Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





23 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Keuzestress
BerichtGeplaatst: do 03 dec 2020, 11:01 
4. Bärenpark (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Van de 3 spellen die je noemt heb ik enkel stenen tijdperk gespeeld en dat is erg leuk. Het is net als agricola worker placement, maar doordat je meerdere poppetjes tegelijk mag zetten speelt het toch weer iets anders. Je kan het trouwens testen op BGA waar ik het ook heb leren kennen en ook in het echt is het mooi materiaal.
Berenpark, wingspan en great western trail zijn trouwens ook goede keuzes. Great western trail is wel duidelijk de zwaarste van de 3. Ik heb de expert edition van agricola en komt qua zwaarte toch daarmee overeen.
Kingdomino vinden we ook erg leuk, maar het is net als berenpark tegeltjes leggen (het is natuurlijk een heel ander spel, maar van mechanisme toch gelijkaardig).
Rajas van de ganges is ook een geweldige workerplacement met een mooi en kleurrijk speelbord. Behalve dat de startspeler een mooie olifant krijgt wel niets met dieren te maken, maar toch zeker het bekijken waard.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Keuzestress
BerichtGeplaatst: do 03 dec 2020, 13:59 
Joker

Berichten: 9
pinokio1993 schreef:
Van de 3 spellen die je noemt heb ik enkel stenen tijdperk gespeeld en dat is erg leuk. Het is net als agricola worker placement, maar doordat je meerdere poppetjes tegelijk mag zetten speelt het toch weer iets anders. Je kan het trouwens testen op BGA waar ik het ook heb leren kennen en ook in het echt is het mooi materiaal.
Berenpark, wingspan en great western trail zijn trouwens ook goede keuzes. Great western trail is wel duidelijk de zwaarste van de 3. Ik heb de expert edition van agricola en komt qua zwaarte toch daarmee overeen.
Kingdomino vinden we ook erg leuk, maar het is net als berenpark tegeltjes leggen (het is natuurlijk een heel ander spel, maar van mechanisme toch gelijkaardig).
Rajas van de ganges is ook een geweldige workerplacement met een mooi en kleurrijk speelbord. Behalve dat de startspeler een mooie olifant krijgt wel niets met dieren te maken, maar toch zeker het bekijken waard.


Ben een beetje bang dat Kingdomino dan een beetje van hetzelfe wordt. We spelen ook al regelmatig Patchwork. Ook een "tegeltjes leggen" spel natuurlijk.
Ben heel benieuwd naar Berenpark :-)
Rajas van de ganges lijkt me ook leuk. Zet ik erbij op m'n lijstje.

Inmiddels Friesche Velden besteld. Die lijkt me erg leuk. Van Grizzly kon ik Great Western Trail overnemen. Hopelijk kunnen we die dit weekend uitproberen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Keuzestress
BerichtGeplaatst: do 03 dec 2020, 15:12 
2. Sleeping Gods (2021)

Berichten: 8
Ben helemaal niet jaloers dat GWT bij jou zo snel op tafel komt :wink: Ik ben wel benieuwd naar jouw mening, ook al is dat misschien pas na een paar keer spelen mogelijk. In ieder geval veel plezier ermee.

Ik zie trouwens dat je nu veel grote spellen in huis haalt. Voor een korter spel in een klein doosje kan ik Dale of Merchants (ook een deckbuilder) van harte aanbevelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Keuzestress
BerichtGeplaatst: do 03 dec 2020, 15:17 
Joker

Berichten: 9
Grizzly schreef:
Ben helemaal niet jaloers dat GWT bij jou zo snel op tafel komt :wink: Ik ben wel benieuwd naar jouw mening, ook al is dat misschien pas na een paar keer spelen mogelijk. In ieder geval veel plezier ermee.

Ik zie trouwens dat je nu veel grote spellen in huis haalt. Voor een korter spel in een klein doosje kan ik Dale of Merchants (ook een deckbuilder) van harte aanbevelen.
Ik laat het je weten zodra ik er iets over kan zeggen

Was ook echt op zoek naar spellen die wat langer duren ;-) maar dat Dale of Merchants ziet er ook heel tof uit! *gaat op zoek naar een grotere spellenkast*


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Keuzestress
BerichtGeplaatst: do 03 dec 2020, 16:30 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2669
Woonplaats: Etten-Leur
Hutjevlut schreef:
pinokio1993 schreef:
Van de 3 spellen die je noemt heb ik enkel stenen tijdperk gespeeld en dat is erg leuk. Het is net als agricola worker placement, maar doordat je meerdere poppetjes tegelijk mag zetten speelt het toch weer iets anders. Je kan het trouwens testen op BGA waar ik het ook heb leren kennen en ook in het echt is het mooi materiaal.
Berenpark, wingspan en great western trail zijn trouwens ook goede keuzes. Great western trail is wel duidelijk de zwaarste van de 3. Ik heb de expert edition van agricola en komt qua zwaarte toch daarmee overeen.
Kingdomino vinden we ook erg leuk, maar het is net als berenpark tegeltjes leggen (het is natuurlijk een heel ander spel, maar van mechanisme toch gelijkaardig).
Rajas van de ganges is ook een geweldige workerplacement met een mooi en kleurrijk speelbord. Behalve dat de startspeler een mooie olifant krijgt wel niets met dieren te maken, maar toch zeker het bekijken waard.


Ben een beetje bang dat Kingdomino dan een beetje van hetzelfe wordt. We spelen ook al regelmatig Patchwork. Ook een "tegeltjes leggen" spel natuurlijk.
Ben heel benieuwd naar Berenpark :-)
Rajas van de ganges lijkt me ook leuk. Zet ik erbij op m'n lijstje.

Inmiddels Friesche Velden besteld. Die lijkt me erg leuk. Van Grizzly kon ik Great Western Trail overnemen. Hopelijk kunnen we die dit weekend uitproberen.
Je verhaal lijkt tegenstrijdig. King Domino is ook tegeltjes leggen naar wel heel anders dan Patchwork. Het is juist Berenpark dat enorm veel op Patchwork lijkt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Keuzestress
BerichtGeplaatst: do 03 dec 2020, 18:54 
Joker

Berichten: 9
Edwin84 schreef:
Je verhaal lijkt tegenstrijdig. King Domino is ook tegeltjes leggen naar wel heel anders dan Patchwork. Het is juist Berenpark dat enorm veel op Patchwork lijkt.


Hmmm, oké. Zal er eens een uitlegfilmpje over kijken dan. Dank voor je reactie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Keuzestress
BerichtGeplaatst: do 03 dec 2020, 20:03 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2669
Woonplaats: Etten-Leur
Hutjevlut schreef:
Edwin84 schreef:
Je verhaal lijkt tegenstrijdig. King Domino is ook tegeltjes leggen naar wel heel anders dan Patchwork. Het is juist Berenpark dat enorm veel op Patchwork lijkt.


Hmmm, oké. Zal er eens een uitlegfilmpje over kijken dan. Dank voor je reactie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Heel simpel gezegd: Berenpark en Parchwork zijn beiden spellen waarbij je tetris stukken op je eigen bordje zo efficiënt mogelijk moet plaatsen.

Dit is niet om King Domino dan aan te prijzen. Want hoewel dat heel anders is blijft dat ook een aanlegspel. Tussen alle opties die in dit topic zijn genoemd zijn ook spellen die echt totaal anders zijn.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Keuzestress
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2020, 20:06 
3. Sequence (1982)

Berichten: 3
Sequence lijkt mij een aanrader voor jullie.
Het is een tactisch spel waarbij je voor het eerst 5 op een rij moet verkrijgen.
Het spel zelf duurt niet zo heel lang.
Wij spelen meestal meerdere rondes (best of 5 bv.), waardoor je tussendoor ook even kunt pauzeren.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
23 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Keuzestress  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®