Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  

19 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 1,5 meter spellen
BerichtGeplaatst: do 21 mei 2020, 12:15 
Website beheerder

Pura Vida schreef:
:lol: wat ik me nou afvraag: waarom staan badminton, frisbeeën of stand-in-de-mand nog niet in de database?

Wij zijn nog op zoek naar de officiële regels in het Nederlands ;-)

Offline Profiel  BoardGameGeek    

BerichtGeplaatst: do 21 mei 2020, 12:33 
2. Terraforming Mars (2016)

Noviomagum schreef:
Pura Vida schreef:
dirk schreef:
Met dit zalig weer is Kubb de aanrader, 10 meter afstand !!

:lol: wat ik me nou afvraag: waarom staan badminton, frisbeeën of stand-in-de-mand nog niet in de database?

Badminton en Frisbee zijn sporten, ook al kun je ze heel goed recreatief beoefenen. Stand in de mand nog nooit van gehoord?

Stand in de mand en de bal is voor.... . De eigenaar van de geroepen naam probeert de bal te vangen, in welk geval hij/zij meteen door kan met gooien en roepen. Als de bal niet gevangen wordt dan moet de genoemde de bal pakken en proberen door de benen te rollen van de deelnemers die niet snel genoeg weg konden rennen. O ja: dat hoort er dus ook bij: mensen wiens naam niet wordt geroepen stuiven zodra de naam valt, zo snel mogelijk weg. Bal door je poortje is af. Bal niet door poortje krijgen idem. Voila: Nederlandse spelregels. Alleen niet officieel. Ik snap het.

BerichtGeplaatst: do 21 mei 2020, 13:07 
Standaard moderator

Ik dacht ook meteen aan 'Keer op keer'.

Iedereen zijn eigen papiertje en wanneer 1 iemand inderdaad telkens gooit en op aanwijzen van de actieve speler, de 2 gekozen dobbelstenen opzij legt, is er geen probleem.

Tof spelletje, niet duur en grote herspeelbaarheid. Als jullie het leuk vinden kan je die zelfs nog vergroten door de extra blocnotes met verschillende kleurtjes die anders ingedeeld zijn :D

Offline Profiel    Facebook  

BerichtGeplaatst: do 21 mei 2020, 14:31 
Standaard moderator

Citaat:
Stand in de mand en de bal is voor.... . De eigenaar van de geroepen naam probeert de bal te vangen, in welk geval hij/zij meteen door kan met gooien en roepen. Als de bal niet gevangen wordt dan moet de genoemde de bal pakken en proberen door de benen te rollen van de deelnemers die niet snel genoeg weg konden rennen. O ja: dat hoort er dus ook bij: mensen wiens naam niet wordt geroepen stuiven zodra de naam valt, zo snel mogelijk weg. Bal door je poortje is af. Bal niet door poortje krijgen idem. Voila: Nederlandse spelregels. Alleen niet officieel. Ik snap het.

Haha, nou je t zegt, begint het te dagen.
Meer in de lijn van verstoppertje en buskruiten. Mijn dochtertje speelde altijd Marco Polo, dat kende ik dan weer niet uit mijn tijd.
Volgens mij is het met deze kinder buiten spelletjes dat de regels veranderen van stad tot stad en zelfs van wijk tot wijk

19 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2

Opties

Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 

Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - 1,5 meter spellen