Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





18 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 05 jan 2020, 20:32 
Uno

Berichten: 1
Binnenkort ga ik met mijn spelmaatje weer een nieuw spel kopen. Maar we weten nog niet zo goed wat. We houden van:
- verhalende spellen, zodat elke keer spelen een nieuwe ervaring is. We hebben erg genoten van Sherlock: Consulting Detective, maar dat was eigenlijk niet te doen - het is bijna onmogelijk om het 'beter' te doen dan Sherlock, en zelfs als je je daar niet druk om maakt, is de oplossing vaak best een stretch waar je niet zomaar opkomt. T.I.M.E. was ook een cool verhalend spel, wel lastig om te redden binnen de tijd;
- lange spellen, 2-4 uur is geen probleem;
- spellen die complex zijn, met wat diepgang. Maar het moet ook weer niet over de top, zoals bij spellen als Andor - leuk spel, maar opzetten duurt wel echt lang en als je wat verder komt in het spel is het heel erg lastig om te winnen. Zo'n type fantasy spel als Andor zoeken we dus niet;
- coöperatieve spellen. Geen must, maar vaak wel erg leuk. Wel verliezen we eigenlijk altijd van het spel bij verschillende coöperatieve spellen - het zou leuk zijn om ook een keer te 'winnen' :D Het moet enigszins haalbaar zijn, na een beetje oefening, anders is het zo frustrerend!
- spellen met een mooie vormgeving. Sherlock Consulting Detective (echt geweldig met alle papieren kranten, de kaart, het telefoonboek, gewoon alles) en T.I.M.E (hele mooie tekeningen op de kaarten en gewoon heel strak en goed vormgegeven) zijn voorbeelden;

En oh ja: we zoeken een spel dat met z'n tweeën gespeeld kan worden.

Hebben jullie ideeën? Dankjewel alvast!


Laatst bijgewerkt door takefive op zo 05 jan 2020, 20:42, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jan 2020, 20:40 
Rooster Booster

Berichten: 86
Woonplaats: amersfoort
ik heb er zelf geen ervaring mee, maar deze leken mij leuk op basis van videos etc:

https://boardgamegeek.com/boardgame/218 ... ity-angels
https://boardgamegeek.com/boardgame/145601/deadline


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jan 2020, 22:23 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
detective klinkt als een spel voor jullie.

https://boardgamegeek.com/boardgame/223321/detective-modern-crime-board-game

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jan 2020, 23:05 
spellenclub

Berichten: 328
Woonplaats: Amsterdam
Probeer deze eens !! Super mooi verhalend en sfeervol en niet al te moeilijk. Goed met 2 ook.

https://boardgamegeek.com/boardgame/267 ... es-dungeon
Ook uitgegeven door 999 ;-)

_________________
Afbeelding

Facebook
Website
BGG guild


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jan 2020, 00:05 
Avatar gebruiker

Berichten: 542
Woonplaats: Emmeloord
The 7th Continent is een verhalend en interessant spel. Wel lastig te krijgen al komt er een nieuwe versie uit binnenkort volgens mij.
This War of Mine.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jan 2020, 02:30 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Maracaibo heeft naast een gewone player variant een zeer goede legacy. Geen kaarten scheuren of weggooien dus nog herspeelbaar ook. Ook 1p variant mogelijk. Multifunctineel dus!

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jan 2020, 08:51 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Ik weet niet of het helemaal jullie ding is gezien je Andor-opmerking, maar mijn favoriete verhalende spel is This War of Mine van Galakta Games/Awaken Realms. De spelregels stellen eigenlijk niet zo veel voor, de moeilijkheid van het spel zit hem in het vooruit plannen en omgaan met de omstandigheden. Ik denk dat het spelersaantal van 1 optimaal is, maar denk dat 2 ook nog te doen is. Pas wel op: het thema is erg donker omdat het best dichtbij komt. Je moet af en toe keuzes maken die een beroep doen op je menselijkheid.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jan 2020, 11:18 
3. Puerto Rico (2002)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Lord of the Rings (die rond de 80 euro is) werkt met een app, maar het gebied wordt telkens anders opgebouwd. Ik heb deze op SpSp uitgelegd en was enorm verbaast dat telkens het spel anders werd opgebouwd ondanks er werd gespeeld met dezelfde rollen en er telkens opnieuw werd begonnen. Erg gaaf vond ik dat om te zien!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jan 2020, 11:40 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2219
Woonplaats: Den Haag
Pandemic Legacy; seizoen 1 is bovendien best op veel plekken afgeprijsd.
Robinson Crusoe

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jan 2020, 11:49 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Probeer eens Gen7, een coöperatieve campaign met een half legacy element: per keer komen er kaarten en enveloppen bij en af, maar je hoeft niets te vernietigen en kunt na de campaign alles weer resetten. Het is een leuk verhaal dat elke campaign anders kan lopen door de keuzes die je maakt (waarover door de spelers gestemd wordt) en daarnaast zorgen de crossroads kaarten die wel of niet getriggerd worden voor additionele variatie.

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jan 2020, 13:06 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Woonplaats: Almere
Iets als Sherlock Holmes, en TIME Stories, naast de al genoemde spellen misschien opties:

Spellen van Red Raven Games zoals Near and Far.
Tainted Grail


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 07 jan 2020, 09:44 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 843
Woonplaats: De Meern
Infyra schreef:
Spellen van Red Raven Games zoals Near and Far.


Deze wilde ik ook tippen, verhalend, mooi, niet te moeilijk.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 08 jan 2020, 12:46 
Veenboer

Berichten: 186
Betrayal at the House on the Hill, Mice & Mystics en/of Mansions of Madness zou ik eens naar kijken, vooral de laatste 2 kunnen goed met 2 spelers.

_________________
Spellenclub Vrij & Blij


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 09 jan 2020, 19:46 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Dit (This War of Mine; red JeVo) is idd een topper qua verhalen spel. Al ben ik niet akkoord met je optimale spelersaantal. Het grote voordeel van dit spel is dat elke speler kan vertrekken/aansluiten wanneer hij wil.
Ik speelde het al met 2,3,4 en 5. Ok, de beslissing ligt bij de actieve speler maar iedereen is wel bezig.

Dat het spel donker is, dat kan je hier lezen in een stukje dat ik toen schreef nadat we dit spel hadden gespeeld. Lees zeker verder onder de speluitleg op zich.
http://derodehazen.be/2017/09/16/in-war-not-everyone-is-a-soldier/

Maar eens je doorhebt hoe dit spel speelt, dan blijkt het eigenlijk zo simpel te zijn als een lichte euro. Het is de verhaallijn en het gevoel dat je daarbij krijgt wat dit spel zo super maakt.

Stijnhoofd schreef:
Ik weet niet of het helemaal jullie ding is gezien je Andor-opmerking, maar mijn favoriete verhalende spel is This War of Mine van Galakta Games/Awaken Realms. De spelregels stellen eigenlijk niet zo veel voor, de moeilijkheid van het spel zit hem in het vooruit plannen en omgaan met de omstandigheden. Ik denk dat het spelersaantal van 1 optimaal is, maar denk dat 2 ook nog te doen is. Pas wel op: het thema is erg donker omdat het best dichtbij komt. Je moet af en toe keuzes maken die een beroep doen op je menselijkheid.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 09 jan 2020, 20:58 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Kijk eens naar Folklore the Affliction. Echt gaaf avonturen verhalenspel, volledig coop, waarbij je held ook uplevelt.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
18 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Lang verhalend spel gezocht!  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®