Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





37 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2011, 23:52 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 140
we zoeken een spel voor de hele familie dus voor 5 , 6 en zelfs 7 personen

mag een kaart of board spel zijn,
welke vinden jullie het beste, spannend , mag met spel tegen elkaar enz


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 00:19 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 503
Woonplaats: Tilburg
Machiavelli voldoet aan de eis van 7 personen en is een geweldig spel vind ik. Of het een echt familiespel is is de vraag, want er zitten behoorlijk gemene opties in.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 00:32 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Een familiespel hoeft nog niet meteen te betekenen dat je elkaar niet moet kunnen pesten in een spel.

Ik vind Machiavelli een prima familiespel (als in; geschikt voor veel families, niet alle).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 01:06 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 503
Woonplaats: Tilburg
Ik vind het ook prima. Het is meer, dat het misschien met kinderen niet geweldig speelt als het zo hard tegen hard gaat. :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 08:27 

Berichten: 121
Boonanza + Boonanza: De Uitbreiding
Robo Rally


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 08:40 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
Geniaal familie spel waar het eigenlijk niet 100% draait om het spel en winnen maar vooral om de achterliggende verhalen die tijdens het spel worden verteld.

http://www.bordspelmania.eu/spellen/detail/dixit-odyssey_1035.html

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 08:53 
Meneer de president
Avatar gebruiker

Berichten: 136
Woonplaats: Barneveld
boonanza vind ik met meer dan 4 spelers snel vervelend worden omdat je zo lang moet wachten en de handelsfase echt een kippenhok kan zijn. Wel hilarisch met de juiste mensen, maar het gunnen aan iemand wordt opeens wel heel erg belangrijk, want hoe meer mensen hoe meer kans op dezelfde dealtjes met de bonen.

Machiavelli is inderdaad een geschikt spel, ben er zelf niet zo een voorstander van, maar in de basis erg goed.

als het echt puur familiespel is, dan kan je ook kijken naar Dito. Vaak op verjaardagen komt dit spel even op 'tafel'. Veel humor en vooral met familie grappig omdat je snel een beetje dezelfde humor en associatie vermogen hebt. Ook leuk met wat jongere kinderen. Als ze maar kunnen schrijven :).

Voor de wat meer avondvullende programma's kan je kiezen voor Party en Co, Cranium en dan met teams werken. Beetje klassieke grotere groepen spellen.

Voor kennisspellen is lotto weekend miljonairs of 1 tegen 100 ook grappig om te doen.

Verder had laatst een kennis Black Stories meegenomen. Cooperatief spel. Grappig, maar vergt wel een creatief denkvermogen en het is cooperatief, dus niet echt een winnaar.

Als je spellen wilt doen die je niet hoeft te kopen kan je bijvoorbeeld hints doen. Iedereen schrijft een paar dingen op een briefje en je hebt gegarandeerd plezier (mits iedereen leuk mee doet).

Laatst deden we ook een leuk spelletje met zn 8en. Iedereen krijgt 4 blaadjes en schrijft daar een voorwerp op (of iets dat uit te beelden is). Voorbeelden wat we hadden was babyfoon, speelhuisje, deur, stoffering, busstation, lunchroom, maar ook wat lastigere dingen als klimop, grassprietje, dictee en faculteit.

Het spel wordt gespeeld in teams van 2 (even aantal is dus verplicht), wij speelden met 8 personen. 10 zou volgens mij ook leuk zijn, 6 ook, iets anders wordt of te klein of te groot. Verder bestaat het spel uit 3 speelronden.

Voorbereiding: Alle papiertjes in vieren vouwen en in een bakje doen en schudden. Startteam bepalen en timer erbij pakken.
Ronde 1: De een uit het team pakt een papiertje uit het bakje en probeert het te omschrijven. Er mogen geen gebaren of worden uit het te raden wordt gebruikt worden. Flauwe dingen als andere talen en woord begint met een 'r' zijn natuurlijk ook niet toegestaan. Het team krijgt 1 minuut de tijd. Bij overtreding van regels is beurt ook voorbij. De beurt rouleert per team en de spelers in het team wisselt natuurlijk ook per teambeurt. Ronde 1 is voorbij als alle briefjes op zijn. Tijd wordt direct stilgezet.

Punten per team worden genoteerd.

Ronde 2: Dit is de hints ronde. Spel gaat verder bij de gestopte tijd en team. Alle briefjes terug in het bakje en weer 1 minuut om zoveel mogelijk uit te beelden. Aanwijzen en praten is niet toegestaan. Aanwijzen op eigen lichaam mag natuurlijk wel.

Ronde voorbij als bakje leeg is en tijd weer stilgezet. Punten weer noteren.

Laatste en derde ronde. Alle briefjes weer in het bakje. Spel gaat verder bij tijd en speler waar we gebleven waren. Nu mag er slechts 1 woord gezegd worden en de andere speler moet het in 1 keer goed raden. Bij overtreding van deze regels, tijd voorbij of fout geraden gaat de beurt naar het volgende team. Voorbeeld: Op briefje staat faculteit. Speler zegt woord 'school'. Als teamgenoot 'dictee' zegt dan is het fout en gaat de beurt naar volgende team, als speler faculteit had gezegd was het goed en mocht de speler een volgend briefje proberen.

Heel simpel en erg leuk om te doen. Laatst in een weekend 2 keer gespeeld. Helaas door tijdgebrek niet meer kunnen doen. Iedereen moest erg lachen. Iedereen kan het, dat is het leuke.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 08:59 
8. StreetSoccer (2002)
Avatar gebruiker

Berichten: 753
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Er zijn veel 6-persoons spellen die best wel de moeite waard zijn. Ik zal er een paar noemen:
- Powerboats (van Cwali): een leuk, vlot racespel
- Carcassonne met uitbreiding (anders is het maar voor 5 geschikt)
- Elfenland
- Formula Dé
- Formul Fun (ook al een racespel)
- Reis om de wereld in 80 dagen (University Games)
- That's Life

En verder wil ik natuurlijk graag onze nieuwe website Spelmagazijn promoten :mrgreen: : hier kun je selecteren op een minimum of maximaal aantal spelers en dan krijg je een mooi overzicht van mogelijkheden.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 09:10 
Meneer de president
Avatar gebruiker

Berichten: 136
Woonplaats: Barneveld
Enrico schreef:
Er zijn veel 6-persoons spellen die best wel de moeite waard zijn. Ik zal er een paar noemen:
- Carcassonne met uitbreiding (anders is het maar voor 5 geschikt)

carcassonne is erg afhankelijk van het type spelers en is in die zin niet echt een snel te leren familiespel. Zelf afgelopen vrijdag met 3 zussen, zwager en vrouw gespeeld, maar daar zitten al 4 spelers bij die het spel kennen, 1 speler die het type spel kent en erg van de tactiek is en 1 speler die het graag wil leren en erg gemotiveerd was.

Zelf vind ik het erg leuk om te spelen met de uitbreiding, kooplieden, rivier en de katapult. De draak is ook leuk, maar dan moet je een andere uitbreiding laten varen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 09:25 
Fabrieksmanager

Berichten: 832
Woonplaats: Rosmalen
Een grappig kaartspel dat ik zou aanraden is De Saboteur. Speelt lekker vlot weg, en levert altijd verrassingen op als blijkt wie nu wel en niet een saboteur is.

Mag ik vragen in welke leeftijds range we moeten zoeken?
Dat kan namelijk nog al wat verschil maken...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 09:32 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Ik heb het nog niet gespeeld ivm telkens te weinig spelers, maar volgens mij is het mysterie van de abdij ook erg leuk..

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 09:53 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Zelf spelen we vaak de volgende met veel plezier.

kaartspellen:
- saboteur
- Wie is de ezel
- Take 5!
- take 10!
- bedriegers bedrogen (6p)
- Bokken schieten (6P)
- Get nuts (6p)
- 7 wonders
- Graantje de voorste (6p)
- Koehandel master (6p)
- Wizard (6p)

Als bordspel kan bv:
- Alhambra (6p)
- Eketorp (6p)
- Elfenland (6p)

Dobbelspellen:
- Regenwormen
- Wollie bollie (6p)

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 10:21 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 1298
Woonplaats: Heemskerk
Ik zou zeggen:

Take 5 of Take 10 zijn makkelijke spellen om te spelen.

_________________
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 12:15 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 140
hoi het gaat om volwassenen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 12:26 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 101
Woonplaats: Leiden
Struggle of Empires!

Of moest het per se een familiespel zijn :D

7 Wonders anders? Formula D?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
37 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - welke 4 ,5 .6 personen spellen zijn het leukst  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®