personen? De ark is vol vonden we alle twee niet heel leuk. Jammer, want die had ik op de gok gekocht.

Het thema van Formula D spreekt mij totaal niet aan.
Can't stop vind ik leuk. Dat is misschien wel een lollige toevoeging. Als ik het een keer een beetje goedkoop op de kop kan tikken.
Lost cities lijkt ook een spel wat je een keer geprobeerd moet hebben.
Camel up! vind ik echt een draak van een spel met twee spelers.

Agricola voor 2 krijg ik echt niet aangepraat. Dat moet ik ook eens met een volwassen speler gaan spelen om zelf uit te proberen.

Junk Art zou ik graag eens willen uitproberen in een spellenwinkel o.i.d. Dat vind ik echt te duur om op de gok te kopen. Ziet er wel lollig uit.
Fabelfruit komt er nog wel een keer denk ik.



Droomhuis, Jolly & Roger gaan op het lijstje om eens te proberen. Spraken me niet direct heel erg aan.
Pandemic gaat er zeker ooit komen.

Port Royal komt er ook nog wel. Metropolis en 7Wonders daar twijfel ik nog over.


Ik vraag me af of ik hier wel op mijn plaats ben met de spelletjes die wij graag spelen. Ik heb het idee dat ik niet echt van zware 'echte' spellen houd.
Ticket to Ride is nu wel een spel dat van mijn dochter dagelijks op tafel mag komen. Daar heb ik inmiddels ook een uitbreiding voor.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2017, 22:52 
Grote Dienaar

Berichten: 133
Woonplaats: Heeze
Wel het is een spellenforum dus natuurlijk zit je hier altijd op het goede adres :) natuurlijk zijn er verschillen tussen spelers wat ze leuke spellen vinden, dat hou je altijd!

Vind het altijd fijn dat je zo'n algemene vraag kan stellen maar dan zo'n divers spellenaanbod terugkrijgt waarbij je zelf kan kijken waar je iets aan hebt :) en ook voor de liefhebber van de 'zwaardere' spellen kunnen de luchtige spellen ook een welkome afwisseling zijn :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2017, 23:11 
Joker

Berichten: 5
Haha, dat is waar. Ik denk dat ik gewoon moet onthouden dat de grootste groep spelers hier vooral met volwassenen speelt en niet op zoek zijn naar makkelijke spellen met net ietsje meer.

Ik heb me met het kopen van spellen wel eens laten leiden door cijfers of lijstjes van deze site. Mijn dochter vindt De 7 geitjes een heel leuk spel. Komt een paar keer in de week op tafel en hier krijgt het een 4. Het is ook niet een heel bijzonder spel, maar toch een spel waar we meer plezier aan beleven dan aan bijvoorbeeld Skye.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2017, 23:15 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
Het helpt wellicht als je kunt vertellen wat jullie dan precies niet leuk vinden, bijvoorbeeld aan Catan of Patchwork. Catan was dé Gateway game vóór Ticket to Ride, het verbaast me dat je dochter dat niet leuk zou vinden.

Verder heb je denk ik veel teveel spellen aangeraden gekregen, en ook niet altijd goede suggesties in mijn ogen. En aan de andere kant keur je sommige opties misschien iets te snel af. ;)

Ik denk dat Finca wel degelijk erg geschikt zou zijn met z'n simpele spelregels, simpele concepten en kleurrijke componenten. Maar wel heel lastig verkrijgbaar, dus van mij misschien ook niet een goede suggestie.

Ik zou Takenoko en Istanbul proberen. Ook Gateway games, en Takenoko wordt door vrouwen altijd schattig gevonden. ;)


P.S. wat betreft spellen die je al in de kast hebt staan: probeer Paniek in de Wei en Verboden Eiland eerst eens. Paniek in de Wei is net wat je hierboven beschrijft: te licht voor gamers maar juist voor kinderen een leuk spel. En Verboden Eiland is leuk om als coöperatief spel te proberen, ik zou die zeker eerst proberen voordat je aan Pandemic of Flashpoint begint.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2017, 23:56 
Joker

Berichten: 5
Ik moet bij de introductie van nieuwe spellen gewoon eigenlijk goed mijn huiswerk gedaan hebben. Als ik zelf steeds nog bezig ben met uitzoeken hoe het nu precies moet, dan is ze afgehaakt tegen de tijd dat we gaan spelen. Dit gebeurde bij Catan het kaartspel. Ik heb het wel gespeeld, maar zo lang geleden dat ik het echt niet meer wist en dus de hele tijd zat te klungelen met de spelregels.

Catan het bordspel heb ik nog niet met haar gespeeld omdat er vaak geen derde speler is. Als die er wel is dan komt er toch vaak een korter spel uit de kast.

Patchwork was ook een beetje geklooi met de spelregels. Ik weet niet of ik heel goed kan benoemen wat er niet leuk was. Het pakte niet meteen. Het was geen heel kort potje, maar ik had het gevoel dat het toch heel plots voorbij was. Lang voordat iemand klaar was. Er was geen spanning en voor je het weet is het toch ineens over.

Wat we leuk vinden aan De Hartenkoningin is dat het spel prachtig is en echt aanspreekt. Zo mooi als ik Dixit ook vind. Het speelt lekker vlot weg en je kan elkaar een beetje dwarszitten omdat je kaarten kan spelen die goede kaarten van je tegenstander afpakt. Maar er zijn ook kaarten die die afpakacties kunnen blokkeren.
Dat is ook leuk bij de 7 geitjes, alleen dan wil je juist kaarten kwijt bij je tegenspeler die dit kan blokkeren met de juiste kaart. De actie-reactie kaarten van Dominion waren ook leuke kaarten, maar daar duurt het weer zo ontzettend lang voordat er stapels kaarten op zijn.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 06 jun 2017, 14:14 
9. Tzolk'in: The Mayan Calendar (2012)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Leuk dat je terugkoppelt op de suggesties :)

Aangezien je er nog veel gaat testen/kopen, kan je misschien ook suggesties vragen over een goede spellenkast ;)

Is er geen spellenclub in je buurt waar je de spellen kan testen voor je ze aankoopt? Of de regels juist kan leren zodat je zeker bent of het spel al dan niet iets voor jullie is?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 06 jun 2017, 16:17 
Joker

Berichten: 5
Kevin schreef:
Leuk dat je terugkoppelt op de suggesties :)

Aangezien je er nog veel gaat testen/kopen, kan je misschien ook suggesties vragen over een goede spellenkast ;)

Is er geen spellenclub in je buurt waar je de spellen kan testen voor je ze aankoopt? Of de regels juist kan leren zodat je zeker bent of het spel al dan niet iets voor jullie is?


Afbeelding

Ik heb zoiets als deze kast in de woonkamer. Het hele gedeelte zonder deurtjes is voor spelletjes en we hebben een grote eettafel om te kunnen spelen ;)
In die kast moeten de spellen ook echt blijven passen. Spellen die echt een miskoop zijn moeten daarom ook echt weg.
We gaan over een maand ongeveer samen een keer naar een spellenclub...

Ik zou wel een topic willen openen over het beroepsmatig gebruiken van spelletjes, maar ik denk dat er niet veel spelers zijn hier die spelletjes voor therapie gebruiken. Dan gaan het echt over pop-up pirate etc.


Ik denk zelf trouwens dat Mr. Jack nog een goede toevoeging voor ons zou zijn.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 06 jun 2017, 18:45 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
Lotus schreef:
Ik denk zelf trouwens dat Mr. Jack nog een goede toevoeging voor ons zou zijn.

Als ik lees wat jullie doorgaans spelen lijkt me dat best een goede. Makkelijke regels, speciaal gemaakt voor twee spelers. Lukt het de één om een plannetje te smeden om Jack te laten ontsnappen, en lukt het de ander om dat te voorkomen en Jack te ontmaskeren? Kan best spannend zijn, lijkt me ook goed geschikt om met een kind samen te spelen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 08 jun 2017, 00:55 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6327
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Lotus schreef:
Ik zou wel een topic willen openen over het beroepsmatig gebruiken van spelletjes, maar ik denk dat er niet veel spelers zijn hier die spelletjes voor therapie gebruiken. Dan gaan het echt over pop-up pirate etc.

En waarom niet? Dit is uiteraard een ander doelpubliek dan de veelspelers. Maar BSM heeft buiten een groep ijverige posters, een nog veel grotere groep van bezoekers die onze site enkel bezoeken om informatie te vinden. De kans is groot dat een aantal mensen net wel geïnteresseerd zijn in het gebruik van spellen voor therapie.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 08 jun 2017, 21:36 
3. Puerto Rico (2002)
Avatar gebruiker

Berichten: 2902
Woonplaats: Noord-Brabant
Wat ook kan helpen zijn de Nederlandstalige uitlegfilmpjes op YouTube van nox kan je wellicht helpen met de uitleg. Eerst zelf kijken. Zo kan jezelf ook het beste bepalen hoe je een spel het beste uitlegt. Bijv begin je met het hoofddoel van het spel of juist wat je in een buurt moet doen etc. Eventueel kun je haar ook de filmpjes laten zien.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 08 jun 2017, 22:51 
6. Pandemic Legacy: Season 1 (2015)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Hey Lotus

Ik speelde deze week Fabelfruit. Deze zou ik ook eens bekijken. Heel toegankelijk voor kinderen. En de actiemogelijkheden veranderen spel op spel (zonder dat de regels moeilijker worden). Zo geraakt je dochter minder snel uitgekeken op het spel (want dat las ik precies eens dat ze op sommige spellen al uitgegeken was) De moeite waard om eens te bekijken.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 15 okt 2017, 12:35 
Locomotief

Berichten: 30
Ikzelf vindt zeker met kinderen de spellen van Haba ook altijd leuk,
ze hebben veel kleine maar ook wat grotere spellen, ik heb zelf bv wilde vikingen, kungfu
strijders, avonturenland is ook leuk. Misschien heb je er wat aan, in ieder geval zomaar een tip/idee.
groetjes, Angela.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 15 okt 2017, 18:22 
Garnaal

Berichten: 369
Woonplaats: Duffel (België )
Onitama
Tides Of Time
Five Tribes
+1 voor Splendor ondanks dat dit spel bij mij ook snel voorbij is.
The Blood Of An Inglishman
Lost Citys
+1 voor Clank!
Escape The Curse Of The Temple
Fuse

Paniek in de Wei vinden wij ook niet goed met twee, evenals Stenen Tijdperk.
Carcassonne maar dan de Burcht is wel goed.
Deze heb ik niet in de lijst gezet omdat die out of print is.
Maar als je hem vind....

Hoe goed kan de dochter al Engels?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
28 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Welk spel als toevoeging?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®