Zoeken 0 - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z 3962 spellen aanwezig!

Afbeelding Informatie Waardering
Forest Shuffle
Categorie: Familiespel
Uitgegeven in: 2023
Uitgever: Lookout Games
Link uitgever: https://lookout-spiele.de/en/news.php
Auteur: Kosch
Illustrator: Toni Llobet
7.8

  Geluk 2 / 10   Strategie 4 / 10  
  Speelduur 60 minuten   Leeftijd vanaf 10 jaar   Aantal spelers 2 - 5  
5 Reacties
Beschrijving Kennisbank
In Forest Shuffle strijden de spelers om de meest waardevolle bomen te verzamelen en vervolgens soorten naar deze bomen aan te trekken om zo een ecologisch evenwichtige habitat voor flora en fauna te creëren.

Om te beginnen heeft elke speler zes kaarten op hand, met kaarten die ofwel een bepaalde boomsoort ofwel twee bosbewoners (dier, plant, paddenstoel, enz.) voorstellen. Deze laatste kaarten worden verticaal of horizontaal in tweeën gedeeld, met één bewoner in elke kaarthelft.

Als je aan de beurt bent, trek je twee kaarten - open van de stapel of open van de open plek - en voeg je ze toe aan je hand, of je speelt een kaart uit je hand door de kosten te betalen en deze vervolgens in het spel te brengen.

Tijdens de set-up werden drie winterkaarten op het onderste derde deel van de stapel gelegd. Als de derde winterkaart wordt getrokken, eindigt het spel onmiddellijk en tellen de spelers hun punten op basis van de bomen en bewoners in hun bos. Wie de meeste punten scoort, wint.

Geen ongelezen berichten Nox' Spellenzolder - Forest Shuffle

Bastiaan_Nox

0

1043

za 09 dec 2023, 18:29

Bastiaan_Nox

Geen ongelezen berichten Spellengek recenseert: Forest Shuffle

Dagmar

4

1373

ma 11 dec 2023, 12:21

Peter Hein

Geen ongelezen berichten Bijlage(n) Forest Shuffle Nederlandse versie beschikbaar

Pura Vida

41

2887

ma 05 feb 2024, 00:15

rober

Geen ongelezen berichten Een stukje over: Forest Shuffle

rvlieshout

7

1162

do 01 feb 2024, 13:33

rvlieshout

Plaats een nieuw onderwerp

Geef waardering Link suggereren

Forest Shuffle - Reacties (5)
Geplaatst: wo 03 jan 2024, 08:53 
8
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: do 04 jan 2024, 22:12 
Avatar gebruiker
Een eerste speelsessie was niet zo geweldig. Ik had het gevoel dat er teveel verschillende kaarten in het spel zitten en dat je teveel combo's moet overwegen.
Bij een nieuwe speelbeurt is mijn beeld al heel wat beter. Je moet vroeg in het spel beslissen wat je wil gaan doen, aan de hand van de kaarten die je dan op handen hebt. Daarna moet je volop voor die keuzes gaan.
7
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   Facebook

Geplaatst: wo 10 jan 2024, 17:51 
Avatar gebruiker
Allerlei symbiotische en biologische relaties tussen planten en dieren in onze eigen bossen komen in Forest Shuffle terug als supercombinaties van kaarten, wat een erg leuk, interactief en snel spelletje oplevert.
8
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: vr 12 jan 2024, 10:49 
Avatar gebruiker
Mooi geïllustreerde kaarten waarmee je mooie combinaties probeert te maken. Daarbij moet je opletten dat je niet te mooie kaarten voor je tegenstander weggeeft, zodat hij een super combi neer kan leggen.
8
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: ma 22 jan 2024, 17:18 
Ja, het is een kaartspel waarbij je het geluk moet hebben bij het krijgen van de kaarten.
Maar dat is bij alle spellen met een groot aantal kaarten zo.
Het spel heeft prachtig artwork, speelt snel en is in de basis zeer eenvoudig.
Prachtig spel!
8