Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





48 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 27 jun 2020, 10:59 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
KrisZeeland schreef:
Obelix schreef:
War of the Ring => 4u genieten van LOTR
Through the ages => m.i. één van de meest strategische civ-spellen die er zijn.

Beide spellen worden hier enkel met z'n tweetjes gespeeld.
Through The ages, net even bekeken. Het spel ziet er niet zo aantrekkelijk uit, en de schijfjes lijken we ook een heel los systeem.
Maar de reviewers zijn enthousiast. Dus toch nog eens verder bekijken.
Het lijkt erop dat jullie beetje dezelfde smaak in zware spellen hebben als wij thuis.

Welke spellen hebben jullie nog meer in bezit in deze categorie die nog niet hebt genoemd?

Wellicht ontdekken wij zo ook een pareltje.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 27 jun 2020, 11:50 
2. Dungeon Petz (2011)
Avatar gebruiker

Berichten: 231
Woonplaats: Provincie Antwerpen
KrisZeeland schreef:
Obelix schreef:
War of the Ring => 4u genieten van LOTR
Through the ages => m.i. één van de meest strategische civ-spellen die er zijn.

Beide spellen worden hier enkel met z'n tweetjes gespeeld.
Through The ages, net even bekeken. Het spel ziet er niet zo aantrekkelijk uit, en de schijfjes lijken we ook een heel los systeem.
Maar de reviewers zijn enthousiast. Dus toch nog eens verder bekijken.


De eerste editie is inderdaad niet zo mooi uitgewerkt, en dat is een understatement. De tweede is iets mooier, maar je koopt dit spel hoofdzakelijk voor het mechanisme. Het artwork en de componenten, tja...
Het gepriegel met de schijfjes went bijzonder snel. Na een spel van enige uren droom ik over die gele dingetjes :crazy:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 27 jun 2020, 13:32 
10. Dominion (Second Edition) (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Obelix schreef:
Het gepriegel met de schijfjes went bijzonder snel. Na een spel van enige uren droom ik over die gele dingetjes :crazy:


Haha herkenbaar, ik heb gisterenavond lang gloomhaven filmpjes gekeken. En vannacht helemaal erover gedroomd.
Ik weet nog niet of het wat is voor ons. Het lijk voornamelijk vechten en dat spreekt me niet zo aan.
Wel spelen we graag de solo modus van Lord of Hellas, daar moet je ook wel vechten, maar is het toch vooral een puzzel van welke actie we wanneer spelen.


Fijn om te lezen dat de tweede editie van through The ages er wat beter uitziet, mechanisme is eigenlijk ook wel belangrijker dan het uiterlijk. Maar om je te overtuigen is een mooi bord wel een plus.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 27 jun 2020, 13:37 
2. Targi (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Citaat:
Het lijkt erop dat jullie beetje dezelfde smaak in zware spellen hebben als wij thuis.

Welke spellen hebben jullie nog meer in bezit in deze categorie die nog niet hebt genoemd?

Wellicht ontdekken wij zo ook een pareltje.




Wij hebben maar een bescheiden spellenkast,
de zwaardere spellen daarin zijn:
Crystal Palace
Robinson Crusoe met uitbreiding
Black-out Hongkong
Lord of Hellas (wij spelen alleen de solo modus met 2p)
Targi met uitbreiding
Alchemist met uitbreiding
Gaiaproject

Wij spelen zwaardere spellen altijd met 2 personen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 27 jun 2020, 15:16 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Meeste ken ik al. Lords of Hellas is niet ons genre.

Maar ga zeker meer lezen over BlackOut Hong Kong. Apart thema.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 27 jun 2020, 16:40 
7. "Black-out" (1939)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Edwin84 schreef:
Meeste ken ik al. Lords of Hellas is niet ons genre.

Maar ga zeker meer lezen over BlackOut Hong Kong. Apart thema.
Lord of Hellas is ook niet echt mijn genre, maar mijn man wilde hem perse kopen. na een paar mislukte potjes tegen elkaar, die ik allemaal grandioos verloor zijn we over gestapt op de solo modus, en die vinden we beide erg leuk.

Black-out vind ik erg leuk. Heel interessant mechanisme met kaarten, die je op verschillende manieren inzet.

Nu ben ik wel benieuwd naar jou lijstje van “zware spellen”. Misschien zit daar weer een tip voor ons tussen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 27 jun 2020, 16:51 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Heb al veel spellen hier genoemd. Maar zal vanavond eens in de kast kijken wat ik over het hoofd heb gezien.

Heb al veel spellen ook verkocht met de tijd omdat die na 4-5 keer spelen onder deden voor andere titels in de kast of omdat we ze te vaak hebben gespeeld.

Kun je een voorbeeld geven van een spel dat je net wel in de zware categorie vindt passen en wat je net te licht vind? Is dit gebonden aan tijdsduur of meer complexiteit?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 27 jun 2020, 17:47 
5. 7 Wonders Duel (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Lichtere spellen spelen we ook wel zoals 7 wonder duel, dominion en takenoko.

Maar op zondag middag willen we vaak even onze tanden kunnen zetten in een spel. Dus liever 1,5 a 2 uur spelen dan een klein uurtje. Lekker je hersens laten kraken met bv de Alchemist. Een paar stappen vooruit moeten denken omdat je anders hopeloos verliest zoals bij black out, en goed vooruit plannen zoals bij Gaia project.
Ook het uitzoeken van complexere regels vinden we een uitdaging.
Dus zowel lengte als complexiteit zijn belangrijke criteria.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 27 jun 2020, 21:53 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Spellen die wij hebben en goed bevallen bovenop de eerder genoemde spellen:

La Granja
Grand Austria Hotel
Cuba
Pret a Porter

Een ander spel dat echt een favoriet is maar waarover ik twijfel over de zwaarte is Orleans.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 27 jun 2020, 22:56 
Avatar gebruiker

Berichten: 633
Woonplaats: Dordrecht
.
Edwin84 schreef:
Spellen die wij hebben en goed bevallen bovenop de eerder genoemde spellen:

La Granja
Grand Austria Hotel
Cuba
Pret a Porter

Een ander spel dat echt een favoriet is maar waarover ik twijfel over de zwaarte is Orleans.


Orleans,is niet minder zwaar dan de door jou genoemde spellen.

Ik speel ook meestal met 2 mijn "zwaardere spellen".
Aanraders:

- Through the Ages - simpel beste spel wat ik ken. Verveeld nooit, en is zwaar en aan de lange kant, waardoor ik hem niet wekelijks speel. Maar eenmaal geoefend met 2 spelers is het makkelijk binnen de 2 uur te spelen. En dat het er niet uit ziet, tja... ik vind het wel meevallen en het blokjes schuiven is juist ook de charme.
- Brass Birmingham (of Lancashire) - grappig dat deze nog niet genoemd is, vind ik zelf ook heel cool.
- Viticulture - geweldig workerplacement spel, niet de zwaarste uit dit lijstje, maar kan het moeilijk licht noemen.
- Concordia - geweldig handelsspel, super simpele regels, maar zo veel denk werk.
- Agricola/Caverna - tja Uwe Rosenberg... altijd goed met dit soort spellen. Odin is ook een heel goed spel bv.
- Nusfjord, ook een Uwe en niet zo bekend als de eerder genoemde, maar solo en met 2 spelers een geweldig spel.
- Lord of the Rings LCG waarschijnlijk te kort om aan jullie omschrijving te voldoen en iets HEEL anders. Samen tegen het spel spelen met je eigen gebouwde decks, ja ik hou er van.
- Orleans ook een geweldige .... zou ik zeker bekijken als ik jou was.

Ik zou zelf Gloomhaven (HEEL Tof spel), niet aanraden, het is idd voornamelijk "vechten" of eigenlijk tactisch bewegen en abilities gebruiken. Maar als je twijfelt met de door jou genoemde reden zou ik hem niet aanschaffen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2020, 02:00 
.

Berichten: 16
Woonplaats: Gingelom BE
Great Western Trail, Castles of Burgundy & Tapestry misschien?
Great Western Trail is iets zwaarder dan de andere twee, maar wij spelen ze alle drie super graag.

Het thema van Terraforming Mars sprak me eerst ook niet aan, waardoor deze topper hier meer dan een jaar stof lag te vergaren. Na de eerste maal spelen had ik meteen spijt dat ik er zo lang mee had gewacht...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2020, 02:04 
.

Berichten: 16
Woonplaats: Gingelom BE
En dan vergeet ik Tzolkin nog....als je graag je hersenen laat kraken en aan planning wil doen, raad ik je aan deze zeker ook eens te bekijken.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2020, 07:37 
Boardgamebrothers
Avatar gebruiker

Berichten: 100
Woonplaats: Soest en Nijmegen
KrisZeeland schreef:
Lichtere spellen spelen we ook wel zoals 7 wonder duel, dominion en takenoko.

Maar op zondag middag willen we vaak even onze tanden kunnen zetten in een spel. Dus liever 1,5 a 2 uur spelen dan een klein uurtje. Lekker je hersens laten kraken met bv de Alchemist. Een paar stappen vooruit moeten denken omdat je anders hopeloos verliest zoals bij black out, en goed vooruit plannen zoals bij Gaia project.
Ook het uitzoeken van complexere regels vinden we een uitdaging.
Dus zowel lengte als complexiteit zijn belangrijke criteria.
F: Ik zit zelf naar Trismegistus te kijken. Wat ik begrijp een erg uitdagend spel. Ik heb deze hier volgens mij nog niet tegen zien komen. Maar ik zag al een hoop andere goede spel adviezen!

_________________
De Boardgamebrothers podcast, twee broers met een liefde voor bordspellen en alles wat daarbij komt kijken. Mark en Falco vertellen je er graag meer over Luister mee want Spelen verbroedert.
Check de podcast op:
https://boardgamebrothers.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2020, 08:20 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Als ik ‘zware spellen’ hoor, denk ik aan twee dingen: Vital Lacerda en Mindclash Games. Beiden staan bekend om hun zware spellen met veel diepgang, zowel mechanisch als qua thema. Ik heb ze nog nooit gespeeld maar krijg later dit jaar de Infinity Box van Anachrony. Van Anachrony is recent ook al een reprint uitgekomen: de Essential Edition. Let wel dat je dan geen miniatures krijgt, geen solo mode, en ook niet de modules die in de eerste versie van het basisspel zaten. Daarvoor heb je de Classic Expansion nodig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2020, 09:36 
Avatar gebruiker

Berichten: 633
Woonplaats: Dordrecht
En als ik Vital hoor denk ik, o die spellen vallen mij elke keer zo erg tegen. Zo veel “regeltjes” en “dingetjes” die niets bijdragen aan het spel, maar ja smaken verschillen.

Ik vind zijn thema’s en ideeën altijd geweldig maar heb altijd het idee dat hij zijn spellen wat gestroomlijnder moet maken (voor mijn smaak).

Je hebt volgens mij genoeg keuzes haha!! Er zijn zoveel goede spellen en zoveel smaken

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
48 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Wat zwaarder vakantie spel gezocht  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags

reis, vakantie



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®