Normaal gesproken zou ik in deze tijd van het jaar geen tijd hebben om een quiz te maken, omdat ik dan druk bezig zou zijn met de voorbereidingen voor mijn reis naar Essen: kijken of er nieuwe spellen zijn om te testen, een lijst maken van alle freebies, mijn reis door de verschillende hallen plannen, zorgen dat ik weet waar ik de kaartjes voor de Dice Tower live show kan krijgen, een etentje regelen met mijn Amerikaanse vrienden van de podcast The Spiel, ....
Voor het eerst in meer dan 15 jaar zal ik echter niet naar de spellenbeurs in Essen gaan. De reden zal waarschijnlijk geen verrassing zijn: Covid.
Ik voel me nog niet klaar om zo'n groot evenement bij te wonen en het idee om de hele dag een mondmasker te moeten dragen spreekt me ook al niet aan. Als alternatief hebben we een 3-daagse trip naar de Belgische Ardennen gepland met onze Essen-bende, waar we spelletjes zullen spelen, bier en wijn zullen drinken en herinneringen zullen uitwisselen over onze vorige Essen-reizen. Hoewel het niet het echte werk is, kijk ik echt uit naar deze trip!
Omdat ik Essen 2021 niet helemaal kon vergeten, heb ik me geabonneerd op de BGG Essen Preview 2021 updates, zodat ik tenminste een gevoel heb van wat er gaande is.
Deze 2021 lijst, die op dit moment meer dan 400 speltitels bevat, inspireerde me voor deze quiz.
Ik verwacht dat velen van jullie nog niet alle nieuwe spellen kennen en daarom wil ik testen hoe goed jullie de nieuwe spellendozen herkennen of hoe goed jullie in staat zijn om uit 4 opties de juiste bordspelnaam te kiezen.
Ik heb 30 spellen geselecteerd die er voor mij aantrekkelijk uitzagen en ik heb de naam van het spel van de (soms nog draft) cover verwijderd. Vervolgens heb ik 3 extra namen voor het spel verzonnen en nu is het aan jullie om uit te vinden wat de echte naam van het spel is.
Ik heb veel plezier beleefd aan het verzinnen van de nepnamen en ik hoop dat jullie nu ook veel plezier zullen beleven aan het vinden van de juiste namen.
Zoals altijd kijk ik uit naar jullie scores en jullie feedback!
https://kahoot.it/challenge/02135626
Have Fun Quizzing
PS Ik merk net dat dit mijn 50ste BSM Kahoot! quiz is!