Zoals aangekondigd, volgt er nu een poll om die uitbreidingen te kiezen die het meeste waarde toevoegen aan het basisspel.
In het totaal heb ik 100 nominaties ontvangen. Ik zal nu 5 polls van telkens 20 spellen (in alfabetische volgorde) plaatsen. Per poll mag iedereen 4 spellen aanduiden waarvan hij of zij vindt dat ze echt een wel een toegevoegde waarde leveren aan het basis spel, of meer nog, die je graag altijd toevoegt als je het basisspel wil spelen. Per poule gaan de 4 spellen met de meeste stemmen dan door naar de finale om zo tot uiteindelijk een top 20 te komen.
Jullie krijgen één week de tijd om jullie favoriete uitbreidingen aan te duiden en dan volgt de finale ronde.
De beste speluitbreiding - poll - poule 2
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Kire
- Munchkin
- Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
Kire
- Munchkin
- Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
Re: De beste speluitbreiding - poll - poule 2
Ik heb gekozen voor:
Chakra - Yin Yang - Superspel met super uitbreidingen, vooral die met de witte stenen
Concordia - Venus - Superspel nu te spelen als team
Dice Town – Wild West - Maakt van een goed spel een heerlijk spel!
Flamme Rouge – Peloton - Mooie uitbreiding en niet alleen omwille van de kasseien!
Chakra - Yin Yang - Superspel met super uitbreidingen, vooral die met de witte stenen
Concordia - Venus - Superspel nu te spelen als team
Dice Town – Wild West - Maakt van een goed spel een heerlijk spel!
Flamme Rouge – Peloton - Mooie uitbreiding en niet alleen omwille van de kasseien!
-
Lord Leuber
- Party Animal
Cuba El Presidente is de categorie “had bij het basisspel gemoeten” wat mij betreft. Zonder is het spel te kort en te tactisch; met valt er meer te plannen.
GWT Rails tt North is anders, het basisspel werkt prima zonder. Meer een leuke variant.
GWT Rails tt North is anders, het basisspel werkt prima zonder. Meer een leuke variant.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Concordia Venus natuurlijk. Edwin heeft dat al adequaat verwoord elders hier:
Verder vind ik Corsica onmisbaar als tweepersoonskaart of solo.Edwin84 schreef: Concordia basisspel inclusief Venus
De Venus uitbreiding is niet alleen los te koop. Je hebt ook basis+Venus in één doos. Dit is wat mij betreft essentieel als je gewone Concordia niet hebt. Je kunt namelijk met dit spel ook de basis spelen terwijl je maar 1 doos koopt. Venus voegt toe dat met reams van 2 spelers kunt spelen. Je kunt dan met 6 man spelen in 3 teams. Ook is er een handkaart toegevoegd dat je beloond wordt voor meerdere handelsposten in een provincie. Dit balanceert ook weer. Tot slot zitten er leuke kaarten bij. Als je dus Concordia niet hebt, gewoon deze kopen.
-
Bert_
- Website beheerder
Hmm, hier ga ik passen - teveel uitbreidingen die ik niet ken.
Volg wel met interesse de stemmen voor uitbreiding van kwakzalvers of El Dorado.
Volg wel met interesse de stemmen voor uitbreiding van kwakzalvers of El Dorado.
-
Lucky Jack
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Gestemd voor Cuba - El Presidente omdat deze zoveel meer tactiek toevoegt in het spelen van je karakters. Zonder uitbreiding zijn de meeste rondes een herhaling van zetten, El Presidente voegt echt meer dynamiek toe.
Mijn tweede stem is voor Kwakzalvers - Alchemisten. Deze uitbreiding weet in dit spel vol (on)geluk en willekeur toch een beetje tactiek en keuze toe te voegen. Knap gedaan!
Mijn tweede stem is voor Kwakzalvers - Alchemisten. Deze uitbreiding weet in dit spel vol (on)geluk en willekeur toch een beetje tactiek en keuze toe te voegen. Knap gedaan!
-
Bert B.
- Professor Pimpel
Over kwakzalvers kan ik niets zeggen. Het basisspel van El Dorado hebben we meer dan 80 keer gespeeld. De uitbreiding is wel leuk, maar mag toch onze collectie verlaten. Het voegt voor ons te weinig toe.Bert_ schreef: Volg wel met interesse de stemmen voor uitbreiding van kwakzalvers of El Dorado.
-
Rubik
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com
Mijn stemmen zijn gegaan naar:
Dinogenics - Controlled Chaos, ik speel nooit meer zonder.
Flamme Rouge - Peloton
Concordia - Venus
Cuba - El Presidente
Dinogenics - Controlled Chaos, ik speel nooit meer zonder.
Flamme Rouge - Peloton
Concordia - Venus
Cuba - El Presidente
-
pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Ik heb gestemd voor Concordia Venus en catan kaartspel handel en Wandel.
Persoonlijk vind ik Kunstenaars en weldoeners leuker, maar ik was te laat voor het inbrengen van opties. We spelen sowieso gewoon altijd met 2 van de 7
Persoonlijk vind ik Kunstenaars en weldoeners leuker, maar ik was te laat voor het inbrengen van opties. We spelen sowieso gewoon altijd met 2 van de 7

-
MikeBzonderpuntje
- Caballero
Hier alleen gekozen voor de Gallia/Corsica uitbreiding van Concordia omdat je die nodig hebt wanneer je het met weinig spelers speelt.
En wie weet moet ik na jarenlang stof happen toch Cuba maar weer eens doen met de hier nog steeds ongespeelde El Presidente uitbreiding. Vond destijds het spel wel aardig maar niet bijzonder genoeg. Wie weet draait mijn mening bij met de uitbreiding erbij?
Heb de uitbreiding van Dune: Imperium nog niet gedaan, want het basisspel pas 1x gespeeld. Dat smaakte wel naar meer. Als ik het vaker op tafel krijg is dit wel een goede tip om eens te checken, dus dank voor deze poll.
En wie weet moet ik na jarenlang stof happen toch Cuba maar weer eens doen met de hier nog steeds ongespeelde El Presidente uitbreiding. Vond destijds het spel wel aardig maar niet bijzonder genoeg. Wie weet draait mijn mening bij met de uitbreiding erbij?
Heb de uitbreiding van Dune: Imperium nog niet gedaan, want het basisspel pas 1x gespeeld. Dat smaakte wel naar meer. Als ik het vaker op tafel krijg is dit wel een goede tip om eens te checken, dus dank voor deze poll.
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
el dorado helden en demonen: omdat het die extra's geeft van de asymetrie wat me wel bevalt en wat extra moeilijkheidsgraad aan de reis.
hero realms ruins of thandar campagin deck. Deze heb ik zelf genomineerd en daar al mijn argumenten bij gezet. maar kortgezegd: leuke coop mogelijkheid en campains zijn gewoon heerlijk!
hero realms ruins of thandar campagin deck. Deze heb ik zelf genomineerd en daar al mijn argumenten bij gezet. maar kortgezegd: leuke coop mogelijkheid en campains zijn gewoon heerlijk!
~ Always look on the bright side of life ~

-
Bert B.
- Professor Pimpel
De uitbreidingen Helden en Demonen voor El Dorado is hier net de deur uit. Voor ons bood die niet genoeg extra. Zo zie je maar dat bij sommige uitbreidingen de een het wel leuk vindt en de ander niet.