Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





32 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2021, 10:42 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Deze week heb ik weer een speciale versie van de BSM Kahoot! Quiz. Er zijn een 35-tal vragen, opgesteld door Alexander Kneepkens van Jolly Dutch en enkele bonusvragen, opgesteld door mezelf. Het thema is: Nederland: spellenland!
Nederlandse bordspellen, ontwerpers, beurzen, winkels, … alles komt aan bod. Vlamingen mogen uiteraard ook meedoen. :-)

Bovendien heb ik extra goed nieuws: Jolly Dutch stelt een exemplaar van hun spel ‘Herrlof’ ter beschikking voor één van de deelnemers aan deze quiz.

Voor alle anderen die Herrlof ook eens willen spelen: je kan binnenkort Herrlof ook op BoardGameArena spelen! (Nu al beschikbaar als Alfa spel!)

Om de winnaar van Herrlof te bepalen, dacht ik eerst een onschuldige hand een winnaar te laten te trekken, maar dit mocht niet van de Corona Commissie. Vandaar dat ik verplicht was een alternatief te zoeken. Ik zal daarom gebruik maken van … het psychologische getallenspel. :-) (Hoe plug je je eigen initiatieven?)

Meer info, zie: spellen-en-quizzen/topic29526.html

Je zal dus in het begin van de quiz een natuurlijk getal groter dan 0 moeten ingeven. Het laagste getal dat door niemand anders wordt gekozen en waarvoor geldt dat ook het voorgaande getal en het getal er na niet gekozen wordt, wint Herrlof! In het uitzonderlijke geval dat geen enkel getal hieraan zou voldoen, wint het hoogste getal dat slechts door één persoon gekozen is!
Wil je winnen, moet je uiteraard ook al de quizvragen beantwoorden (al dan niet correct) en ook je BSM Nickname ingeven zodat Jolly Dutch je kan contacteren om concreet af te spreken mbt de overdracht van het spel.

Gezien het grotere aantal vragen en het feit dat we een mooie prijs mogen weggeven, zal deze quiz wat langer openstaan: maandagmiddag 8 februari sluit ik deze quiz af. Op dinsdag maak ik dan de winnaar bekend.

Hier is de link naar de quiz:

https://kahoot.it/challenge/05606876

Veel plezier met deze quiz! En ja, ook nu is feedback welkom evenals je score.

Erik

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Laatst bijgewerkt door Kire op ma 08 feb 2021, 15:09, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2021, 11:54 
Veenboer

Berichten: 166
Nice,

Een mooie tweede plaats, nipt achter Mazinho!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2021, 12:19 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Diied schreef:
Nice,

Een mooie tweede plaats, nipt achter Mazinho!


Ik heb ze zelf ook eerst gespeeld en mijn score was maar heel pover. Wel veel bijgeleerd! :-)

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2021, 13:33 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 34
Woonplaats: Culemborg
Je tweede plaats ben je kwijt, @Diied

Ik had niet verwacht zoveel vragen goed te hebben. Maar blijkbaar heb ik toch nog meer meegekregen de afgelopen jaren dan ik dacht :-)

Wat een leuke quizvragen ook weer!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2021, 13:38 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
goed lezen blijft een punt :)

het begon erg slecht, maar uiteindelijk had ik de slag beter te pakken.
Voorlopig sta ik met 19008 bovenaan

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2021, 18:37 
Spelmagazijn.com
Avatar gebruiker

Berichten: 684
Met 22831 net op het laatst de koppositie moeten afstaan.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2021, 21:10 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
JeVo doet met zo’n 17k punten een 7e plek voorlopig.

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2021, 22:24 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Woonplaats: deurne nl
Wat leuk dat we deze keer een prijs kunnen winnen. Al denk ik dat ik psychologisch het verkeerde getal heb ingevoerd. (ik heb me laten verleiden tot het gooien van een dobbelsteen)

De quiz was leuk, maar wel moeilijk. Vooral die dingen op volgorde zetten vind ik heel moeilijk. Toch erg tevreden met mijn score, op het moment van maken 3e.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2021, 23:06 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1361
Woonplaats: Leerdam
De koplopers van eerder vandaag zijn ondertussen niet meer te vinden. Voorlopig plaats 5 met 21147

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 26 jan 2021, 10:11 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1495
Woonplaats: Beverwijk
25481. Voorlopig aan de leiding :)
(Leuke quiz, wel een beetje lang)


Laatst bijgewerkt door olavf op di 26 jan 2021, 11:34, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 26 jan 2021, 10:48 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
olavf schreef:
25481. Voorlopig aan de leiding :)
Leuke quiz, wel een beetje lang)


Als er een prijs aan vast hangt, moet je er meer voor werken :-)

Ter herinnering voor allen: 'Wil je het spel winnen, moet je ... ook je BSM Nickname ingeven.'

Maw, je kan enkel winnen met een bestaande BSM Nickname. Door de quiz (opnieuw) te spelen met een niet-bestaande BSM Nickname, maak je geen kans op Herrlof, ook al heb je het winnende getal. Ik neem dan het volgende winnende getal. Dit ter verduidelijking om eventuele misverstanden te vermijden.

Om te checken of de BSM Nickname bestaat, gebruik ik de zoekfunctie in BSM.
Indien je per ongeluk een typefout maakte bij het invoeren van je BSM Nickname, mag je me dit melden, dan houd ik hier rekening mee.

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 26 jan 2021, 11:32 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 154
Vraag 36 (over Zuiderspel) is fout.


Ja, wel voortgekomen uit maar het is al sinds 2010 een aparte stichting die geheel onafhankelijk is


Laatst bijgewerkt door Geerius op di 26 jan 2021, 14:59, in totaal 1 keer bewerkt.
Alles in spoiler gezet op aanvraag.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 26 jan 2021, 13:15 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 109
Woonplaats: De Bilt
Jammer dat je exact het verkeerde deel van je reactie achter een spoiler hebt gezet waardoor je juist het antwoord op de vraag openbaar hebt staan. EDIT: Dank voor het aanpassen BSM team

Inhoudelijk: ik had het inderdaad anders moeten verwoorden, ondanks dat de betreffende beurs voortgekomen is uit deze vereniging, de voorzitters van beide hetzelfde zijn en het gros van de vrijwilligers/organisatoren uit deze vereniging komen. EDIT: Het betreft hier dat de voorzitter van Roll The Dice ook secretaris is van Zuiderspel (ik ging er vanuit dat de eerste persoon die bij het bestuur van Zuiderspel vernoemd stond ook de voorzitter was).

Verder benieuwd naar je score? Wat vond je van de quiz? Was het aantal vragen te veel?

Moenja schreef:
Vraag 36 (over Zuiderspel) is fout.

Ja, wel voortgekomen uit maar het is al sinds 2010 een aparte stichting die geheel onafhankelijk is

Redactie door JeVo: ook bij jou de betreffende regels onder de spoiler gezet.

EDIT: Thanks JeVo, geen zorgen, mijn reactie gaf GEEN antwoorden prijs (tot een latere edit toen het al achter een spoiler stond) maar extra voorzichtigheid kan geen kwaad

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door xkneepkens op ma 08 feb 2021, 15:19, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 26 jan 2021, 14:25 
Grote Dienaar

Berichten: 130
Woonplaats: Zichem
Leuke quiz alweer.
Van mij (en waarschijnlijk ook van alle andere deelnemers)
mag je hem nu sluiten.
Vergeet sportiviteit maar, er is een spel te winnen!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 26 jan 2021, 21:50 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Na één dag is deze quiz al meer dan 50 keer gespeeld. Geen enkele Kahoot! quiz hiervoor had zo veel succes. Hoe komt dat?

A. De vragen werden deze keer niet door mij opgesteld
B. Het thema is Nederland
C. Het zijn bijna dubbel zo veel vragen als anders
D. Het woord WEDSTRIJD staat in de titel

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
32 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Forumspellen en Quizzen  
 Feed - Onderwerp - BSM Kahoot! Quiz 17 - WEDSTRIJD - Winnaar is bekend!  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®