Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 14 nov 2020, 20:52 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 36
Woonplaats: Beerse (B)
Gezien er momenteel een kickstarter loopt voor Atlantis Rising (en de expansion) en het spel moeilijk retail te krijgen is, overweeg ik om het te backen.

Zee Garcia van the Dice Tower geeft het spel een 10/10, maar heeft het spel uiteindelijk maar 3 keer gespeeld?!

Wat zijn jullie bevindingen? Wat zijn de sterktes/zwaktes van het spel? En vooral: zouden jullie het terug opnieuw kopen of toch links laten liggen?

Alvast bedankt!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 15 nov 2020, 09:13 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Citaat:
Zee Garcia van the Dice Tower geeft het spel een 10/10, maar heeft het spel uiteindelijk maar 3 keer gespeeld?!


Dat is het grote euvel bij het gros van de professionele reviewers. Ze ploegen zich door karrevrachten nieuwe spellen heen om maar hun content te blijven leveren. Er is geen tijd voor verdieping, enkel voor eerste indrukken.

Het zal over een jaar wel blijken of dit spel een blijvertje is en dan kan je het via de secundaire markt kopen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 15 nov 2020, 11:22 
Locomotief

Berichten: 38
Heb hem vorig jaar in Essen gekocht en ben er heel blij mee. Qua “overwinningskansen” zit het denk ik tussen Pandemie (goed te doen) en Robinson Crusoe (schier onmogelijk) in. Er zit wel wat geluk/toeval in, zoals bij veel coop spellen, maar voor mij is dat niet storend. Er wordt wel flink wat afgedobbeld, dus als je daar niet van houdt: wegblijven. Thema/artwork/componenten vind ik erg goed gelukt. Spel doet het goed met zowel weinig als veel spelers (maar liefst tot 7p) en speelduur is ook prima, gaat redelijk snel. Zit zelf nog te twijfelen om expansion te backen, mis niet per se iets aan het spel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 20 nov 2020, 21:18 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 36
Woonplaats: Beerse (B)
PurpleHazer schreef:
Heb hem vorig jaar in Essen gekocht en ben er heel blij mee. Qua “overwinningskansen” zit het denk ik tussen Pandemie (goed te doen) en Robinson Crusoe (schier onmogelijk) in. Er zit wel wat geluk/toeval in, zoals bij veel coop spellen, maar voor mij is dat niet storend. Er wordt wel flink wat afgedobbeld, dus als je daar niet van houdt: wegblijven. Thema/artwork/componenten vind ik erg goed gelukt. Spel doet het goed met zowel weinig als veel spelers (maar liefst tot 7p) en speelduur is ook prima, gaat redelijk snel. Zit zelf nog te twijfelen om expansion te backen, mis niet per se iets aan het spel.


Nog bedankt om je ervaringen te delen!
Ik heb hem toch ook gebacked. Nu nog een klein jaartje wachten tot hij er is ... :crazy:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 21 nov 2020, 10:12 
5. Puerto Rico (2002)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Jerome schreef:
Citaat:
Zee Garcia van the Dice Tower geeft het spel een 10/10, maar heeft het spel uiteindelijk maar 3 keer gespeeld?!


Dat is het grote euvel bij het gros van de professionele reviewers. Ze ploegen zich door karrevrachten nieuwe spellen heen om maar hun content te blijven leveren. Er is geen tijd voor verdieping, enkel voor eerste indrukken.

Het zal over een jaar wel blijken of dit spel een blijvertje is en dan kan je het via de secundaire markt kopen.


En dan nog maar gezwegen over al de betaalde reviews... Het zijn vaak promofilmpjes. Daar moet je als potentiële koper wel bewust van zijn..



Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Atlantis Rising ... is het de moeite?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Atlantis Rising



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®