Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2018, 15:13 
Meeple

Berichten: 15
Woonplaats: Berlare (BE) 9290
Hallo,

Mijn zoektocht naar een realtime coop game dat ik samen met mijn vrouw kan spelen en ook scaled naar meerdere spelers heeft me bij de "Escape" reeks van Queen gebracht. (ik had ook naar 5 minute dungeon gekeken maar ga hiervan de big box afwachten).

Van de Escape reeks is van het origineel (curse of the temple) momenteel enkel de 2nd edition Big Box nog te verkrijgen. Van Zombie City is zowel de basis als de big box te verkrijgen.

Momenteel twijfel ik nog tussen beide.

Curse of the temple heeft meer goede reviews. Van Zombie City vind ik van de expantion niet echt een review.
Echter heb ik ook gelezen dat Temple meer naast elkaar spelen is (ieder loopt rond in de tempel en doet zijn eigen ding) en Zombie City meer met elkaar.Dit zou voor mij in het voordeel van Zombie City spreken. Ik weet niet of er iets in de Temple bigbox zit dat dit meer oplost.
De bigbox van Curse of the temple schrikt me ook af met de vele mini-expanties. Het spel spreekt me aan door het relatief eenvoudig concept en de korte speelduur. Als het dan een maand niet gespeeld wordt hoef je de regels niet volledig opnieuw door te nemen. Ik vrees dat de vele expantions in de bigbox zowel de duur als de complexiteit zullen vergroten.
Thematisch gezien leun ik meer naar Zombie City. Ook de expantion waar je effectief character characters krijgt spreekt me wel aan.

TLDR:

- Heeft iemand zowel Escape temple als zombie city gespeeld en is zombie city inderdaad meer samen spelen dan naast elkaar spelen tov temple?
- Zit er iets in de bigbox van Temple waardoor je meer moet samenwerken/communiceren?
- Heeft iemand Zombie City al gespeeld met de expantion of bigbox? Voegt deze veel toe aan de gameplay/feel van het spel?

Alvast bedankt voor de reacties!!!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2018, 01:17 
9. Tzolk'in: The Mayan Calendar (2012)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Hey killstick

Ik heb zombie city niet gespeeld dus kan de vergelijking niet maken, maar ik kan je wel garanderen dat samenwerken in curse of the temple ook zeker noodzakelijk is: je moet samen naar een tegel gaan om samen voorwerpen te dobbelen, je moet elkaar bevrijden als een ander z'n dobbelstenen geblokkeerd liggen, etc.
Het is een chaotisch spel dat sterk is in zijn eenvoud en ons al veel plezier heeft doen beleven.
Er komt regelmatig wel een tweedehands exemplaar langs op diverse websites voor als je de big box niet wil kopen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 21 jul 2018, 14:54 
Meeple

Berichten: 15
Woonplaats: Berlare (BE) 9290
Hey kevin bedankt voor je reactie.

Je spreekt dus over het basisspel zonder expantions?

Ik stel alvast een zoekertje in voor Temple om te kijken wat die ongeveer gaan 2ehands


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018, 07:23 
7. Five Tribes (2014)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Killstick schreef:
Je spreekt dus over het basisspel zonder expantions?

Ik stel alvast een zoekertje in voor Temple om te kijken wat die ongeveer gaan 2ehands


Klopt.

Ik heb de mijne voor 12 euro kunnen kopen, onze spellenclub 15. Beide eerlijke prijzen. Succes

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 06 aug 2018, 10:09 
Meeple

Berichten: 15
Woonplaats: Berlare (BE) 9290
Ik heb de Big Box van Zombie City nieuw gevonden voor 45 EUR en deze besteld.

Intussen 2 keer de basisversie gespeeld. Je moet de regels echt goed begrijpen voor je begint dus we maken wel nog een paar kleine foutjes. Maar zowel ik als m'n vrouw vinden het super!

In de expantions en "Quenie's" zitten redelijk wat dingen die zowel het spel moeilijker als makkelijker maken. We gaan dus nog wat experimenteren om een ideale combo te vinden, maar het kan alleen maar leuker worden.
Zelf in het basisspel zitten kaarten en regels om de moeilijkheidsgraad te tweaken. Gezien een game maar 15 minuten duurt kan je op een uur 4 setups proberen.
Het spel staat ook op 2 minuten op tafel wat ik super vind.

De nieuwe zombies kan je sowieso toevoegen (mss met een paar uitzonderingen in 2player) en dan heb je echt veel variatie in wat tevoorschijn komt. Als je echt alles zou toevoegen betwijfel ik dat je het binnen 15 minuten klaar krijgt met z'n 2.

Is voor mij echt een voltreffer!!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Escape: Zombie City vs Curse of the Temple  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Escape: The Curse of the Temple, Escape: Zombie City



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®