Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




Geef waardering Link suggereren

Zoeken 0 - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z 2729 spellen aanwezig!

Afbeelding Informatie Waardering
Dark World
Categorie: Themaspel
Uitgegeven in: 1992
Uitgever: Selecta
Link uitgever: http://www.selectatoys.com/
Auteur: Eamon Bloomfield
Illustrator: Chris Baker
4.0
Winkelwagen
Lotana.be
  Geluk 5 / 10   Strategie 5 / 10  
  Speelduur 90 minuten   Leeftijd vanaf 10 jaar   Aantal spelers 2 - 5  
1 Reacties
Beschrijving Kennisbank
Een spel in de lijn van Heroquest. Eén speler is de slechterik, die de kerkers beheerst, waarin de andere spelers hun karakter van kamer naar kamer verplaatsen. Alwaar zij monsters moeten verslaan en schatten veroveren. Geen artikelen
Links
BGG link: Boardgamegeek
Samenvatting: Vlaams Spellenarchief
Spelregels: Spelarch

 




Plaats een nieuw onderwerp
Onderwerpen
 Onderwerpen   Auteur   Reacties   Bekeken   Laatste bericht 
Er zijn geen onderwerpen of berichten voor dit spel.
 
Plaats een nieuw onderwerp




Geef waardering Link suggereren

Dark World - Reacties (1)
Geplaatst: ma 11 nov 2013, 18:47 
Avatar gebruiker
Een paar pluspunten op een rijtje:
- De helden hebben losse wapens in hun handen, die vervangen kunnen worden door magische wapens.
- De deuren in de kerkers werken door middel van scharnieren.
- De schatkistjes kunnen echt open en dicht en de schat kan eruit gehaald worden.
- Magische voorwerpen zijn ook miniatuurtjes en kunnen bij de monsters op het voetstuk gezet worden.
- De levens van de helden worden bijgehouden door een kliksysteem a la Heroclix.
- De miniatuurtjes zijn redelijk, maar duidelijk niet van Games Workshop (mag ik hopen).
- Door de simpele regels kon ik het zelfs met mijn zoontje van 4 spelen.

Tot zover de pluspunten. Dan nu de minpunten:
- Alle helden kunnen precies hetzelfde. Dus het maakt niet uit of je de ridder, de barbaar, de dwerg of de woudloper speelt. Ze beginnen allen met 8 levens en er is helemaal niets, behalve uiterlijk, wat hen onderscheidt.
- De wapens werken ook allemaal op dezelfde manier. Met twee gevechtsdobbelstenen gooien en als het een magisch wapen is, gooi je met drie. Ongeacht het wapen!
- Er is, behalve wederom het uiterlijk, ook geen verschil tussen de monsters. Ze hebben een aantal levenspunten en dat moet je proberen te evenaren of te overtreffen met het aantal zwaardjes op de dobbelstenen en eventueel kun je ook nog raakkaarten inzetten om je score te verhogen. Alle monsters vechten terug met twee dobbelstenen, behalve Korak, de eindbaas, die gebruikt er drie.
- Alle drankjes zijn levenselixers en brengen je leven weer terug op 8.
- In een schatkist zit altijd een magisch wapen.
- Geen magie, behalve de wapens en drankjes. En dat voor een fantasy-spel!

Kortom: Leuk voor kinderen voor hun eerste ervaring binnen dit genre, daarna snel aan de kant leggen. echt te weinig uitdaging. Zeker als je al spellen kent zoals Heroquest en D&D.
4
Omhoog
 Profiel    
 
 

Geef waardering Link suggereren


[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®