Zoals aangekondigd, volgt er nu een poll om die uitbreidingen te kiezen die het meeste waarde toevoegen aan het basisspel.
In het totaal heb ik 100 nominaties ontvangen. Ik zal nu 5 polls van telkens 20 spellen (in alfabetische volgorde) plaatsen. Per poll mag iedereen 4 spellen aanduiden waarvan hij of zij vindt dat ze echt een wel een toegevoegde waarde leveren aan het basis spel, of meer nog, die je graag altijd toevoegt als je het basisspel wil spelen. Per poule gaan de 4 spellen met de meeste stemmen dan door naar de finale om zo tot uiteindelijk een top 20 te komen.
Jullie krijgen één week de tijd om jullie favoriete uitbreidingen aan te duiden en dan volgt de finale ronde.
De beste speluitbreiding - poll - poule 4
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Kire
- Munchkin
- Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
Kire
- Munchkin
- Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
Re: De beste speluitbreiding - poll - poule 4
Moeilijke keuze. Het zijn geworden:
Orléans - Handel en Intrige - Vernieuwend
Orléans - Voorspoed en belegering - Heerlijk spel dat vraagt om variatie
Room 25 - Escape Room - Ongelooflijk spelveranderend, zeker de escape room module
Sagrada - 5-6 Player Expansion - levert heel wat nieuwigheden naast het grotere aantal spelers
Orléans - Handel en Intrige - Vernieuwend
Orléans - Voorspoed en belegering - Heerlijk spel dat vraagt om variatie
Room 25 - Escape Room - Ongelooflijk spelveranderend, zeker de escape room module
Sagrada - 5-6 Player Expansion - levert heel wat nieuwigheden naast het grotere aantal spelers
-
Lord Leuber
- Party Animal
1 optie gekozen: German Railroads. Zoals eerder gezegd vanwege het German deel, de kolen mogen van mij in de doos blijven.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Fenris al zes stemmen... wat maakt deze campagne tot een noodzakelijke uitbreiding van Scythe? Het spelmateriaal dat je modulair kunt toevoegen na de campagne? De coop die erbij zit? Ik stemde hier op de andere twee, die standaard in onze mix zitten: invaders en het modulaire bord. De laatste is een echte must have voor veelspelers omdat alle ingesleten strategieën en tactieken de prullenbak in kunnen.
-
Edwin84
- Elfenkoning
Dit is ook een lastige groep. Veel kanshebbers. Even een vraag aan de leden:
Wie hier kent Rattus goed en heeft het spel vaker gespeeld? Wat mij betreft is Pied Piper echt een must have omdat je anders snel uitgekeken raakt op het basisspel. Ik vermoed dat hij zo weinig spellen kent omdat het spel onbekend of onbemind is.
Wie hier kent Rattus goed en heeft het spel vaker gespeeld? Wat mij betreft is Pied Piper echt een must have omdat je anders snel uitgekeken raakt op het basisspel. Ik vermoed dat hij zo weinig spellen kent omdat het spel onbekend of onbemind is.
-
pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Orléans: Handel en intrige, vooral het goede dadenbord van Handel en de nieuwe gebeurtenissen zijn een must.
Park: Nightfall; Pas als je met de uitbreiding speelt weet je wat er schortte aan het basisspel.
Park: Nightfall; Pas als je met de uitbreiding speelt weet je wat er schortte aan het basisspel.

-
MikeBzonderpuntje
- Caballero
Veel leuke uitbreidingen, maar "essentieel" vind ik:
- Pitch Car extension 1. Bij Pitch Car vind ik het essentieel om langere en andere banen te bouwen dan je met de basisset kunt.
- Sagrada 5-6 spelers. Stomme naam voor de uitbreiding, want ik hoef 'm niet voor 5 of 6 spelers, maar juist voor de andere extra regels (privebordje met dobbelstenen) waardoor de geluksfactor net dat beetje minder wordt om het spel taktischer te kunnen spelen.
- Scythe - Invaders from Afar. Want ik speel het liefste met paars als kleur. En die zit hierin, dus da's persoonlijk essentieel....
- Rovers van de Noordzee uitbr. Het basisspel is net wat te flauw zonder.
- Pitch Car extension 1. Bij Pitch Car vind ik het essentieel om langere en andere banen te bouwen dan je met de basisset kunt.
- Sagrada 5-6 spelers. Stomme naam voor de uitbreiding, want ik hoef 'm niet voor 5 of 6 spelers, maar juist voor de andere extra regels (privebordje met dobbelstenen) waardoor de geluksfactor net dat beetje minder wordt om het spel taktischer te kunnen spelen.
- Scythe - Invaders from Afar. Want ik speel het liefste met paars als kleur. En die zit hierin, dus da's persoonlijk essentieel....
- Rovers van de Noordzee uitbr. Het basisspel is net wat te flauw zonder.
-
Pura Vida
- Kardinaal
He, leuk! Hoe vind je die dan spelen, los van de kleur? Akiko is een favoriet van mij, maar ik ga er toch weleens stevig de pottenbak mee in omdat ze zo traag op gang komt.MikeBzonderpuntje schreef: Scythe - Invaders from Afar. Want ik speel het liefste met paars als kleur. En die zit hierin, dus da's persoonlijk essentieel....
-
MikeBzonderpuntje
- Caballero
Het is zeker niet de makkelijkste kleur, maar heb er eerder dit jaar toch een keer net mee weten te winnen....Pura Vida schreef: He, leuk! Hoe vind je die dan spelen, los van de kleur? Akiko is een favoriet van mij, maar ik ga er toch weleens stevig de pottenbak mee in omdat ze zo traag op gang komt.
Maar ook als dat niet gebeurd: spelen is belangrijker dan winnen, ik heb sowieso liever een spannende pot dan dat ik iedereen vanaf het begin achter me laat. (Hm, dat klinkt arroganter dan ik wil)
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
ik geloof dat ik de meeste uitbreidingen niet zo essentieel vind hier, of de uitbreidingen van een spel niet ken omdat ik het gewoonweg niet vaak genoeg speel om voorbij de basis te komen.
degene die wel in aanmerking komt is rovers van de noordzee, basis is aardig, maar met uitbreiding is het leuk
degene die wel in aanmerking komt is rovers van de noordzee, basis is aardig, maar met uitbreiding is het leuk
~ Always look on the bright side of life ~