Als het thema wielrennen moet zijn, kan ik er maar 1 bedenken die ik thematisch sterk vond: Leader 1 - Hell of the North. Behoorlijk tactisch en strategisch, met koplopers, peloton, verschillende wegen, cols, tussensprints... Je kon ook een complete Tour/Giro of wat dan ook voor ronde spelen met klassement en zo. Vergde wel wat boekhouding tijdens het spelen maar dat vond ik niet storend. (Als ik het me goed herinner. Al weer een hele tijd niet gespeeld, toch gauw weer eens doen.)
Ik weet niet of die nog ergens te vinden is helaas. Mijn exemplaar blijft bij mij in de kast.
Als het ook autoracen mag zijn heb je meer keus. Thunder alley, Automobiles, Downforce vind ik bijvoorbeeld alle 3 erg leuk om te doen. Alle 3 ook met compleet andere mechanismen.
Het afgelopen jaar uitgebrachte Heat heb ik nog niet gedaan, maar schijnt nogal raakvlakken met Flamme Rouge te hebben. Dus ik weet niet of dit voor jullie een aanrader is.
Het zijn wel allemaal spellen die het best zijn met meer spelers. Ik zou ze niet met 2 doen.