Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





30 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020, 12:40 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Mijn zusje is binnenkort jarig en haar spellenvlam is helemaal ontwaakt. Uiteraard ben ik in dezen graag een 'enabler' en zoek ik dus naar een geschikt spel voor haar.

Budget: € 50

Wat ze leuk vindt: Clever, Kingdomino, Pandemic Legacy, Kingdomino Duel, Patchwork, 7 Wonders Duel, en sinds kort ook Dungeons & Dragons. Dat een spel met tweeën gespeeld kan worden is dus belangrijk. Met meer mag, maar minimaal 2.

Nu zou je dus denken dat Roll Player perfect is, maar die is dan weer net boven budget.

Wat ze niet leuk vindt: haar vriend is een flinke minmaxer, dus ze vindt het niet leuk als ze eruit geminmaxed kan worden (dat is sinds nu een woord ja, graag gedaan). Iets met dobbelstenen doet het dus goed, een campaign ook.

Ik hoor graag jullie suggesties!

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Stijnhoofd op di 25 feb 2020, 13:04, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020, 12:49 
4. Bios: Origins (Second Edition) (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 135
Woonplaats: Zoetermeer
Is arboretum te gemeen? Hou je nog geld over ook

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020, 12:51 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Geld over is niet erg, dan kan ik er nog wat nuttige dingen bij doen. Lekker volwassen!

Maar Arboretum ken ik alleen van naam.

Ik zag net Kwakzalvers, ik vraag me af of dat iets voor haar zou zijn. Push-your-luck (druk je geluk!) is natuurlijk per definitie niet te min-maxen.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020, 14:39 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Denk zelf aan Rovers van de Noordzee of Rajas van de Ganges.

Denk dat ze dat wel leuk vind. Zitten ook dobbelstenen in.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020, 14:54 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Edwin84 schreef:
Denk zelf aan Rovers van de Noordzee of Rajas van de Ganges.

Denk dat ze dat wel leuk vind. Zitten ook dobbelstenen in.

Thanks, dat zijn mooie namen!

Ik bedenk nu ineens dat ze ook Machi Koro wel eens speelt. Heeft iemand ervaring met de Legacy-variant daarvan?

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020, 15:58 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
Potion explosion?!

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020, 16:00 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
JeVo schreef:
Potion explosion?!

Hoe is die met twee? Ik heb die alleen met maximaal spelersaantal gespeeld en dat was in ieder geval erg leuk.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020, 16:01 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Kingsburg? Werkt op zich met een dummy player wiens dobbelstenen worden gerold om zo effectief nobelen te blokkeren, maar dat is voor mijn man en mij geen reden om het spel met 2 personen niet ook onwijs leuk te vinden... Tweede (nieuwe) editie is wel rond de € 60 maar daar zit dan ook wel de uitbreiding in die bij de eerste FFG-editie los moest worden bij gekocht.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020, 16:04 
Party Animal

Berichten: 458
Woonplaats: Leidschendam
Beetje offtopic, maar ben benieuwd wat je precies bedoeld met minmaxen? Deze term ben ik nog niet tegengekomen. Heb je voorbeelden van spellen?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020, 16:05 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
wennepen schreef:
Kingsburg? Werkt op zich met een dummy player wiens dobbelstenen worden gerold om zo effectief nobelen te blokkeren, maar dat is voor mijn man en mij geen reden om het spel met 2 personen niet ook onwijs leuk te vinden... Tweede (nieuwe) editie is wel rond de € 60 maar daar zit dan ook wel de uitbreiding in die bij de eerste FFG-editie los moest worden bij gekocht.

Van mijn eigen ervaringen met dit spel denk ik niet dat dit in haar straatje valt. Ik vond het mechanisme erg leuk, maar het vechten dat je moet doen (of niet) vond ik too much, en vervelend om te doen. Daarnaast wil ik liever niet met een spel aankomen waarvoor ze nog wat moet downloaden.

kersje86 schreef:
Beetje offtopic, maar ben benieuwd wat je precies bedoeld met minmaxen? Deze term ben ik nog niet tegengekomen. Heb je voorbeelden van spellen?

Minmaxen is eigenlijk al je mogelijkheden constant overdenken en afwegen wat de beste optie is. Hoe minder randomness er in een spel zit, hoe meer iemand kan minmaxen. Veel minmaxen leidt tot AP: analysis paralysis.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020, 17:03 
PIONier
Avatar gebruiker

Berichten: 2
Woonplaats: Brussel
Aangezien ze D&D leuk vindt: Legenden van Andor. Co-operatief en van 2 tot 4 spelers. Missies duren meestal 45 minuten of langer.

King of Tokyo ook altijd een goeie, leuke herimplementatie van Yahtzee mechanisme. Dus beetje randomness door dobbelstenen,wel een iets 'lichter' spel dan degene die je hebt opgenoemd.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020, 17:20 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Stijnhoofd schreef:
wennepen schreef:
Kingsburg? Werkt op zich met een dummy player wiens dobbelstenen worden gerold om zo effectief nobelen te blokkeren, maar dat is voor mijn man en mij geen reden om het spel met 2 personen niet ook onwijs leuk te vinden... Tweede (nieuwe) editie is wel rond de € 60 maar daar zit dan ook wel de uitbreiding in die bij de eerste FFG-editie los moest worden bij gekocht.

Van mijn eigen ervaringen met dit spel denk ik niet dat dit in haar straatje valt. Ik vond het mechanisme erg leuk, maar het vechten dat je moet doen (of niet) vond ik too much, en vervelend om te doen. Daarnaast wil ik liever niet met een spel aankomen waarvoor ze nog wat moet downloaden.

kersje86 schreef:
Beetje offtopic, maar ben benieuwd wat je precies bedoeld met minmaxen? Deze term ben ik nog niet tegengekomen. Heb je voorbeelden van spellen?

Minmaxen is eigenlijk al je mogelijkheden constant overdenken en afwegen wat de beste optie is. Hoe minder randomness er in een spel zit, hoe meer iemand kan minmaxen. Veel minmaxen leidt tot AP: analysis paralysis.
Wat moet je dan downloaden bij Kingsburg?

Volgens mij zit alles in de doos en is het zonder app.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020, 17:26 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Oh dan heb ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat de dummy-speler een fan-variant was.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020, 19:38 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Dummy variant is heel simpel.

Gooi 3 dobbelstenen. Leg 1 van de stenen op het getal personage dat de som is van het aantal ogen. 442 is dan 10.

Gooi 2 stenen. Leg 1 van de stenen op de som van het aantal ogen.

Gooi de laatste steen en leg die op het juiste getal.


Dit dient alleen om elke ronde een aantal velden te bezetten zodat er meer strijd is om de adviseurs. Er is geen dummy die punten verdient of waar je beslissingen voor moet nemen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2020, 11:06 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Hardback
Chocolatiers
Valley of the Kings:Afterlife
Hive Pocket. Die met dat schattige oranjerode trekzakje.
Babel (de oude versie, niet het crappy 2019 aftreksel).

Bovenstaande zijn niet goed te minimaxen, hebben veel variatie, zijn bijzonder, nemen weinig plek in, hebben redelijke speeltijd, duidelijke, simpele regels maar met wat diepgang, en zitten zeker in je budget. De spellen die je zusje noemt zijn ook mijn zusjes favoriet, dus ik heb denk ik wel recht van spreken.

7 wonders duel - wel aardig maar was zelf te dom om de spelregels correct toe te kunnen passen dus kan ik die niet aanraden.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
30 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Op zoek naar spelcadeau voor zusje  

Gebruikers die deze topic waarderen

kosterix

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®