Mijn vakantie is voorbij, dus ik ben weer begonnen met het maken van quizzen.
De volgende quiz gaat over het oude Rome en het Romeinse Rijk.
Je krijgt 20 spelborden te zien en de naam van de ontwerper(s). Elke keer moet je de eerste letter van de naam van het spel intypen.
Omdat je elke keer een letter moet typen, kan het gebruik van een toetsenbord in combinatie met de volgende tip handig zijn: Door drie keer op 'tab' te drukken wanneer de aanwijzing verschijnt, wordt de cursor in het venster gezet. Dit is sneller dan het gebruik van je muis.
Ik wil ook een korte update geven over mijn initiatief om sponsoring te krijgen voor nog een jaar quizzen.
Tot nu toe heb ik via BGG en BSM samen 47 sponsors. Alle sponsors samen hebben 620 Euro gesponsord! Ik heb dus bijna mijn doel van 708 Euro bereikt, wat me zou toelaten mijn quizzen te publiceren voor alle BGG en BSM gebruikers, zonder beperking.
Mocht ik dit doel niet halen, dan zullen de quizzen in eerste instantie alleen beschikbaar worden gesteld aan de sponsors (via PM), omdat ik dan slechts een licentie voor 50 spelers kan kopen. (Ter referentie: de meeste sponsors sponsorden de prijs van een biertje of een klein kaartspel. Er zijn uitzonderingen natuurlijk: één persoon doneerde zelfs 100 Euro
Hier is de link naar de nieuwe quiz:
https://kahoot.it/challenge/03126233
Veel plezier!
Erik