Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Iedereen die buiten clubverband op zoek is naar medespelers kan hier een berichtje plaatsen. Voor spelverenigingen is er een ander forumonderdeel beschikbaar.

Gezien de specifieke doelgroep krijgen rollenspellen en wargames elk bovenaan een apart plekje.



3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Online spellenavond
BerichtGeplaatst: za 28 maart 2020, 17:23 
Uno

Berichten: 1
Door corona zijn zo'n beetje alle spelavonden geschrapt. Erg jammer (uiteraard wel begrijpelijk), want spellen spelen is leuk en vooral nu we veel thuis moeten blijven, alleen soms wat afwisseling in de tegenspelers zou wel leuk zijn.

Daarom lijkt het mij leuk om een virtuele spelmiddag of -avond te organiseren. De bedoeling is dan om in een groepsvideochat (via bijvoorbeeld hangouts of discord oid) bij een iemand een spelbord op tafel te leggen en dat te filmen en de rest via chat of spraak te laten zeggen wat ze willen doen of zien. Ik denk dat met wat creativiteit we een best leuke avond kunnen hebben.

Wie doet/denkt er mee?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Online spellenavond
BerichtGeplaatst: za 28 maart 2020, 22:32 
Uno

Berichten: 1
Woonplaats: Affligem
BordSpeller schreef:
Door corona zijn zo'n beetje alle spelavonden geschrapt. Erg jammer (uiteraard wel begrijpelijk), want spellen spelen is leuk en vooral nu we veel thuis moeten blijven, alleen soms wat afwisseling in de tegenspelers zou wel leuk zijn.

Daarom lijkt het mij leuk om een virtuele spelmiddag of -avond te organiseren. De bedoeling is dan om in een groepsvideochat (via bijvoorbeeld hangouts of discord oid) bij een iemand een spelbord op tafel te leggen en dat te filmen en de rest via chat of spraak te laten zeggen wat ze willen doen of zien. Ik denk dat met wat creativiteit we een best leuke avond kunnen hebben.

Wie doet/denkt er mee?


Probeer anders via TableTop Simulator ?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Online spellenavond
BerichtGeplaatst: ma 30 maart 2020, 22:15 

Berichten: 756
Woonplaats: Utrecht - NL
Ik doe inmiddels met mijn maandelijkse en wekelijkse clubje spellen via de Steam app. Daar zijn al redelijk wat spellen voorhanden, en kosten een stuk minder dan de kartonnen variant. (Anders zou ik ze ook niet zo makkelijk "dubbel" kopen...)

Handig om een 2e scherm erbij te hebben voor Skype of Discord. En internet moet stabiel blijven maar dat is bij alles. Beter dan niks. En eerlijk gezegd lijkt me met een camera erbij zetten doen en vertellen wat je doet super omslachtig en onduidelijk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spelers gezocht  
 Feed - Onderwerp - Online spellenavond  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®