Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




43 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 08 nov 2019, 14:32 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
The Iced One schreef:
Geerius schreef:
Voor FPS (First Person Shooters) zou ik geen idee hebben hoe dit te vertalen naar een bordspel.

Adrenaline van CGE was daar twee jaar geleden een zeer verdienstelijke poging voor.

Het kind zal het tof vinden, maar trekt OP dat wel? Die moet immers wegsleuren, uitleggen, voordoen en meedoen.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 08 nov 2019, 14:35 
10. The Crew: The Quest for Planet Nine (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Wellicht een spel met een verhaallijn zoals Andor of Pandemie (legancy) of LoTR: middle earth dat met een app werkt (ga ik demoën komend weekend).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 08 nov 2019, 14:37 
3. El Grande Decennial Edition (2006)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
The Iced One schreef:
Geerius schreef:
Voor FPS (First Person Shooters) zou ik geen idee hebben hoe dit te vertalen naar een bordspel.

Adrenaline van CGE was daar twee jaar geleden een zeer verdienstelijke poging voor.
EEMBC schreef:
Adrenaline. Gebaseerd op computerspelletjes. Lekker knallen op elkaar. Niet te ingewikkeld voor starters, bomvol interactie en binnen een uur te spelen. Met de uitbreiding zelfs in teams of met 6 te spelen.

https://boardgamegeek.com/boardgame/202408/adrenaline
Beetje opletten Mark. :wave:
kosterix schreef:
Het kind zal het tof vinden, maar trekt OP dat wel? Die moet immers wegsleuren, uitleggen, voordoen en meedoen.
Het is toch wel een eurospel. Ik denk dat de OP dat wel trekt. Of ze het een echt leuk spel vindt is een tweede, smaken verschillen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 08 nov 2019, 14:38 
2. Endeavor (2009)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Andor. Goede tip. Alleen, nooit met 5 spelers gespeeld. Daar heb je dan weer een uitbreiding voor nodig.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 08 nov 2019, 14:50 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
kosterix schreef:
Het kind zal het tof vinden, maar trekt OP dat wel? Die moet immers wegsleuren, uitleggen, voordoen en meedoen.

Het is voor 20-jarigen he, 'het kind' is dan misschien wat denigrerend. Ik denk ook dat die zelf kunnen lezen en sleuren :wink:
Maar voor alle duidelijkheid: Adrenaline is geen gateway game denk ik, ik zou toch met iets minder niche spellen beginnen.
Legenden van Andor lijkt me overigens wel een erg goede optie als ze cooperatief niet erg vinden.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 08 nov 2019, 15:42 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Jullie zitten aardig goed in de richting van wat voor jongeren van tegenwoordig het betreft, echt vermakelijk om te lezen.

Ze hebben inderdaad alles, de één dyslectie, de ander adhd. Gescheiden ouders en samengesteld gezin. Maar dat hoort er tegenwoordig bij.
'het kind' van nog geen 20 is voorlopig nog niet toe aan een liefje en zit liever thuis. Lijkt me inmiddels groot genoeg om zelf de regels te gaan lezen, dus "voorlezen" kunnen ze vergeten, maar als ze een lap tekst voorgeschoteld krijgen zullen ze wel veel luiheid en desinteresse ten toon stellen.

Ik hoef de jongens niet te sleuren, uitleggen, voordoen en meedoen, 1 keer komende feestdagen hooguit, en daarna zijn pa en ma verder aan zet die dan ook alle regels weten. Is goed voor de family-bonding.

Ik zag vandaag een jongen van die leeftijd bezig bij de fysiotherapie. Mager en slungelig, nu al 2 meter hoog, ze weten zich met hun eigen lichaam geen raad. Dus ga je stoer onderuit hangen. Pubers whawhahahaha.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 nov 2019, 16:56 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Misschien een geleidelijke overgang, een spel introduceren dat je ook online kan spelen op boardgamearena of zo :lol:

En eenmaal het bordspelvirus ingang krijgt is het een kwestie van tijd :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 08 nov 2019, 17:03 
Website beheerder

Berichten: 435
Woonplaats: Meijel
EEMBC schreef:
Beetje opletten Mark. :wave:

Kwestie van negeren :twisted:

AlliantieAJ schreef:
Misschien een geleidelijke overgang, een spel introduceren dat je ook online kan spelen op boardgamearena of zo :lol:

En eenmaal het bordspelvirus ingang krijgt is het een kwestie van tijd :D


Je hebt natuurlijk ook bordspellen die volledige gedigitaliseerd zijn en via Steam aan de man/vrouw worden gebracht. Asmodee heeft een redelijk lijst binnen Steam.

Een spel via Steam spelen klikt toch een stuk cooler dan via boardgamearena 8)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 08 nov 2019, 17:52 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
[/quote]Een spel via Steam spelen klikt toch een stuk cooler dan via boardgamearena 8)[/quote]

Alé, zo'n tof platform maar allicht heb je wel gelijk :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 08 nov 2019, 19:38 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Race for the galaxy is trouwens ook een aanrader
1. Icoontjes goed tegen dyslexie;
2. Altijd wat te doen, goed tegen ADHD ;
3. Tableaubuilding, goed tegen scheidingstress;
4. Goedkope app om tegen AI of online te spelen. Wenden ze hun smart Phone verslaving eens aan voor iets wat de aandacht vasthoudt.
5. Het is elke keer anders. Ik weet van een paar gamers dat ze er helemaal verslaafd aan waren; ben er zelf niet goed in, heb de app slechts een paar honderd keer gespeeld .

Edit: let op dat je niet Roll for the galaxy koopt! Namen lijken erg op elkaar. Heb 1x roll gespeeld, iedereen (gamers) aan tafel werd supermelig van die kleuterschoolbekertjes het spel niet afgemaakt en de speluitlegger zat in een hoekje te huilen. We konden het niet helpen, het was yahtzee voor mongolen. Dus dat nooit weer.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 12 nov 2019, 22:57 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Nog niet gespeeld, maar op de voorbije beurzen zag ik bij Ravensburger het van online gaming afgeleide Minecraft bordspel.


_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 12 nov 2019, 23:07 
8. De Friesche Velden (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Misschien is Cronicle of crimes een optie.
Je lost een moord op mbv kaartjes die je moet inscannen met een app. Er zijn weinig regels om te starten, de app leidt je door het spel.
Je wordt snel opgezogen door het verhaal.
Lijkt me een goede combi tussen bordspel en online gamen!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 12 nov 2019, 23:16 
Bye bye man
Avatar gebruiker

Berichten: 364
Woonplaats: Harderwijk
Als je van gamen houdt dan sluit 'Chronicles of Crime' hier erg goed bij aan. Een spsnnende CSI achtige coop, waarbij je met je mobiel Q scans moet doen om erachter te komen wie wat heeft gedaan. Echt ontzettend gaaf!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
43 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - beginnende 20 jarige jongens  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®