Zoeken 0 - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z 3962 spellen aanwezig!

Afbeelding Informatie Waardering
Babbelgaai
Categorie: Kaartspel, Partyspel
Uitgegeven in: 2023
Uitgever: 999 Games
Link uitgever: https://www.999games.nl/
Auteur: Haim Shafir
Illustrator: Marina Zlochin
Geen

  Geluk 4 / 10   Strategie 0 / 10  
  Speelduur 15 minuten   Leeftijd vanaf 6 jaar   Aantal spelers 2 - 4  
0 Reacties
Beschrijving Kennisbank
In Babbelgaai moet je de juiste woorden op het juiste moment roepen - en weten wanneer je de stapel moet raken!

Om te beginnen geef je elke speler een stapel van 25 open kaarten. Op de kaarten staat een van de zeven voorwerpen - banaan, aardbei, olifant, cacao, wortel, paprika of babbelgaai (een praatgrage papegaai) - en elk voorwerp heeft een van de vier kleuren: geel, rood, blauw of bruin.

Als je aan de beurt bent, draai je de bovenste kaart van je stapel om op de aflegstapel en zeg je snel welk voorwerp (banaan, aardbei, olifant, cacao) overeenkomt met de kleur van de opengelegde kaart (geel, rood, blauw, bruin). Je zegt nooit "wortel" of "peper" en als je een babbelgaai omdraait, moet je de vorige speler "napraten" door te zeggen wat hij zei, niet wat overeenkomt met de kleur van de papegaai. Als je een fout maakt, neem je twee kaarten van je stapel en leg je die onder de aflegstapel.

Als iemand een voorwerp onthult dat overeenkomt met het voorwerp bovenop de aflegstapel, moet iedereen racen om de stapel om te slaan. Wie dat als eerste doet, eist alle kaarten van de aflegstapel op en legt ze met de beeldzijden naar beneden onder zijn trekstapel.
Het spel eindigt als een speler geen kaarten meer heeft en er niet in slaagt om in dezelfde ronde de aflegstapel te veroveren. Wie aan het einde van het spel de meeste kaarten heeft, wint.

Dit spel is geproduceerd door 999 Games voor Kruidvat.

Er zijn geen onderwerpen of berichten voor dit spel.

Plaats een nieuw onderwerp

Geef waardering Link suggereren

Babbelgaai - Reacties (0)