Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Spellen zoals...
BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2020, 14:49 
Meeple

Berichten: 11
Woonplaats: Maasmechelen
Goedemiddag,

Mijn naam is Dominick Swennen, een 45-jarige vader van 2 uit Maasmechelen, België.
Ik speelde al bordspellen sinds ik me kan herinneren en na jaren geen tijd meer gehad te hebben voor deze hobby, ben ik recent opnieuw begonnen met spellen kopen.
Bij deze zou ik graag wat tips willen krijgen voor spellen in dezelfde trant als mijn favoriete spellen.
Deze zijn:

HeroQuest (jammer genoeg kwijtgeraakt bij verhuis en daar heb ik nu veel spijt van)
De Legenden van Andor
One Deck Dungeon Forest of Shadows

Ik zoek dus tips over spellen met volgende eigenschappen:
Fantasy thema
Dungeon crawler zoals HeroQuest en One Deck Dungeon
Puzzle zoals Andor
Mooi artwork
Liefst met een mogelijkheid tot solo spelen, aangezien ik niet steeds iedereen hier warm krijg om weer te spelen iedere avond :)
Kaartspel, dobbelspel, roll and write mag allemaal
Engels- of Nederlandstalig mag beide.

Ik kijk uit naar jullie tips


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spellen zoals...
BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2020, 21:23 
3. Orléans (2014)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Welkom Dominick!

Wel, dat is niet zo mijn genre, dus veel tips kan ik je niet geven. Maar kijk zeker eens naar Cartographers. Een leuke flip&write met fantasythema.

Succes! Je zal hier veel plezier beleven

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spellen zoals...
BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2020, 21:24 
3. Orléans (2014)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Kevin schreef:
Welkom Dominick!

Wel, dat is niet zo mijn genre, dus veel tips kan ik je niet geven. Maar kijk zeker eens naar Cartographers. Een leuke flip&write met fantasythema.

Succes! Je zal hier veel plezier beleven

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
Ohja en hij kan ook solo geloof ik (maar daar heb ik zelf geen ervaring mee).

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spellen zoals...
BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2020, 21:31 
1. Terra Mystica (2012)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Misschien Clank! A Deckbuilding Adventure als deckbuildende dungeon crawler?

Alchemists als fantasy-puzzel?

Verder dan dit rijkt mijn "fantasy-kennis" niet.

Ps: verder is flip&write waarschijnlijk ook niet helemaal het juiste mechanisme bij Cartographers. Ach, zoek het eens op ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spellen zoals...
BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2020, 21:46 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Als ik dit lees denk ik gelijk aan Gloomhaven. Deze staat op BoardGameGeek de grootste spellendatabase die er is al een paar jaar op nummer 1 van alle duizenden spellen en heeft alle elementen die jij noemt.

https://youtu.be/aUE-x8eCg6g


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Spellen zoals...
BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2020, 23:08 
Rooster Booster

Berichten: 91
Woonplaats: Enschede
Als je een lichte variant wil dan zijn de D&D bordspellen aanraders. Ravenloft, Ashardalon, Mad Mage, enzovoort. Komt in de buurt van Heroquest maar er is geen DM nodig. Wat mij betreft een voordeel.

En ja, Gloomhaven. Als je all out wilt gaan en uren en uren met een campaign (en regels) bezig wilt zijn. Een zwaar spel (letterlijk en figuurlijk) maar na een paar potjes goed te doen. Mijn onbetwiste nummer 1 co-op. Geniaal spel.

Nog zwaarder: Mage Knight. Een echte fantasy puzzel. Die speel ik alleen solo en ik moet er niet aan denken het met meer mensen te spelen. Solo kost het me al twee tot drie uur. En dat is zonder het kijken van playthroughs. Mijn nummer 1 solo als ik de tijd heb.

Dus allemaal solo te spelen van eenvoudig naar moeilijk. Maar allemaal zijn ze het waard en vallen ze in je categorieën.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spellen zoals...
BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2020, 23:15 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 272
PeterLB schreef:
En ja, Gloomhaven. Als je all out wilt gaan en uren en uren met een campaign (en regels) bezig wilt zijn. Een zwaar spel (letterlijk en figuurlijk) maar na een paar potjes goed te doen.


Zelf heb ik het nooit gespeeld, maar mocht je dit te zwaar vinden is Gloomhaven: Jaws of the Lion misschien iets?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spellen zoals...
BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2020, 23:27 
Meeple

Berichten: 11
Woonplaats: Maasmechelen
Kevin schreef:
Misschien Clank! A Deckbuilding Adventure als deckbuildende dungeon crawler?

Alchemists als fantasy-puzzel?

Verder dan dit rijkt mijn "fantasy-kennis" niet.

Ps: verder is flip&write waarschijnlijk ook niet helemaal het juiste mechanisme bij Cartographers. Ach, zoek het eens op ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk


Dank je voor de tips. Clank ziet er wel leuk uit. Ga ik eens checken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spellen zoals...
BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2020, 23:30 
Meeple

Berichten: 11
Woonplaats: Maasmechelen
PeterLB schreef:
Als je een lichte variant wil dan zijn de D&D bordspellen aanraders. Ravenloft, Ashardalon, Mad Mage, enzovoort. Komt in de buurt van Heroquest maar er is geen DM nodig. Wat mij betreft een voordeel.

En ja, Gloomhaven. Als je all out wilt gaan en uren en uren met een campaign (en regels) bezig wilt zijn. Een zwaar spel (letterlijk en figuurlijk) maar na een paar potjes goed te doen. Mijn onbetwiste nummer 1 co-op. Geniaal spel.

Nog zwaarder: Mage Knight. Een echte fantasy puzzel. Die speel ik alleen solo en ik moet er niet aan denken het met meer mensen te spelen. Solo kost het me al twee tot drie uur. En dat is zonder het kijken van playthroughs. Mijn nummer 1 solo als ik de tijd heb.

Dus allemaal solo te spelen van eenvoudig naar moeilijk. Maar allemaal zijn ze het waard en vallen ze in je categorieën.


Dank je voor de tips. Gloomhaven is er eentje dat ik inderdaad veel tegenkom. Staat zeker op mijn verlanglijst, maar valt nu op dit moment even buiteni mijn budget. Ik denk dat het dan eerder jaws ofvthe lion gaat worden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spellen zoals...
BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2020, 23:31 
Meeple

Berichten: 11
Woonplaats: Maasmechelen
Amethyst141 schreef:
PeterLB schreef:
En ja, Gloomhaven. Als je all out wilt gaan en uren en uren met een campaign (en regels) bezig wilt zijn. Een zwaar spel (letterlijk en figuurlijk) maar na een paar potjes goed te doen.


Zelf heb ik het nooit gespeeld, maar mocht je dit te zwaar vinden is Gloomhaven: Jaws of the Lion misschien iets?


Deze wordt me indedaad ook op andere sites aangeraden, dus ik denk dat het jaws of the lion gaat worden voor mijn volgende aankoop.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spellen zoals...
BerichtGeplaatst: do 05 nov 2020, 00:03 
Rooster Booster

Berichten: 91
Woonplaats: Enschede
Jaws of the Lion schijnt een erg goede introductie in Gloomhaven te zijn. Tom Vasel van the Dice Tower raadt zelfs aan om JotL eerst te spelen voor je aan Gloomhaven begint.

Lijkt me een prima keuze!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spellen zoals...
BerichtGeplaatst: do 05 nov 2020, 00:15 
Meeple

Berichten: 11
Woonplaats: Maasmechelen
PeterLB schreef:
Jaws of the Lion schijnt een erg goede introductie in Gloomhaven te zijn. Tom Vasel van the Dice Tower raadt zelfs aan om JotL eerst te spelen voor je aan Gloomhaven begint.

Lijkt me een prima keuze!


Dan denk ik dat het deze gaat worden, want dit spel krijgt de meeste aanbevelingen


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
12 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Spellen zoals...  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®