Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





10 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 23 feb 2020, 00:09 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Graag hulp over welk spel dit gaat. Heeft een vriend van me gespeeld maar hij weet de naam niet meer.

Komt uit USA, in NL niet verkrijgbaar
111 dobbelstenen
SF ruimtethema

Dobbelstenen worden gebruikt voor resources, manschappen, upgraden, van alles. Dan heb je weer meer dobbelstenen, enz.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 feb 2020, 00:42 
Rooster Booster

Berichten: 86
Is het niet Roll for the Galaxy?
Dat spel heeft 111 dobbelstenen en voldoet aan je omschrijving, behalve het punt over alleen verkrijgbaar in de VS. RftG is ook in NL gewoon te koop.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 23 feb 2020, 11:47 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2219
Woonplaats: Den Haag
En het is een heel goed spel! Zie het - volstrekt onbegrijpelijk - zelfs weleens tweedehands voorbij komen.

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 23 feb 2020, 13:52 
Avatar gebruiker
mazinho schreef:
En het is een heel goed spel! Zie het - volstrekt onbegrijpelijk - zelfs weleens tweedehands voorbij komen.
Waarom onbegrijpelijk? Ik heb de mijne ook ooit verkocht. Te veel gedoe, te veel gepruts, te lang, niet spannend genoeg, kortom een zoveelste dobbelspel dat de sfeer en spanning van een ander goed spel probeert na te bootsen, maar daar toch niet in slaagt. Maar dat is mijn mening natuurlijk. En bij elk tweedehands exemplaar zijn er mensen die min of meer ook zoiets denken.


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: zo 23 feb 2020, 14:07 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Filosoof schreef:
mazinho schreef:
En het is een heel goed spel! Zie het - volstrekt onbegrijpelijk - zelfs weleens tweedehands voorbij komen.
Waarom onbegrijpelijk? Ik heb de mijne ook ooit verkocht. Te veel gedoe, te veel gepruts, te lang, niet spannend genoeg, kortom een zoveelste dobbelspel dat de sfeer en spanning van een ander goed spel probeert na te bootsen, maar daar toch niet in slaagt. Maar dat is mijn mening natuurlijk. En bij elk tweedehands exemplaar zijn er mensen die min of meer ook zoiets denken.


Vond het gehalte valsspelen (onbewust) en lekker rommelen achter je schermpje best hoog bij dit spel. Concept was leuk maar kaartspel deed er niet voor onder. Beide gehad en weg gedaan aanleren en onthouden van symbolen was toch lastiger dan ik had verwacht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 feb 2020, 14:24 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Ik vind Roll for the Galaxy ook een topspel en helemaal niet te lang, dat vind ik één van de voordelen, ongeacht het spelersaantal, duurt altijd ongeveer een uur.
Maar ik heb in mijn spellengroep wel heel duidelijk twee kampen: zij die het echt maar niets vinden en de fans. Either you love it or you hate it blijkbaar...

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 23 feb 2020, 14:45 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
The Iced One schreef:
Ik vind Roll for the Galaxy ook een topspel en helemaal niet te lang, dat vind ik één van de voordelen, ongeacht het spelersaantal, duurt altijd ongeveer een uur.
Maar ik heb in mijn spellengroep wel heel duidelijk twee kampen: zij die het echt maar niets vinden en de fans. Either you love it or you hate it blijkbaar...

Ik zit er wat tussen in, ik begrijp waarom velen het goed vinden maar het spreekt mij zelf niet zo aan. Wil wel eens meespelen maar zal het nooit zelf voorstellen, laat staan kopen.

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 feb 2020, 16:40 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
bijvoorbaatdank schreef:
Is het niet Roll for the Galaxy?
Dat spel heeft 111 dobbelstenen en voldoet aan je omschrijving, behalve het punt over alleen verkrijgbaar in de VS. RftG is ook in NL gewoon te koop.


Dank, deze was het inderdaad. Summiere omschrijving maar desondanks was de opgave niet te moeilijk zo blijkt. We hebben weer iemand blij gemaakt met deze info.

Over het spel zelf. na Drive (de korte kaartspelvariant) denk ik dat ik Race for the Galaxy ga proberen, Roll doe ik maar niet, teveel dobbelstenen naar mijn smaak denk ik.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 feb 2020, 17:34 
6. Scythe (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 2077
Woonplaats: Montezuma
Bridget schreef:
Over het spel zelf. na Drive (de korte kaartspelvariant) denk ik dat ik Race for the Galaxy ga proberen, Roll doe ik maar niet, teveel dobbelstenen naar mijn smaak denk ik.


Goed plan! Geef het wel een paar potjes kans om aan die symbolen en al die krachten te wennen, maar daarna heb je echt een gaaf kaartspel te pakken. Dat kunnen een paar oudgediende spelschrijvers hier vast beamen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2020, 11:40 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
1x geprobeerd te spelen. Met gamers. Iedereen raakte totaal afgeknapt van de kleuterschool drinkbekers van slecht plastic waar je mee moest werken. Heeft direct afgedaan. RACE for the galaxy echter, daar kun je me voor wakker maken!

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
10 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Wie weet welk dit spel dit is?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®