Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2020, 13:01 
kooiker

Berichten: 707
Ik had de vraag al bij het filmpje van de spellenreporter geplaatst, maar nu toch even ook hier om te kijken hoe jullie erover denken. Het gaat om het bewaren van grondstofblokjes op je Imperiumkaart. Op de meeste uitlegfilmpjes zie ik dat als er nog geen 5 grondstofblokjes op de imperiumkaart liggen om om te kunnen ruilen voor 1 crystallium deze daar blijven liggen voor de volgende fase of ronde. Nox legt het in zijn filmpje anders uit (op 9.12 minuten). Namelijk dat deze blokjes terug in de voorraad gaan. En zo lees ik het ook in de spelregels. Daar staat, ik citeer:
'Een grondstofblokje (uitgezonderd crystallium!) KAN NOOIT WORDEN OPGESLAGEN (in rode letters dus belangrijk... ), noch voor een fase, noch voor een latere ronde' . En ter controle in de engelse spelregels : 'You cannot save resource cubes (except krystallium) for a later phase or round.'
Ik vind deze regel eigenlijk best duidelijk, en niet onbelangrijk want het maakt dat je goed moet verzinnen hoe je aan rode blokjes kan komen. Maar ik zie het in bijna geen ander filmpje en dat is nogal verwarrend.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2020, 13:41 
7. Legendary: A Marvel Deck Building Game (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 94
Woonplaats: Emmen
ik heb altijd begrepen dat je de cubes op je kaart kon houden maar niet weer kon gebruiken om te gebruiken bij een underconstruction kaart. maar interresantte vraag, dus volg even


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2020, 14:25 
Feeling lucky...
Avatar gebruiker

Berichten: 446
Ik speel het ook zoals janeway; wel opslaan om te ruilen voor crystallium, maar ze zijn nooit meer los inzetbaar. Ik heb de spelregels niet zo bij de hand, maar het lijkt mij anders ook schier onmogelijk om nog aan crystallium te komen als de grondstoffen na elke ronde teruggegeven dienen te worden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2020, 14:45 
kooiker

Berichten: 707
Lucky Jack schreef:
Ik speel het ook zoals janeway; wel opslaan om te ruilen voor crystallium, maar ze zijn nooit meer los inzetbaar. Ik heb de spelregels niet zo bij de hand, maar het lijkt mij anders ook schier onmogelijk om nog aan crystallium te komen als de grondstoffen na elke ronde teruggegeven dienen te worden.

Het is misschien wel handig om de vraag te beantwoorden met de spelregels erbij.
En het is zeker wel mogelijk om aan crystallium te komen! Je moet alleen beter opletten waar je je grondstofblokjes neerlegt, meer keuzestress dus, maar heel goed te doen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2020, 14:55 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
De uitleg in het filmpje van Nox is niet correct.

Het antwoord vind je op site van de uitgever in de FAQ:

1/ At the end of the turn, what should I do with the cubes placed on my Empire card?
All the cubes placed on the Empire card are kept at the end of the turn. This applies to Krystallium cubes AND to cubes taken from Recycling Bonus.

https://www.laboitedejeu.fr/en/its-a-wonderful-world/

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2020, 14:58 
kooiker

Berichten: 707
Ah, dank je wel! Dat is duidelijk. Jammer dat dat er in de spelregels niet bij staat :roll:


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - It's a wonderful world spelregelvraag  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags

It's a wonderful world



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®