Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  

Iedereen die buiten clubverband op zoek is naar medespelers kan hier een berichtje plaatsen. Voor spelverenigingen is er een ander forumonderdeel beschikbaar.

Gezien de specifieke doelgroep krijgen rollenspellen en wargames elk bovenaan een apart plekje.

5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 12 feb 2019, 12:19 
PIONier

Goedemorgen iedereen,

Ik ben nieuw hier op het forum dus ik zal mij eerst even voorstellen.
De naam is Menno, 31 jaar, woonachtig in de regio Dokkum (Noord-Oost Friesland).

Ik ben dol op bordspellen (heb er zelf inmiddels 40 á 50) met een steeds langer wordend verlanglijstje. Echter, zitten hier een aantal spellen tussen die tot op heden niet zijn gespeeld. Mede doordat ik niet altijd iemand heb die te porren is om een spel te spelen (ik kan elke dag wel spellen spelen).

Een echt favoriet bord- of kaartspel heb ik niet, maar ik merk wel dat thema en bepaalde mechanismes mij interesseren (bordspellen welke ik graag speel, Blood Rage, Deckbuilding a la Clank (in space!), marvel legendary maar ook arcadia quest en De Alchemist).

Ik weet zeker dat er meer mensen zijn die hun hobby niet vaak genoeg kunnen uitoefenen wegens gebrek aan medespelers (vooral bordspellen met een langere speelduur dan één uur). Mijn vriendin wil wel bordspelletjes met me spelen maar kijkt vaak op tegen een langere speelduur of het (samen) uitvogelen van bepaalde regels of elementen in een spel.

Dus via deze weg ben ik benieuwd of er in de regio Dokkum (Noord-Oost Friesland) mensen op dit forum actief zijn met wellicht hetzelfde ''probleem'' van het niet genoeg bord- en/of kaartspellen kunnen spelen wegens gebrek aan medespelers. Of wegens het gebrek van het uitzoeken van (complexe) regelboeken van spellen welke wel je wel graag wil spelen (Wat toch ook wel weer bij de charme van een complex spel hoort vind ik).

Mijn idee/voorstel is om met meerdere leden uit mijn regio (indien aanwezig) een soort groep aan te maken waarin datums, tijdstippen etc. kunnen worden uitgewisseld wanneer iemand zin heeft om een (bepaald)spel te spelen.

Ik wacht eerst af wat dit bericht gaat doen en hoop uiteraard op een aantal positieve reacties.

Groetjes!

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: di 12 feb 2019, 12:43 

Volgens de app meetup zijn er vier groepen in jouw regio. 3 Meetups in Groningen en 1 meetup in Leeuwarden, waar een bordspelvereninging zit. http://www.ucpleeuwarden.nl/ Anders kan je ook op de facebook groep bordspelers gezocht een oproep plaatsen. https://www.facebook.com/groups/bordspelersgezocht/

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: di 12 feb 2019, 14:55 
PIONier

Thanks voor de reactie!

Echter probeer ik toch iets dichterbij te zoeken dan Leeuwarden of Groningen aangezien dit voor mij toch al gauw 30 - 60 minuten rijden is. Vandaar ook mijn oproep voor Noord-Oost Friesland. Mocht er geen animo (genoeg) zijn dan kan ik altijd nog verder kijken naar Verenigingen.

Eerst maar eens afwachten :D

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: di 12 feb 2019, 22:03 

Ik snap het, maar het is voor een speldag eventueel altijd de moeite waard als je de hele dag kan spellen en dan komen de spellen die jij speelt ook vast op tafel. Probeer voor jou regio voor wekelijkse spelavond ook vooral de facebook groep, zo bereik je des te meer mensen en heeft je verslaving meer kans tot bloei :)

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2019, 12:03 
PIONier

Menno! Ik woon in Dokkum!
34 jaar en ik kan ook elke dag wel spelen haha!
Eigenlijk beetje zelfde situatie als jij lijkt het wel, niet altijd even enthousiaste mede gamers te vinden. Ik ben echt net geregistreerd dus ik hoop dat je dit bericht nog leest, zo ja, laat maar even wat horen!

Offline Profiel     

5 berichten | Pagina 1 van 1 |

Opties

Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 

Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spelers gezocht  
 Feed - Onderwerp - Gezocht: spelers Noord-oost Friesland