Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Iedereen die buiten clubverband op zoek is naar medespelers kan hier een berichtje plaatsen. Voor spelverenigingen is er een ander forumonderdeel beschikbaar.

Gezien de specifieke doelgroep krijgen rollenspellen en wargames elk bovenaan een apart plekje.



50 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende

Welke dag is het best?
zaterdag 36%  36%  [ 12 ]
zondag 42%  42%  [ 14 ]
feestdag 21%  21%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 33
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2014, 14:10 
2. Dominant Species (2010)

Berichten: 5
Ik speel met het idee een spellenclub op te richten in Mechelen en wil hier polsen of dit idee hier spelers kan vinden en eventueel geïnteresseerden om dit mee uit te bouwen.
Er zijn reeds genoeg alternatieven op avonden dus ging mijn voorkeur uit naar het organiseren van speldagen op zaterdag, zondag of feestdagen.
Door de centrale ligging zou ik dan ook graag regelmatig een BK organiseren van een bepaald spel.
Alle ideeën, opmerkingen, helpende handen en voorstellen zijn welkom.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2014, 17:37 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 156
Woonplaats: Heist-op-den-Berg
Zeker een goed plan. Ik trek in heist een paar mensen van bonheiden, ... maar het Mechelse blijkt dan weer net te ver. Wel opletten dat je met een club niet in het vaarwater van een spelfanaat (waar al spelavonden en events zijn) terecht komt.

Uit ervaring: het is een beetje proberen. Soms lukt het, soms niet. Vooral niet te veel verwachten. Bij de opening was er 3 jaar geleden bij mij 45 man ... op de regulier avonden een 7-tal ... nu krijgen een 100-tal mensen de nieuwsbrief en zijn we stilaan gegroeid naar een 20-25 spelers per avond. Leuk aantal, genoeg om zelf een spelletje te kunnen spelen en niet de hele tijd uit te moeten leggen. (Ook dat is iets om in het begin rekening mee te houden).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2014, 22:23 
6. Hoogspanning (2004)

Berichten: 5
Gunther schreef:
Zeker een goed plan. Ik trek in heist een paar mensen van bonheiden, ... maar het Mechelse blijkt dan weer net te ver. Wel opletten dat je met een club niet in het vaarwater van een spelfanaat (waar al spelavonden en events zijn) terecht komt.

Uit ervaring: het is een beetje proberen. Soms lukt het, soms niet. Vooral niet te veel verwachten. Bij de opening was er 3 jaar geleden bij mij 45 man ... op de regulier avonden een 7-tal ... nu krijgen een 100-tal mensen de nieuwsbrief en zijn we stilaan gegroeid naar een 20-25 spelers per avond. Leuk aantal, genoeg om zelf een spelletje te kunnen spelen en niet de hele tijd uit te moeten leggen. (Ook dat is iets om in het begin rekening mee te houden).


Bedankt voor de reactie Gunther. Natuurlijk ga ik ook eerst eens polsen bij de Spelfanaat. Mss is er ruimte voor een samenwerking.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2014, 09:44 
Uno

Berichten: 1
hey,

het lijkt met wel leuk om zo af en toe eens met gelijk gestemden gezelschapsspelen te spelen op een avond of dag.

In het Mechelse is voor mij perfect, dus als je eens zo'n avond/dag organiseert, laat het me dan zeker weten!!!

gr
Leen


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2014, 17:06 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Het zal inderdaad zijn wat je er zelf van verwacht.
Hier in Haasrode was er gewoon niets en ik had al enkele klokken gehoord dat ze de club in Leuven niet leuk vonden.

Ik besloot dus met het vrouwke een club op te richten. We werken niet met lidgeld maar met een "klantenkaart" zodat je geen geld "verliest" als je enkele keren niet kan komen. En ik denk dat 1 euro toch geen onoverkomelike drempel is.

Ik weet dat ik vlak tegen de taalgrens zit en dus een halve cirkel aan potentiele leden verlies maar als het aan mij ligt mag er wel wat meer volk komen.
Af en toe gaat het goed en dan heb je dagen dat je net een tafel kan vullen.

Het is een spijtige zaak, maar langs de andere kant is het altijd wel leuk. En omdat de groep klein is en er geen mensen bijzitten die het nodig vinden om minutenlang te rekenen gaan de spellen zeer vlot.

Ik zou zeggen, neem het "risico" en ga ervoor! Als ik de club niet zou hebben, dan had ik deze zaterdag geen Essenmarathon!

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 02 nov 2014, 00:04 
4. Eufraat & Tigris (1997)

Berichten: 5
Bedankt voor de reacties!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2014, 10:43 
Rooster Booster

Berichten: 79
Woonplaats: Brussel
Ik wil wel op de hoogte blijven. Merk ook dat er veel potentiële spelers in de omgeving zitten die niet per sé dezelfde kanalen volgen als wij. Misschien is polsen bij een café of cultureel centrum om een ander publiek aan te spreken. Zij die naar de fanaat gaan weten al waar ze terecht kunnen. Maar hou ons op de hoogte :-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2014, 11:59 
10. Piraten & Kooplui (2010)

Berichten: 89
Woonplaats: Mechelen (B)
Ik woon zelf in Mechelen en zal eens polsen bij ons groepje... We zijn wel eerder 'casual boardgamers' en absoluut niet talrijk :wink: (komen zo'n 1x per maand samen)
Spelen die hier meest op tafel komen zijn Clash of Cultures, Imperial 2030, Age of Empires III en Brieven uit Whitechapel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2014, 12:01 
Rooster Booster

Berichten: 79
Woonplaats: Brussel
Piedro: als uw ontalrijke groep nood heeft aan een extra speler: ik woon op 15 min van mechelen


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2015, 12:54 
Joker

Berichten: 7
Is deze club ondertussen al actief? Ik woon zelf in Mechelen en heb interesse om deel te nemen. Ik ken nog een aantal anderen die ook graag zouden deelnemen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2015, 12:33 
Meeple

Berichten: 12
Woonplaats: Mechelen
Ik ben sinds enkele maanden verhuisd naar centrum Mechelen. Spijtig genoeg vallen de spelavonden in de Spelfanaat op een moment dat ik niet kan dus ik heb ook wel interesse om mee in te springen op een eventuele spellenclub. Ik heb ook zelf wel wat spellen liggen (zeer divers, focus ligt op het juiste spel voor de juiste groep) dus ik kan ook wat aanbrengen als dat kan helpen. Ik weet dat er een zaaltje is achter het café 'De Hanekeef' dat relatief makkelijk beschikbaar is als je met de uitbater gaat praten. Mss is dat nog een interessante locatie?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2015, 22:39 
Garnaal

Berichten: 369
Woonplaats: Duffel (België )
Ik ben zeker ook geïnteresseerd.
Ik woon in Duffel en de Spelfanaat is spelen op woensdag namiddag dacht ik.
Mits ik ook moet gaan werken geen mogelijkheid.
De eigenaar van de Spelfanaat is de kwaadste niet dus geen probleem denk ik.
En daar wordt ook vooral Magic the Gadering gespeeld dacht ik.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 03 nov 2015, 13:39 
PIONier

Berichten: 4
Woonplaats: Mechelen
Ik woon in Mechelen en heb ook interesse!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 03 nov 2015, 14:52 
Avatar gebruiker
Zouden jullie, ipv eerst een club te willen opstarten, niet gewoon eens proberen om een paar data voor te stellen en ergens af te spreken (bijvoorbeeld het zaaltje in de Hanekeef of in de ViaVia). Dan weet je meteen hoeveel geïnteresseerden je hebt en kan je daar polsen welke dag(en) het beste uitkomt. Voor iedereen kan je toch nooit goed doen en het vraagt tijd vooraleer mensen een vaste avond in de week hebben geblokkeerd voor het verenigingsleven
Als je zorgt dat er voldoende liefhebbers zijn die wat spellen willen meebrengen, kan die avond gewoon gratis zijn (op de consumpties na). Ik denk dat je met die eerste ervaringen meteen kan aanvoelen of een club oprichten zinvol is of niet.


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: do 12 mei 2016, 09:00 
PIONier

Berichten: 2
Woonplaats: Mechelen (België)
Beste mensen van dit topic, komen jullie al samen? Ik heb ook interesse om af en toe een spel mee te spelen...


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
50 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spelers gezocht  
 Feed - Onderwerp - Spellenclub oprichten in Mechelen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®