Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





38 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Match Game 8
BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2020, 11:00 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Dat bij sommige vragen antwoorden niet fout worden gerekend vind ik erg jammer, maar soms komt het mij persoonlijk dan ook weer beter uit... ach...

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Match Game 8
BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2020, 13:34 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
Bridget schreef:
Dat bij sommige vragen antwoorden niet fout worden gerekend vind ik erg jammer, maar soms komt het mij persoonlijk dan ook weer beter uit... ach...

In principe zouden foute antwoorden zichzelf af moeten straffen, omdat er heel weinig anderen hetzelfde foute antwoord zullen geven. Hierdoor zullen foute antwoorden nooit veel punten opleveren.

Het is wat anders als er binnen de groep deelnemers een soort standaard vluchtantwoord zou ontstaan: Als ik geen vijfde antwoord weet, vul ik altijd boter kaas en eieren in, omdat anderen dat ook doen en we zo toch nog punten scoren. Maar dat heb ik nog niet mee gemaakt.

Maar als ik vraag naar een niet vierhoekig speelbord, en de meerderheid vind Catan een goed antwoord, dan hebben de inzenders gelijk.

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Match Game 8
BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2020, 15:04 
7. Azul (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2903
Woonplaats: Noord-Brabant
Overigens verrassend dat Keer op keer 2x is genoemd. Daar staan toch echt punten op een van de dobbelstenen...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Match Game 8
BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2020, 15:14 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
WTULTC schreef:
Overigens verrassend dat Keer op keer 2x is genoemd. Daar staan toch echt punten op een van de dobbelstenen...
Net als regenwormen...

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Match Game 8
BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2020, 15:57 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 844
Woonplaats: De Meern
WTULTC schreef:
Overigens verrassend dat Keer op keer 2x is genoemd. Daar staan toch echt punten op een van de dobbelstenen...


Er zijn wel meer "foute antwoorden" met meerdere vernoemingen (tussen aanhalingstekens omdat, zoals JeVo steeds zegt, uiteindelijk niets echt fout it.)

Citaat:
5. Noem 5 spellen waarvan het speelveld wordt opgebouwd uit losse kaarten
4 CATAN
3 CARCASSONNE
2 ISTANBUL


Catan lijkt bijna het terugval antwoord te worden. Het past bijna overal bij, of in ieder geval wordt het bijna overal bij gesleept :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Match Game 8
BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2020, 17:24 
9. Earth (2023)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
Het leuke aan qwizzen is natuurlijk de discussie achteraf. Ik herhaal de vragen even letterlijk hieronder. Daaruit blijkt wat mij betreft dat Keer op keer prima past. Er staat immers niet "noem 5 spellen met alleen maar dobbelstenen zonder stippen." Zombie Dice vind ikzelf véél beter, maar ja, die leverde dus niks op.
Ook Catan past prima, want dat speelbord bestaat echt uit losse kaarten. Er wordt nl niet gevraagd naar "speelkaarten bridge formaat".
Wat me brengt bij wat nou zo leuk is aan matchgame: het gaat niet om de béste antwoorden volgens vaste criteria, maar om de antwoorden die het vaakst genoemd worden. De inschatting die je moet maken van wat ánderen opschrijven maakt het leuk. En in die geest is Catan natuurlijk een logisch antwoord. Dat dat spel overal bij genoemd wordt is juist bij een matchgame logisch: het is de moeder aller spellen. En wat doe je als je het niet precies weet? Dan haal je je moeder erbij....

1. Noem 5 spellen met bergen
2. Noem 5 spellen met dobbelstenen zonder stippen
3. Noem 5 spellen van Nederlandse / Vlaamse ontwerper(s)
4. Noem 5 spellen met schapen
5. Noem 5 spellen waarvan het speelveld wordt opgebouwd uit losse kaarten

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Match Game 8
BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2020, 18:08 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 844
Woonplaats: De Meern
Pura Vida schreef:
Ook Catan past prima, want dat speelbord bestaat echt uit losse kaarten. Er wordt nl niet gevraagd naar "speelkaarten bridge formaat".

Dat is dan denk ik toch een definite vraag. Ik vind waar het speelbord van catan uit is opgebouwd een tegel, ik zou dat geen kaarten noemen. Het gaat daarbij niet om de vorm, maar de dikte.

Pura Vida schreef:
En in die geest is Catan natuurlijk een logisch antwoord. Dat dat spel overal bij genoemd wordt is juist bij een matchgame logisch: het is de moeder aller spellen. En wat doe je als je het niet precies weet? Dan haal je je moeder erbij....

:clap:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Match Game 8
BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2020, 18:16 
9. Earth (2023)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
pieter.schutz schreef:
Pura Vida schreef:
Ook Catan past prima, want dat speelbord bestaat echt uit losse kaarten. Er wordt nl niet gevraagd naar "speelkaarten bridge formaat".

Dat is dan denk ik toch een definite vraag. Ik vind waar het speelbord van catan uit is opgebouwd een tegel, ik zou dat geen kaarten noemen. Het gaat daarbij niet om de vorm, maar de dikte.

Toen ikzelf Catan invulde, en Carcassonne ook trouwens, toen dacht ik nog: dit zullen we wel "tegels" noemen eigenlijk. Maar toen dacht ik: als ik een willekeurige voorbijganger zo'n Catan tegel geef en vraag: wat is dit? Dan zeggen ze zeer waarschijnlijk: een kaart. Of: een kaartje. Net even bij zoon 1 gecheckt en voila: "dat is een kartonnen kaartje van Kolonisten, papa." Dus: als je moeder het ook niet weet, vraag het je zoon.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
38 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Forumspellen en Quizzen  
 Feed - Onderwerp - Match Game 8  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®