Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




88 berichten | Pagina 3 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4 ... 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2019, 20:39 
Bye bye man
Avatar gebruiker

Berichten: 364
Woonplaats: Harderwijk
Op dit moment spelen wij vaak Underwater Cities en Great Western Trail. Beide erg gaaf voor 2 spelers..

Kijk ik naar meerdere spelerspellen dan blijven de Kathedraal en Stenen Tijdperk erg goed!

Wat anderen ook al hebben benoemd, mijn nieuwste spellen in de collectie zijn altijd weer tijdelijk mijn favoriet tot er weer iets nieuws komt..
Het spel hoeft niet perse nieuw te zijn.
Jaren geleden Tikal bij een kringloopwinkel gekocht voor 2 euro.. laatst de 'mini' variant gespeeld en wouw, wij zijn verliefd op dit 20 jaar oude spel...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2019, 20:41 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Tikal is geweldig en zijn tijd ver vooruit. Heeft veel latere boardgames beinvloed.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2019, 20:54 
9. Tinners' Trail (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 396
Woonplaats: Kleve
Le Havre solo,mijn nummer 1 al jaren .


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 25 nov 2019, 00:09 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
Er is niet zoiets als één favoriet voor altijd. Zoiets verschuift constant. Als ik m'n BGG rating bekijk (die semi-actueel is) staan er twee tienen in. Tzolk'in en Dominion. Is Tzolk'in het beste spel ooit? Nee, maar wel kneitergoed en ik ben er nog lang niet zat van. Dominion (10 uitbreidingen) is wat naar de achtergrond geraakt, maar heb ik naar schatting rond de 1000 keer gespeeld. Alleen daarom al een hoog cijfer waard.

Ik heb ook twee negens staan zie ik. Lewis & Clark (niet heel recent) en Brass Birmingham (rijzende ster). Wat me er aan doet herinneren; L&C moet ik nodig weer eens spelen.

Ik merk dat de hype van nieuwe spellen minder vat op me krijgt. Maar er zijn nog zoveel andere gegadigden die hoger kunnen gaan eindigen, als ik ze maar genoeg gespeeld zou krijgen om ze te waarderen voor wat ze zijn, in plaats van na twee keer spelen onderop de stapel te eindigen.

In die categorie ben ik bijvoorbeeld wel benieuwd naar Barrage dat ik nu twee keer gespeeld heb.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 25 nov 2019, 09:59 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Altijd een lastige vraag om te beantwoorden.
Maar hierbij toch een poging.

All time favoriet is en blijft Carcassonne.
Daar is het mee begonnen en daar zal het mee eindigen.
Ik speel die graag thuis tegen mijn echtgenoot en dat is dan met het mes op tafel. :twisted:

Om toch een wat meer zwaarder genre te kiezen.
Dan schieten me twee spellen te binnen.
Keyflower
Concordia

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 nov 2019, 10:55 
Sojaboon

Berichten: 22
Woonplaats: Purmerend
Als ik moet kiezen dan denk ik Viticulture: EE + Tuscany:EE.
Heb meerdere workerplacements gespeeld maar deze blijft bovenaan staan.
Vrij simpel que regels met een duidelijk proces wat je doorloopt.
Doe dit het best en win.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 25 nov 2019, 11:48 
6. Fresh Fish (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 135
Woonplaats: Zoetermeer
Laat ik ook maar even meedoen met deze onmogelijke opgave :-)

Ik heb momenteel 4 spellen die ik een 9.5 geef op BGG (hoef ik niet alles op te schuiven mocht ik weggeblazen worden door een spel :))

Food Chain Magnate (2015)
Wir sind das Volk! (First edition) (2014)
Orléans (2014)
Pax Pamir (Second Edition) (2019)

Dan heb ik nog een aantal spellen die de potentie hebben om zich daarbij aan te sluiten, maar heb ze zelf niet in mn collectie dus niet genoeg 'plays' onder m'n riem om die knoop door te hakken of ze een 9.5 (of 10) krijgen;

Pax Renaissance (2016) (wachtend op de kickstarter van volgend jaar)
Sol: Last Days of a Star (2017) (hopelijk een kickstarter volgend jaar)
The Great Zimbabwe (2012) (hopelijk dit decenium nog een print run? :))

Als ik er dan op basis hiervan eentje moet uitkiezen dan trekt m'n 'cult of the new' me enorm naar Pax Pamir en denk dat ik objectief deze subjectieve mening goed kan onderbouwen :-) Heeft veel wat me aanspreekt;
- Historisch
- 'Emerging Alliance'
- het spel gaat over lezen van de bordstaat, niet uitrekenen van marginal gains
- area influence
- gesloten economie
- rollende kaart markt (volgens mij is dit echt pax stijl?)
- interactief tableau (met area influence), dus niet zo heads down als de meeste
- ondoorzichtig maar niet complex
- iedereen blijft in de race als je maar je openingen blijft zoeken - hence geen kingmaking.

Pax Pamir (de 2e editie) geeft wat COIN al jaren probeert te zijn en is verder de (huidige) beste iteratie voor een tableaubouwer, stock en area control spel.

Ja, het is wat gemeen als je niet oplet en ja je moet het een paar keer spelen om onder de knie te krijgen, maar my oh my, dit spel is het waard...vraag het me morgen nog een keer, dan schrijf ik een betoog voor 1 van die andere - of ik heb een spel van m'n wishlist gespeeld ;-)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 26 nov 2019, 10:44 
Jakkiebak!

Berichten: 50
Mijn favoriete spellen van dit moment:

Met stip, Great Western Trail. Ik vind de manier waarop gebruik wordt gemaakt van een van mijn favoriete spelmechanieken, namelijk deckbuilding, echt heel fijn. Ik speel hem niet supervaak (een keer per maand vind ik prima), wat betekent dat ik nog steeds niet alle mogelijkheden van het spel heb verkend.

Sons of Anarchy - Men of Mayhem. Ik vond de serie tof en ik vind het spel nog veel toffer. De flavour van het spel past uitstekend bij hoe het spel werkt (worker placement/area control met de mogelijkheid tot onderhandelen/chanteren/dreigen/elkaar flessen). Ik denk overigens wel dat als ik Scythe in mijn bezit zou hebben, dit spel Sons of Anarchy zou verdringen. Beide spellen doen iets vergelijkbaars en ik vind Scythe net iets "frisser". Maar die heb ik niet, dus SOA-MOM it is.

Dominion, want deckbuilding.

Patchwork, want het is het enige spel dat mijn niet-bordspel-spelende vrouw daadwerkelijk leuk vindt.

Ik zou verder Chronicles of Crime vaker willen spelen, alleen heeft het spel een houdbaarheidsdatum. Ook heb ik nog geen manier gevonden om hier in huis Chromecast in te zetten. Ik heb aan den lijve ondervonden hoe Chromecast of een andere manier van beeld van je tablet of smartphone naar een grote tv streamen de spelervaring van Chronicles of Crime verbetert.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 27 nov 2019, 13:43 
Matroos

Berichten: 42
Woonplaats: Kapellen (België)
Leuke topic!

Het spel dat ik nooit zal verkopen uit mijn collectie is twilight struggle! Spannend van begin tot eind, niet te complex en toch uitdagend, en je raakt helemaal in de sfeer van de koude oorlog.
Enig minpunt, slechts voor 2 spelers...

Verdere favorieten:

Wir sind das volk
fury of dracula
Kremlin
funny friends


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 27 nov 2019, 14:08 
Avatar gebruiker

Berichten: 149
Moeilijk. Lords of Waterdeep blijft toch mijn favoriet. Worker placement, en omdat ik ook flink lol heb in mijn D&D groep.
Toch ook Eldritch Horror even noemen, teveel goede herinneringen.

_________________
We've got a winner!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 03 dec 2019, 11:50 
1. Spirit Island (2017)

Berichten: 73
Op het moment Sentinels of the Multiverse, omdat Shattered Timelines/Wrath of the Cosmos net binnen is. De helden heb ik allemaal al uitgeprobeerd, en bevallen goed, behalve de cowboy maar dat is ook geen thema dat me aanspreekt. Nog genoeg nieuwe slechterikken om uit te proberen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 03 dec 2019, 12:11 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Kijk... persoonlijk vind ik spellen als Pulsar2849, Cyclades, Lords of Hellas en Bloodrage helemaal top! LoW, Scythe, patchwork, Gallerist, Viticulture.. verzamel in die zin echt wel de voor mij toppers in mijn collectie.

Azul bijv ook... Azul is het meest gespeelde spel hier in huis (met familie).. maar als ik er maar 1 mag kiezen... dan kan ik maar 1 doos uit de kast trekken die voor alle smaken mijn favoriet is:

Fresco the big Box

Waarom?
Omdat dit de enige doos is... die ik met veel-spelers kan spelen, die ik heel eenvoudig met t gezin kan spelen en afhankelijk van welke uitbreidingen je erbij neemt, altijd weer een ander spel geeft. Het is geen 10 als individueel spel.... wel een heel dikke 8 of miss wel 9... maar juist omdat ik hem voor alle doelgroepen en alle leeftijden kan neerleggen en overal (erg) goed is... is deze voor mij de no1.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 07 dec 2019, 13:48 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 834
Woonplaats: De Meern
Hmm, bij mij zijn er op verschillende momenten, maar ook om verschillende redenen spellen favoriet.

Nieuw (voor mij):
Underwater Cities: Dit jaar op Essen gekocht en heel, heel erg fijn om te spelen. Nadeel eigenlijk veel te lang met 4 spelers.
Ex Libris: Een grail game die al een tijd op mijn verlanglijstje stond. Recentelijk gekregen in een math trade. Fijn thematisch puzzelspel.

Gouden ouden uit de verzameling:
Takenoko: Met bijna elk gezelschap te spelen. Tactischer dan het lijkt en zo mooi op tafel
El Grande: Prototype area control, en één van mijn favorieten.

Met 2 spelers:
Catan kaartspel (met alle uitbreidingen): nog steeds één van onze favorieten. Snel, simpel en we kunnen het dromen met nog steeds plezier.
Dice Throne: Officieel niet voor aleen 2, maar met 2 wel het leukst voor mij. Snel even 1 vs. 1. 20 minuten spelen en dan gewoon nog één.


P.S. Het is grappig om eens te kijken bij de mensen die hun recent plays in de handtekening hebben hoeveel van hun genoemde favorieten ze ook daadwerkelijk hebben gespeeld als laatste 10 :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 07 dec 2019, 22:45 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Spellen die ik nooit zal verkopen zijn mijn print & play spellen (al was het alleen al omdat niemand die zou willen) zoals (Your Name ) & the Argonauts, Agent Decker, Barbarian Vince, Diceborn Heroes, Dungeon Brawler, Haze Islands, Lotr:ADG, Maquis, Sprawlopolis (met de 48 missies en strand), The Veil, Tiny Tokaido, Town Builder Coevorden, Villagers;

Gekochte spellen die ik nooit zou verkopen:
- Puerto Rico (originele duitse versie) -> wil niemand hebben.
- Hoogspanning+VO ->met houten huisjes, aan gehecht.
- Warhammer Quest ACG;
- Arkham Horror LCG.
- Viticulture EE.
- Massive Darkness (retail).

De rest kan me in principe gestolen worden, zijn altijd weer terug te kopen.
Maar liever niet natuurlijk.

Lievelingsspel? Pff zo moeilijk kiezen, vind ze allemaal leuk. Met een pistool tegen mijn hoofd AH:LCG.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2019, 10:41 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 8
Woonplaats: Mechelen
redelijk makkelijk: Age of Steam

opgevold door Tramways en 18Ireland


Saaur schreef:
Laat ik ook maar even meedoen met deze onmogelijke opgave :-)

Ik heb momenteel 4 spellen die ik een 9.5 geef op BGG (hoef ik niet alles op te schuiven mocht ik weggeblazen worden door een spel :))

Food Chain Magnate (2015)
Wir sind das Volk! (First edition) (2014)
Orléans (2014)
Pax Pamir (Second Edition) (2019)

Dan heb ik nog een aantal spellen die de potentie hebben om zich daarbij aan te sluiten, maar heb ze zelf niet in mn collectie dus niet genoeg 'plays' onder m'n riem om die knoop door te hakken of ze een 9.5 (of 10) krijgen;

Pax Renaissance (2016) (wachtend op de kickstarter van volgend jaar)
Sol: Last Days of a Star (2017) (hopelijk een kickstarter volgend jaar)
The Great Zimbabwe (2012) (hopelijk dit decenium nog een print run? :))

Als ik er dan op basis hiervan eentje moet uitkiezen dan trekt m'n 'cult of the new' me enorm naar Pax Pamir en denk dat ik objectief deze subjectieve mening goed kan onderbouwen :-) Heeft veel wat me aanspreekt;
- Historisch
- 'Emerging Alliance'
- het spel gaat over lezen van de bordstaat, niet uitrekenen van marginal gains
- area influence
- gesloten economie
- rollende kaart markt (volgens mij is dit echt pax stijl?)
- interactief tableau (met area influence), dus niet zo heads down als de meeste
- ondoorzichtig maar niet complex
- iedereen blijft in de race als je maar je openingen blijft zoeken - hence geen kingmaking.

Pax Pamir (de 2e editie) geeft wat COIN al jaren probeert te zijn en is verder de (huidige) beste iteratie voor een tableaubouwer, stock en area control spel.

Ja, het is wat gemeen als je niet oplet en ja je moet het een paar keer spelen om onder de knie te krijgen, maar my oh my, dit spel is het waard...vraag het me morgen nog een keer, dan schrijf ik een betoog voor 1 van die andere - of ik heb een spel van m'n wishlist gespeeld ;-)


Ik kan me moeilijk inbeelden wat je nog in Orleans ziet na het spelen van FCM en Pax Pamir.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
88 berichten | Pagina 3 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4 ... 6  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Leukste/favoriete spel uit je collectie  

Gebruikers die deze topic waarderen

Ghuda

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®