Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Cinnamon Games

4 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ik zoek een spel...
BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2023, 19:52 

Hoi allemaal!

Mijn man wil al een hele tijd een racespel (ik niet, niet mijn genre). Maar het moet ook een element hebben van samenwerken/elkaar helpen. Eigenlijk een realistische weergave van een wielerronde waarbij je achter een koploper aan gaat (alleen of met meerdere spelers) en meer van dat soort dingen.

Flamme rouge noemt hij 'gewoon dom kaartjes leggen' en zit niet genoeg interactie in voor hem.

Wie kan hem (of Sint ;) ) een spel aanraden?

Offline Profiel     

Berichttitel: Re: Ik zoek een spel...
BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2023, 20:49 
9. Tzolk'in: The Mayan Calendar (0)

Als het thema wielrennen moet zijn, kan ik er maar 1 bedenken die ik thematisch sterk vond: Leader 1 - Hell of the North. Behoorlijk tactisch en strategisch, met koplopers, peloton, verschillende wegen, cols, tussensprints... Je kon ook een complete Tour/Giro of wat dan ook voor ronde spelen met klassement en zo. Vergde wel wat boekhouding tijdens het spelen maar dat vond ik niet storend. (Als ik het me goed herinner. Al weer een hele tijd niet gespeeld, toch gauw weer eens doen.)
Ik weet niet of die nog ergens te vinden is helaas. Mijn exemplaar blijft bij mij in de kast. 8)

Als het ook autoracen mag zijn heb je meer keus. Thunder alley, Automobiles, Downforce vind ik bijvoorbeeld alle 3 erg leuk om te doen. Alle 3 ook met compleet andere mechanismen.
Het afgelopen jaar uitgebrachte Heat heb ik nog niet gedaan, maar schijnt nogal raakvlakken met Flamme Rouge te hebben. Dus ik weet niet of dit voor jullie een aanrader is.

Het zijn wel allemaal spellen die het best zijn met meer spelers. Ik zou ze niet met 2 doen.

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2023, 20:59 
Feeling lucky...

Het beste racespel van het moment is zonder nadenken Heat Pedal to the Metal. Dat is helaas voor jou de spirituele opvolger van Flamme Rouge van dezelfde makers.

Een spel met de kenmerken die jij omschrijft is mij onbekend.

Offline Profiel  BoardGameGeek    

BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2023, 01:56 
Standaard moderator

dat peletongevoel had ik inderdaad ook bij Thunder Alley. al zijn het dan treintjes van autos in een Indy 500 achtige race.

Afbeelding

Offline Profiel  BoardGameGeek    

4 berichten | Pagina 1 van 1 |

Opties

Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 

Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Ik zoek een spel...