Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Spellenfest 2024

8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 12 feb 2024, 17:41 
BordSpelMania Fan!

Hoi,

Ik heb weer een Order Up quiz gemaakt. Deze keer heb ik 20 spellen van 20 ontwerpers genomen. Het zijn allemaal spellen die volgens mij deel zouden moeten uitmaken van de collectie van elke spellenliefhebber

In deze quiz moet je de antwoorden naar de juiste plek slepen. Als je denkt dat alles in orde is, druk je op 'Submit Guess'.
Om het je makkelijker te maken kun je de antwoorden waarvan je zeker bent vastzetten, zodat ze op hun plaats blijven. Aarzel niet om deze geweldige functie te gebruiken!
Op dit moment worden de antwoorden van boven naar beneden gecontroleerd en het controleproces stopt zodra er een fout antwoord wordt gevonden.
Aan jou om de fout te corrigeren en opnieuw in te zenden. Hoe minder keer je alle antwoorden correct moet ordenen, hoe hoger de score!

Is het je gelukt in 1 poging? Hoeveel van deze spelletjes zitten er in jouw verzameling?

Ik ben benieuwd naar je feedback.

https://www.sporcle.com/games/HaveFunQu ... signer---1

Have Fun Quizzing!

Erik

BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453

Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   

BerichtGeplaatst: ma 12 feb 2024, 17:57 
Beheerder

Die viel goed mee. 20/20 met 2:21 over.
Twee topspellen die niet in onze collectie zitten: Hoogspanning en Concordia. Niet dat ik ze niet wil, maar ik speel die wel eens bij vrienden (en onze collectie is al jaren veel te groot).

Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  

BerichtGeplaatst: di 13 feb 2024, 08:28 
(geen ondertitel)

In 2x goed en door de grote bekendheid van de titels inderdaad goed te doen.
Ik had Bauza en Faidutti omgewisseld.

Overigens vind ik dat geen van deze titels in elke collectie zouden moeten zitten. Bordspellen als hobby is zo breed dat er hele genres in zitten die gewoon niet je smaak kunnen zijn.
Ik ben mijn collectie ook met deze insteek begonnen namelijk, maar toen ik voor de zoveelste keer bij het kiezen van een spel Alhambra, T&E, Catan, Carcassonne en Memoir voorbij ging op de plank omdat ik ze eigenlijk niet (meer) leuk genoeg vind zijn ze de deur uitgegaan.
Ik bedoel, als je erachter komt dat je workerplacement gewoon niet leuk vindt, waarom zou je Agricola in de kast laten staan, bijvoorbeeld? Dan is het meer een soort museumcollectie waar voor de compleetheid bepaalde eisen aan worden gesteld.

Wel zou ik achter het standpunt staan dat dit spellen zijn die elke spellenliefhebber een keer, of misschien minstens een paar keer, gespeeld zou moeten hebben. Het is een uitstekend overzicht van de diversiteit die de hobby te bieden heeft en kan je heel goed op weg helpen in welke genres je verder wilt zoeken.
(de enige die ik mis in dat geval is Can't Stop :) , in de collectie heb er 7 van de 20)

Offline Profiel  BoardGameGeek    

BerichtGeplaatst: di 13 feb 2024, 13:36 
Groninger Gamer

Deze was best makkelijk, inderdaad allemaal bekende spellen.

Ik heb er overigens 14 van in huis, en 19 van gespeeld (alleen Memoir 44 niet, voor war games loop ik niet warm). Ben het helemaal met Lord Leuber eens dat je deze spellen niet in je collectie hoeft te hebben als je weet dat je ze toch niet (meer) gaat spelen.

BerichtGeplaatst: di 13 feb 2024, 14:14 
El Capitan

Erg makkelijk, alles goed en ruim 3 minuten over. Ik heb er 7 in bezit. Allemaal goede spellen om een keer te proberen, en te zien of het iets voor jou is.

BerichtGeplaatst: di 13 feb 2024, 14:54 
Regenmaker

Inderdaad goed te doen. Alle 20 goed.

Ik ben het met de vorige sprekers eens, geen enkel spel is een verplichting om te hebben.
Wel alle 20 gespeeld, en er staan er 19 hier in huis. Orleans kan mij niet boeien. De meeste spellen van deze lijst komen toch nog vaak genoeg op tafel, en de overige sla ik zeker niet af, indien iemand ze voorstelt om te spelen. In plaats van Het Stenen Tijdperk kies ik persoonlijk liever voor Lords of Waterdeep, i.m.o. het (veel) betere spel.
Concordia en Hoogspanning staan van dit lijstje in mijn persoonlijke top 10.

m.v.g. Arjan

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: do 15 feb 2024, 14:22 
.

Ik ga de order up quizen voortaan skippen, enkel frustraties :D

BerichtGeplaatst: do 15 feb 2024, 18:10 
Wereldkampioen Carcassonne 2011

het slotje voegt veel gemak toe! dank voor deze tip in de andere order up quiz! wel 3 pogingen nodig ivm toch een paar auteurs die ik niet goed kon plaatsen :)

Afbeelding

Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  

8 berichten | Pagina 1 van 1 |

Opties

Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 

Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Forumspellen en Quizzen  
 Feed - Onderwerp - BSM Sporcle Quiz 96: De ideale spellenbibliotheek